Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: در شاخص اهدای خون بانوان، استان مرکزی رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، فاطمه سادات مهدویانی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی اهداکننده خون برگزار شد، اظهار کرد: شاخص اهدای خون در کشور ۲۷ نفر به ازای هر هزار نفر، در استان ۳۰ نفر به ازای هر هزار نفر و در اراک ۵۱ نفر به ازای هر هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سبب وجود بیمارستان تخصصی بیماران سرطانی فرهنگ‌سازی‌های ویژه‌ای در شهر و استان در خصوص حمایت از بیماران در قالب اهدای خون صورت گرفته و استقبال مردم از اهدای خون نشان می‌دهد که تبلیغ و اطلاع‌رسانی در استان به خوبی انجام شده است.

وی افزود: شاخص اهدای خون مستمر در کشور حدود ۵۵ درصد و در استان مرکزی ۵۷ درصد است، همچنین در شاخص اهدای خون بانوان، استان مرکزی رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است. شاخص اهدای خون بانوان در کشور ۴ درصد و در استان مرکزی ۷.۲ درصد و نسبتاً مناسب نیست چراکه در این زمینه برخی باورهای غلط وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی در خصوص آمار اهدای خون در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته ۴۹ هزار و ۵۲۱ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز استان مرکزی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۹۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدویانی بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون ۳۰۲۵ نفر از بانوان و ۳۸ هزار و ۷۷۳ نفر از آقایان بودند، همچنین از این تعداد ۶۳۶۷ نفر اهداکننده اول، ۱۱۳۳۵ نفر اهداکننده با سابقه و ۲۴ هزار و ۹۶ نفر اهداکننده مستمر هستند.

وی در خصوص تولید فرآورده‌های خونی در سال گذشته اضافه کرد: در سال گذشته ۴۰ هزار و ۴۶۹ واحد گلبول قرمز متراکم، ۳۸ هزار و ۹۲۹ واحد پلاسمای تازه منجمد، ۱۵۳۱و احد کرایو پرسی پی‌تیت، ۲۱ هزار و ۴۱۹ واحد پلاکت رندوم، ۱۳۲۰ واحد خون کامل و ۵۳۶ واحد خون تثبیت شده تهیه شده است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که ارسال پلاسما به شرکت پالایشگر دارد که در این زمینه در سال گذشته ۲۱ هزار واحد پلاسما به شرکت پالایشگر برای تبدیل دارو ارسال شده است.

مهدویانی افزود: سال گذشته ۲۴۹۹۷ واحد گلبول قرمز فشرده شده، ۱۰ هزار و ۵۲۰ واحد پلاسمای تازه منجمد، ۱۳۰۸ واحد کرایو پرسی پی‌تیت، ۱۹ هزار و ۳۳۷ واحد پلاکت، ۶۱۴ واحد پلاکت آفرزیس و ۵۰۲ واحد خون شسته شده به مراکز درمانی استان مرکزی ارسال شده است.

وی با اشاره به آمار دوماهه سال ۹۸ نیز تاکید کرد: در دو ماهه سال جاری ۸۱۸۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد ۷۰۱۶ نفر موفق به اهدای خون شدند. از مجموع اهداکنندگان خون ۴۷۴ نفر از بانوان و ۶۵۴۲ نفر از آقایان بودند. همچنین ۱۰۵۶ نفر اهداکننده اول، ۱۹۶۹ نفر اهداکننده با سابقه و ۳۹۹۱ نفر اهداکننده مستمر بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از اهدای خون ۲۴۸۷ نفر در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: میزان اهدای خون در شبهای قدر در استان مرکزی ۲۰.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مهدویانی با اشاره به اینکه بیشترین پخش فرآورده خونی به بیمارستان آیت‌الله خوانساری صورت گرفته گفت: سال گذشته ارسال ۲۰ هزار و ۴۰ واحد فرآورده خونی و خون به بیمارستان خوانساری صورت گرفته و پس از آن ۸۴۸۳و احد به بیمارستان امیرالمومنین (ع)، ۷۱۲۵ واحد به بیمارستان ولیعصر (عج)، ۴۰۹۷ واحد به بیمارستان امیرکبیر، ۱۸۳۱ واحد بیمارستان طالقانی، ۱۷۹۱ واحد بیمارستان قدس و ۱۴۸۸ واحد به بیمارستان امام خمینی (ره) ارسال شده است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اهداي خون منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی

به گزارش قدس آنلاین، کیان دهراب‌پور درخصوص وضعیت خونی استان اصفهان، اظهار کرد: میزان ذخیره خون استان دو هزار و ۶۷۵ واحد معادل ۶/۶ روز و در شهرستان اصفهان یک هزار و ۸۳۹ واحد معادل ۵/۵ روز می‌باشد.

وی افزود: از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم به صورت مستمر به مراکز اهدای خون مراجعه نمایند و با اهدای یک واحد خون جان سه نفر را نجات دهند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: از اهداکنندگان با گروه‌های خونی A منفی و o منفی می‌خواهیم بیشتر به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد