Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:17:00 GMT

۴ شکارچی کبک در مهاباد دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۲۸۱۳

۴ شکارچی کبک در مهاباد دستگیر شدند

فاروق سخنور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مهاباد توانستند این شکارچیان را در ارتفاعات «سپی سنگ» این شهرستان شناسایی و دستگیر کنند.

وی ادامه داد: از این شکارچیان ۲ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و یک قبضه مجاز، سه بال کبک وحشی و سه رشته دام زنده گیری نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه پرونده این متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع شده است، بیان کرد: با دستور رییس دادگستری این شهرستان یک دستگاه خودرو سواری متخلفان نیز توقیف و به پارکینگ انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: پس از اطمینان از سلامتی کبک‌های کشف شده از این شکارچیان، آنها در پناهگاه مناسبی در این شهرستان در طبیعت رها می‌شوند.

به گزارش ایرنا در طول سال جاری تاکنون ۱۲ نفر متخلف شکار با کمک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مهاباد و با گزارش های مردمی دستگیر شده‌اند.

کبک پرنده ای از راسته ماکیان سانان و زیستگاه آن دامنه های کوهستان و مناطق شیب دار صخره ای و سنگلاخی است؛ شکارچیان، کبک را به خاطر زیبایی و صدای دلنشین آنها زنده گیری کرده و در محیط های خانگی نگهداری می کنند که این امر باعث از بین رفتن قدرت باروری و زاد و ولد این پرنده می شود.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به دلیل داشتن چندین تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش از زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور به شمار می رود.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏۳۰۲۰/‏‬ ۷۱۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکارچی کبک محیط زیست دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز گفت: طی گشت و کنترل منطقه حفاظت شده کالمند، سه نفر شکارچی غیرمجاز توسط ماموران یگان این منطقه دستگیر شدند. 

روح الله زارع افزود: از متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله زنی غیر مجاز جنگی بی بی کلاش، آثار شکار یک راس کل وحشی، چاقو و دیگر ادوات شکار کشف شد. 

وی خاطرنشان ساخت: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارسال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال