Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:07:51 GMT

ترامپ و تنگتر شدن دایره متحدانش

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۲۷۳۵

ترامپ و تنگتر شدن دایره متحدانش

در حالی که خود ترامپ در توئیتی خروج قریب الوقوع سندرز از کاخ سفید را رسانه ای کرد هنوز به طور روشن مشخص نیست که چه کسی جانشین وی خواهد شد.

سارا هاکبی سندرز که دختر «مایک هاکبی» فرماندار سابق آرکانزاس است از وقتی ترامپ روی کار آمد در کاخ سفید خدمت کرده است. وی نخست به عنوان معاون سخنگوی کاخ سفید منصوب شد و بعد از استعفای «شان اسپایسر» جایگزین او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری سی بی سی نیوز، سارا سندرز را یکی از آخرین مشاوران ارشد اصلی ترامپ توصیف کرده که کاخ سفید را ترک می کند. بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، سندرز حدود یک سال پیش به برخی از دوستان خود گفته بود که قصد دارد تا پایان سال از تیم دولت خارج شود اما به گفته برخی منابع آگاه از این تصمیم سندرز، وی به دنبال تصمیم «راج شاه» معاونش تصمیم گرفت فعلاً از کاخ سفید خارج نشود.

راج شاه نخستین آمریکایی هندی تبار بود که توانست در بخش مطبوعاتی کاخ سفید موقعیت راهبردی معاونت سخنگو را بدست آورد.

سارا سندرز از حامیان اصلی ترامپ محسوب می شد و حتی به دروغگویی متهم شده است.

وی بارها تاکید کرده که ترامپ معتقد است برجام نواقص زیادی دارد و دولت آمریکا به اتفاق کنگره و متحدانش تلاش می کند این نواقص را برطرف کند.

«ایپریل رایان» تحلیلگر سیاسی شبکه خبری سی ان ان، چندی پیش سارا سندرز را به دروغگویی متهم کرد و از رئیس جمهور آمریکا خواست او را اخراج کند.

این تحلیلگر گفت، با علنی شدن گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا، مشخص شد که سندرز «دروغ» گفته است. گزارش مولر نشان می دهد که سندرز در جلسه گفتگو با خبرنگاران در سال ۲۰۱۷ و به دنبال اخراج کومی تلاش کرده خبرنگاران را گمراه کند.

طبق گزارش فاکس نیوز، مه سال ۲۰۱۷ به دنبال اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، سندرز به خبرنگاران گفته بود که «تعداد بی شماری» از عوامل اف بی ای اطمینان خود را به کومی از دست داده اند. این درحالی بود که به تاکید یک خبرنگار «اکثریت» این افراد از نقش رهبری کومی حمایت می کردند.

سارا سندرز آخرین نفر در فهرست طولانی افرادی است که تاکنون از دولت آمریکا به ریاست ترامپ خارج شده اند به طوری که لیست خروجی از کاخ سفید باعث شده که دولت ترامپ رقم بی سابقه ای را به ثبت برساند.

«اسکات پروت» رئیس سازمان محیط زیست آمریکا، «اوماروسا مانیگو نیومن» دستیار سابق کاخ سفید، «گری کوهن» مشاور اقتصادی ترامپ، «هوپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید و «استیو بنن» استراتژیست راست گرای ترامپ تنها تعدادی از مقاماتی هستند که با دستور ترامپ اخراج یا به ناچار و در نتیجه استعفا دولت ترامپ را ترک کرده اند.

اندیشکده بروکینگز در گزارشی اعلام کرد که ۶۲ درصد پست های کلیدی کاخ سفید، به جز کابینه ترامپ، از دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون دستخوش تغییر و تحولات بوده است. ۹ نفر از اعضای کابینه ترامپ نیز در دو سال نخست ریاست او دولت را ترک کرده اند که این تعداد با تعداد کسانی که کابینه «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا را در هشت سال ریاست جمهوری او ترک کرده اند، برابری می کند.

برخی از مشاوران ارشد دولت ترامپ اخراج شده اند. برخی دیگر به میل خود و به دلایل متعدد کاخ سفید را ترک کرده اند. «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید بعد از ماه ها درگیری و اختلافات با ترامپ، از مقام خود استعفا داد. در ماه های منتهی به خروج کلی از کاخ سفید گفته شد که وی با «ملانیا ترامپ» بانوی اول آمریکا دچار اختلاف نظر شده است.

«رینس پاریباس» رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید بعد از ترک تیم ترامپ در ژوئیه ۲۰۱۷ به نیروی دریایی پیوست.

«جف سشنز» دادستان کل آمریکا دیگر مقامی است که در ۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ استعفا داد. ترامپ بارها او را به دلیل خودداری از نجات دادن تحقیقات روسیه توسط رابرت مولر بازرس ویژه این پرونده مورد انتقاد قرار داده بود.

«دان مک گان» مشاور سابق کاخ سفید اواخر اکتبر گذشته بعد از جنجال ها بر سر شهادت او به مولر از کاخ سفید خارج شد. دان مک گان مشاور حقوقی کاخ سفید بود و ماجرای کناره گیری او وقتی مطرح شد که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که وی با مولر همکاری کرده است.

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا مارس گذشته از کاخ سفید اخراج شد که به گفته ناظران این اخراج به دنبال اتهام تیلرسون به مسکو درباره یک جاسوس دو تابعیتی در بریتانیا بوده است.

«دینا پاول» مشاور ارشد خاورمیانه ای ترامپ نیز دسامبر ۲۰۱۷ از پست خود کناره گیری کرد.

اما مقاماتی که به دلیل اختلاف نظر با ترامپ مجبور به استعفا از پست های دولتی خود شده اند یا با تصمیم مستقیم ترامپ اخراج شده اند، فقط به این اسامی محدود نمی شود و افرادی دیگری را شامل می شوند که عبارتند از: سالی یتس معاون دادستان کل، پریت بهارارا وکیل دادگستری، جیمز کومی» رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا، ریج هیگنس مدیر برنامه ریزی راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا، درک هاروی مدیر بخش خاورمیانه در شورای امنیت ملی کاخ سید، آنتونی اسکاراموچی مدیر ارتباطات دولت ترامپ که فقط بعد از ۱۰ روز انتصاب اخراج شد.

این فهرست بلندبالا که به نظر می رسد همچنان نیز ادامه دارد به گفته بسیاری از مفسران به خود خود وضعیت آشوب زده کاخ سفید را نشان می دهد؛ موضوعی که شخص ترامپ آن را تکذیب کرده و مدعی است که هیچ آشوب و هرج و مرجی در کار نیست و آن را به تکاپو و سطح بالای انرژی در کاخ سفید ربط داده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند