Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@14:07:00 GMT

تجهيزات مرکز کنترل فضاي کشور به روز مي شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۳۰۷۰

تجهيزات مرکز کنترل فضاي کشور به روز مي شود

خبرگزاري آريا- معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران با اشاره به قدمت 20 ساله سامانه‌هاي مرکز کنترل فضاي کشور از برنامه ريزي و پيش بيني بودجه براي به روز رساني تجهيزات مرکز کنترل فضاي کشور خبر داد.
به گزارش آريا؛ محمد اميراني افزود: يکي از اولويت‌هاي اصلي برنامه‌هاي دوره جديد معاونت عمليات هوانوردي، تامين تجهيزات CNS فرودگاه‌ها و مرکز کنترل فضاي کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: حدود 20 سال از عمر سامانه‌هاي اتوماسيون و سوئيچينگ مرکز کنترل فضاي کشور مي‌گذرد و با وجود تلاش‌هاي قابل تحسين متخصصان هوانوردي در نگهداري و تعمير صحيح و به حداقل رساندن محدوديت‌هاي موجود، ناشي از قدمت فناوري و همچنين مشکلات دوران تحريم‌هاي ظالمانه، در ارايه سرويس هوانوردي ايمن، تجهيزات مذکور قادر به پاسخگويي نياز‌هاي آتي بويژه در اجرايي کردن الزامات سازمان هواپيمايي جهاني و دفتر منطقه‌اي ICAO در قالب سند راهبردي ASBU نخواهند بود.
اميراني افزود: اکنون مشخصات فني سيستم (SOW) با رويکرد استفاده بهينه در 15 تا 20 سال آينده با امکان افزايش ترافيک و تبادل اطلاعات با کشور‌هاي همجوار را آماده کرده ايم و در انتظار دريافت مجوز خريد از وزارت راه و شهرسازي و ساير ارگان‌هاي مرتبط هستيم.
معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران گفت: بودجه مورد نياز براي اجراي اين طرح پيش بيني شده و مي‌خواهيم سيستمي خريداري کنيم که TMA پنج فرودگاه داراي تقرب پرواز را نيز پشتيباني کند.
وي توضيح داد: سيستمي که پيش از اين خريداري شده بود بر اساس فناوري آن زمان، شامل دو قالب اصلي و پشتيبان بود که سيستم پشتيبان ابتدا قرار بود در فرودگاه شيراز نصب شود، اما به دليل وجود موانعي، در فرودگاه بين المللي امام خميني نصب شد. در سيستم جديد با توجه به پيشرفت فناوري، تلاش داريم سيستم پشتيبان را با هدف پرهيز از تجميع تجهيزات در يک فرودگاه خاص و برطرف کردن مشکل کمبود نيروي انساني، به صورت شناور در پنج فرودگاه مستقر کنيم.
اميراني همچنين از برنامه ريزي براي تامين سنسور‌هاي نظارتي مورد نياز فرودگاه‌هاي کشور خبر داد و گفت: اين سنسور‌ها شامل رادار‌هاي PSR، MSSR، ADS/B و MLAT است که اميدواريم بتوانيم سرور‌هاي مورد نياز براي پردازش و استفاده از اطلاعات رادار و ADS/B را از توان شرکت‌هاي داخلي تامين کنيم، البته با توجه به نياز مبرم موجود، پيگير کوتاه‌ترين راه براي به روز رساني تجهيزات راداري هستيم.
وي ادامه داد: اخيرا راداري در سايت کوشک بزم نصب شده که داراي پوشش TMA تهران است و به زودي به بهره برداري مي‌رسد و رادار فرودگاه شيراز را نيز به زودي نصب و راه‌اندازي مي‌کنيم. همچنين يک سيستم A-SMGCS براي کنترل تردد سطوح فرودگاه بين‌المللي مهرآباد خريداري شده که به زودي نصب مي‌شود و سيستم سوئيچينگ برج و اپروچ فرودگاه‌هاي مهرآباد و شيراز نيز نصب شده اند و مراحل تست نهايي خود را سپري مي‌کنند.
وي به خريداري شش سامانه ILS براي نصب در فرودگاه‌هاي اهواز، رشت، بندرعباس، مهرآباد و امام خميني نيز اشاره کرد و از برنامه ريزي نصب سامانه ILS باند 29 راست فرودگاه بين المللي مهرآباد براي عملياتي کردن اين باند و امکان بازسازي باند 29 چپ فرودگاه مذکور خبر داد.
اميراني همچنين افزود: به زودي 70 دستگاه گيت وي و 75 دستگاه ايکس ري خريداري شده را براي تامين تجهيزات امنيتي و کمک بازرسي فرودگاه‌ها نصب و عملياتي مي‌کنيم.
معاون عمليات هوانوردي يکي از معضلات اين معاونت را کمبود نيروي متخصص عنوان کرد و گفت: در همه حوزه‌هاي عمليات هوانوردي کمبود سرمايه انساني داريم که اميدواريم بتوانيم با همکاري معاونت توسعه مديريت و منابع، جذب مستمر نيرو داشته باشيم. اولويت ما در جذب نيروي انساني در حوزه‌هاي کنترل ترافيک هوايي، ارتباطات و ناوبري هوايي و مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي، دانش آموختگان مرکز آموزش عالي هوانوردي و فرودگاهي البته در صورت داشتن صلاحيت‌ها و سطح علمي مورد نياز است.
وي همچنين از برنامه ريزي براي هدفگذاري در دستيابي به چارچوب و اسلوب رعايت ايمني در همه حوزه‌هاي هوانوردي خبر داد و افزود: لازم است همه اقدامات در نصب، جابه جايي و نگهداري تجهيزات و اجراي دستورالعمل‌ها و ارايه سرويس هوانوردي منطبق با اصول ايمني باشد.
اميراني همچنين با تاکيد بر اينکه هنوز زمان جداسازي مديريت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي در کشور ما فرا نرسيده است، گفت: پيش از اين اقدام بايد فرودگاه‌هاي کشور درآمدزا شوند و دستيابي به اين هدف تنها بر عهده شرکت فرودگاه‌ها نيست و به مسايل کلان اقتصادي مربوط است. اکنون بخش هوانوردي مهمترين بخش درآمدزاي شرکت است و اگر قرار باشد دو بخش هوانوردي و فرودگاهي شرکت از هم تفکيک شوند از قبل بايد براي افزايش درآمد‌هاي فرودگاهي برنامه ريزي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تجهيزات مرکز کنترل فضاي کشور به روز مي شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

