Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@10:42:00 GMT

‌۵۱ هزار نفر به مراکز خون‌گیری لرستان مراجعه کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۲۸۰۱

‌۵۱ هزار نفر به مراکز خون‌گیری لرستان مراجعه کردند

به گزارش ایکنا از لرستان، غلامرضا حامدی، مدیرکل انتقال خون  لرستان، امروز، ۲۵ خردادماه در همایش روز جهانی اهداکنندگان خون در لرستان، اظهار کرد: زکات سلامتی در امر اهدای خون است.
وی انتقال خون را اقدام انسان‌دوستانه به‌معنای واقعی کلمه برشمرد و گفت: بنابر آیات قرآن‌کریم اگر انسانی برای نجات جان انسانی قدم بردارد معادل نجات جان تمام انسان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حامدی با ذکر این مطلب که اهداکنندگان خون در گذشته پول دریافت می‌کردند اما پس‌از انقلاب انتقال خون کاملًا داوطلبانه است، افزود: سازمان انتقال خون تنها نهاد تامین خون در کشور است که تمام نیازهای خونی و فرآورده‌‌های خونی را فراهم می‌کند.
مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به این‌که هر واحد خون به سه فرآورده خونی تبدیل می‌شود، تصریح کرد: هر واحد خونی باعث نجات جان سه انسان نیازمند به این فرآورده‌‌ها خواهد شد.
وی با ذکر این مطلب که ۱۴ ژوئن یا ۲۴ خرداد از سال ۱۳۸۳ به بعد با عنوان روز جهانی انتقال خون نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: اهداکنندگان خون سفیران انتقال خون در جامعه هستند.
حامدی با اشاره به این‌که ۱۰ درصد اهدا کنندگان خون در لرستان را بانوان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: لرستان از این حیث جز رتبه‌های برتر کشور است.
مدیرکل انتقال خون استان لرستان با اشاره به این‌که خون کسانی‌که برای اولین‌بار مراجعه می‌کنند مورد آزمایش قرار می‌گیرد و سلامت خون آنان بررسی می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته ۵۱۸۲۴ مراجعه کننده در سطح ۴ مرکز استان داشتیم که از این تعداد بیش از ۱۳ هزار نفر شرایط اهدا خون نداشتند و جمعاً ۳۸۲۰۰ واحد خون‌گیری انجام شد.
وی با ذکر این مطلب که ۶۹ درصد مراجعه‌کنندگان به انتقال خون اهدا کنندگان مستمر بودند که طی یک‌سال گذشته رشد ۳ درصدی را به‌دنبال داشته است، اظهار کرد: رمضان ۲۸۴۷ واحد خون‌گیری داشتیم که نسبت به مدت مشابه ۱۶ درصد رشد داشتیم و رتبه ۴ کشور را کسب کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از مراجعه ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد که این میزان، افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تیمور باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها همه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند، گفت: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۳۰ هزار و ۵۵۵ مورد قبولی مرتبه اول، هفت هزار و ۴۲۱ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و هشت هزار و ۳۱ دستگاه نیز در تست‌های مربوطه رد شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان، تعداد پنج مرکز معاینه فنی فعال هستند که محل فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان (۲ مرکز)، خاش و سراوان است، افزود: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش از آنان خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند و می‌توانند کمک مؤثری به استان در راستای کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشند.

کد خبر 747093

دیگر خبرها

  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • مشارکت خیران در تجهیز مراکز درمانی اشنویه
  • البرزنشینان با مراجعه به مراکز بهداشتی از خدمات رایگان استفاده کنند
  • ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری مطلوب است