Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کارشناسان سازمان فضایی هند ISRO اعلام کرده اند این کشور درصدد راه اندازی یک ایستگاه فضایی کوچک در فضاست.

این ماژول کوچک بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی نخواهد بود و به‌طور کامل ماهیتی مستقل دارد. کارشناسان هندی در نظر دارند با استفاده از سفینه فضایی Gaganyaan در سال ۲۰۲۲ ماموریت فضایی سرنشین دار انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




ماژول کوچک فضایی هندی‌ها مستقل از ایستگاه فضایی بین المللی است و برای انجام آزمایش‌های میکروگرانشی در فضا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این ایستگاه فضایی حدود ۲۰ تن وزن خواهد داشت و می‌تواند محلی قابل اطمینان برای اقامت فضانوردان در جریان سفر‌های طولانی مدت فضایی باشد، در این ماژول فضانوردان می‌توانند به انجام آزمایش‌ها و رصد‌های فضایی بپردازند.

اولین ماموریت فضایی ISRO به کره ماه در سال ۲۰۰۸ انجام شد که دستاورد‌هایی قابل توجه برای تایید وجود مولکول‌های آب در کره ماه داشت.

در سال ۲۰۱۴، سازمان ISRO، یک ماهواره مداری به کره مریخ به نام Mars Orbiter Mission به اختصار MOM پرتاب کرد که با موفقیت درمدار خود قرار گرفت و از آن زمان تاکنون فعال است و به جمع آوری داده درباره سیاره سرخ و اتمسفر آن می‌پردازد.


در سال راه اندازی ماهواره MOM هزینه ساخت و پرتاب ماهواره حدود ۷۴ میلیون دلار شد که مبلغ بسیار کمی به نسبت هزینه طرح‌های مشابه آژانس فضایی آمریکا، ناسا با قیمت‌هایی معادل ۶۷۱ میلیون دلار بود.

اکنون تنها ایستگاه فضایی عملیاتی در مدار پایین کره زمین LEO، ایستگاه فضایی بین المللی ISS است که در چند سال آینده بازنشسته و از حالت عملیاتی خارج خواهد شد، هرچند به تازگی طرح‌هایی برای استفاده تجاری و گردشگری برای افزایش ماندگاری آن در فضا مطرح شده است، اما در نهایت تا ۱۰ سال آینده این ایستگاه در مدار کره زمین باقی نخواهد ماند.


بسیاری از کشور‌ها اکنون به آماده سازی طرح‌هایی برای ساخت ایستگاه فضایی در مدار کره زمین یا مدار کره ماه پرداخته اند تا بتوانند فضانوردان را در سفر‌های فضایی راهی آن مناطق کنند.

در ساخت ایستگاه فضایی بین المللی آژانس فضایی اروپا ESA، آمریکا NASA، ژاپن JAXA، کانادا CSA و روسیه ROSCOSMOS مشارکت داشته ا؛ بخش اول این ایستگاه فضایی در سال ۱۹۹۸ تکمیل و اولین خدمه آن برای اقامت طولانی مدت در سال ۲۰۰۰ به آنجا ارسال شدند.

کشور چین اعلام کرده است درصدد تاسیس و پرتاب یک ایستگاه فضایی جدید است که می‌تواند مورد استفاده بین المللی محققان و فضانوردان قرار گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هند ایستگاه فضایی سال2022 مدار زمین ساخت ایستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران، زن هندی را تحویل داد!

به گزارش همشهری آنلاین از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد شامگاه پنجشنبه افزود: این دریانورد یکی از خدمه شناور توقیفی تحت پرچم پرتقال با ملیت کشور هندوستان بود که پس از انجام فرآیند حقوق بین‌المللی دریایی به کنسولگری این کشور تحویل شد، تا مقدمات بازگشت وی به کشورش فراهم شود.

عباس نژاد گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پایبندی به کنوانسیون‌های بین المللی حقوق دریایی و همچنین منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام را وظیفه دینی خود می‌داند لذا پس از هماهنگی انجام شده با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدام صورت گرفت.

گفتنی است؛ کشتی کانتینری به نام (MCS Aries) با پرچم کشور پرتقال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز توقیف شد.

کد خبر 845420 برچسب‌ها خبر ویژه هند

دیگر خبرها

  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می‌فرستد
  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می فرستد
  • سه فضانورد چینی به مدار زمین می‌روند
  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • ۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • ایران، زن هندی را تحویل داد!
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟
  • هوای اصفهان بر مدار سبز و زرد