Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:07:06 GMT

حافظان‌ صلح کانادایی تا آخر ماه اوت در مالی می‌مانند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۲۴۰۶

حافظان‌ صلح کانادایی تا آخر ماه اوت در مالی می‌مانند

به گفته دولت کانادا، نیروهای کانادایی که در عملیات حفظ‌ صلح سازمان‌ ملل‌ متحد در مالی حضور دارند، تا آخر ماه اوت در این کشور می‌مانند تا از انتقال کامل ماموریت‌شان مطمئن شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته وزارت امور خارجه کانادا، نیروهای این کشور که خدمات تخلیه هوایی آسیب دیدگان و نیز پشتیبانی حمل و نقل و امور لجستیک را در کشور مالی ارائه می‌دادند، تا زمانی که یک واحد هلیکوپتری رومانیایی در منطقه مستقر شود، در این کشور باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این ماه، نیروهای کانادایی تنها امور پزشکی تخلیه آسیب دیدگان را انجام خواهند داد.

حافظان‌ صلح کانادایی که از ژوئیه ۲۰۱۸ تحت عنوان نیروهای "مینوسما" از طرف سازمان ملل به شهر گائو در شمال این کشور بحران زده اعزام شده‌اند، می‌بایست تا آخر ماه ژوئیه خاک این کشور را ترک می‌کردند.

در اواخر ماه ژانویه، کشور رومانی با اعزام حدود ۲۵۰ تن پرسنل و هشت هلیکوپتر، برای کمک به نیروهای کانادایی موافقت کرد.

پس از اینکه شبه‌نظامیان افراطی اسلام‌گرا شمال مالی را در سال 2012 تصرف کردند و نیروهای فرانسوی آنها را عقب راندند، گروه مینوسما در آوریل 2013 تشکیل شد.

این نیروی ۱۵ هزار نفری شامل سربازان و پلیس، با تلفات ۱۹۵ نفر، یکی از خطرناک‌ترین مأموریت‌های صلح سازمان‌ ملل‌ متحد قلمداد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشور مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در چهل و هشتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

وی افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار و بر فعالیت آنان نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

وی افزود: تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

افلاطونی اعلام کرد: هماهنگی‌ها انجام شده است تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

کد خبر 6086844

دیگر خبرها

  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها