Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ این لایحه با قانون فعلی تفاوت چندانی ندارد و نظر هر دلسوزی را به خود جلب می‌کند. فقهای شورای نگهبان معتقد بودند در ماده اول این لایحه مسائل امنیتی حذف شده است.
سخنگوی شورای نگهبان نظرات شورای نگهبان در رابطه با آخرین لوایح و مصوبات بررسی شده در این نهاد را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا عباسعلی کدخدایی امروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران که در محل شورای نگهبان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از مصوبات ارسالی به شورای نگهبان و اعلام نظرات این شورا به دولت و مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: لایحه‌ای داشتیم که چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت داشت و آن هم لایحه حفاظت از خاک بود که در نهایت عدم مغایرت این لایحه با شرع و قانون اساسی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با لایحه اصلاح تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی عنوان کرد: این لایحه با قانون فعلی تفاوت چندانی ندارد و نظر هر دلسوزی را به خود جلب می‌کند. فقهای شورای نگهبان معتقد بودند در ماده اول این لایحه مسائل امنیتی حذف شده است. موارد دیگری نیز در رابطه با این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
ادامه دارد… برچسب ها: ازدواج ، مردان خارجی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ازدواج مردان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون صحت انتخابات در چند حوزه انتخابیه تایید شده است؟

به گزارش همشهری آنلاین، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در نشستی خبری به ارائه گزارشی از روند بررسی صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه پرداخت و گفت: در این مدت تا ۱۷ اسفند طبق روال قانونی باید گزارشات و شکایات داوطلبان و مردم را مورد بررسی قرار می‌دادیم تا در بررسی صحت انتخابات این گزارشات را لحاظ کنیم.

وی اعلام کرد: تاکنون صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان اردبیل، ایلام، خراسان جنوبی، زنجان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، قزوین، قم، لرستان و مرکزی توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین عنوان کرد: سایر حوزه‌های انتخابیه به مرور و پس از جمع بندی اعلام می‌شود.

طحان نظیف در ادامه به ارائه گزارشی از طرح ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان پرداخت و گفت: در این مدت ۹ طرح و لایحه را مورد بررسی قرار دادیم؛ در این مدت لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی پس از رفت و برگشت با مجلس خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و به تایید شورای نگهبان رسید. طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس، اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی، لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی ایران و دولت بحرین و لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز به تأیید شورای نگهبان رسید.

وی ادامه داد: در این مدت ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه برطرف شد اما هیأت عالی نظارت طی نامه‌ای اعلام کرد که همچنان ایراداتی را نسبت به این مصوبه وارد می‌داند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و همچنین لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در این زمینه رفت و برگشت‌هایی میان مجلس و شورای نگهبان صورت گرفته است اما همچنان در دست بررسی است. طرح شفافیت قوای سه‌گانه نیز شرایط به همین صورت است و این لایحه در رفت و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان است.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست طحان نظیف در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر تنوع کاندیداها در میزان مشارکت در انتخابات گفت: در همه ادوار انتخابات تنوع کاندیداها و نامزدها را داشته‌ایم؛ طبیعتاً حضور و تنوع سلایق مختلف مهم است. عوامل مختلفی در مشارکت موثر هستند و وزن این عوامل هم موثر است ولی تنوع داوطلبان هم به اندازه خود مهم و اثر بخش است.

ان‌شاءالله منتخبان مجلس به صورت جهادی مشکلات مردم را برطرف کنند

وی در پاسخ به پرسشی درباره توصیه‌های رهبری به منتخبان مجلس درباره کنار گذاشتن اختلافات و تلخ نکردن کام مردم اظهار کرد: همانطور که رهبری فرمودند حضور مردم یک جهاد بود و این موضوع باید مورد نظر همه به ویژه منتخبان باشد. منتخبان باید به وعده‌ها و قول‌هایی که دادند عمل کنند و خود را نماینده همه مردم بدانند. همانطور که مردم بصورت جهادی در انتخابات حضور یافتند ان‌شاءالله منتخبان هم بصورت جهادی مشکلات مردم را برطرف کنند.

ادامه دارد...

کد خبر 839416 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه مجلس - انتخابات شورای نگهبان

دیگر خبرها

  • قانونی برای کاهش سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب
  • صحت انتخابات مجلس خبرگان تأیید شد/ تعیین تکلیف ۱۸۹ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی
  • صحت انتخابات مجلس خبرگان تایید شد/تعیین تکلیف ۱۸۹حوزه انتخابیه مجلس
  • قالیباف دو قانون مصوب مجلس را به دولت ارسال کرد
  • سخنگوی شورای نگهبان: بررسی لایحه حجاب هنوز به پایان نرسیده/ مستندات عدم‌ احراز صلاحیت روحانی به وی اعلام شد/ لایحه برای کولبرها تایید شد
  • لایحه حمایت از کولبر‌ها تایید شد
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای کاندیداهای مجلس درباره وقوع تخلفات انتخاباتی
  • تاکنون صحت انتخابات در چند حوزه انتخابیه تایید شده است؟
  • توامانی رویکرد‌های سلبی و ایجابی برای قانونمند شدن عفاف و حجاب
  • توامانی رویکرد‌های سلبی و ایجابی برای قانونمد شدن عفاف و حجاب