مجتبی نوروزی در نشست خبری درباره فواصل و حریم‌های بهداشتی مراکز تولیدی و صنایع وابسته دام، طیور و آبزیان در پاسخ به ایرنا در خصوص وضعیت بیماری تب برفکی در کشور افزود: از ابتدای سال تاکنون سه نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که منجر به فوت یک نفر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این بیماری در استان سیستان و بلوچستان دیده شده، اظهار داشت: با توجه به گرم شدن هوا و بارش‌های شدید و بروز سیل، احتمال طغیان بیماری‌ها و ازدیاد کنه‌ها وجود دارد، بنابراین تولیدکنندگان از دست زدن به کنه‌ها و خون دام به طور جدی خودداری کنند.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۴۰ درصدی موارد ابتلا هستیم.

فراهم‌سازی شرایط واردات دام پرواری از ۷ کشور
نوروزی در خصوص واردات دامپرواری تصریح کرد: اکنون شرایط برای واردات دام پرواری از قفقاز، روسیه، گرجستان، قزاقستان، اروگوئه، استرالیا و نیوزلند در حال انجام است و در صورتی که کشور برزیل مستندات لازم را ارائه دهد شرایط برای واردات دام از این کشور نیز انجام می‌شود.

وی گفت: اکنون واردات دام از هند و پاکستان نیز انجام می‌شود که در استان سیستان و بلوچستان قرنطینه و پس از سم‌پاشی و سایر فرایندهای بهداشتی ذبح می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور گفت: طبق گزارش‌های سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور هفت کیلوگرم بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ اندکی کاهش یافته اما این رقم به مصرف گوشت سفید از جمله گوشت مرغ اضافه شده است.

او درباره مجوز صادرات دام از کشور افزود: اکنون کشور برای تأمین گوشت قرمز نیازمند دام است بنابراین هیچ مجوزی برای صادرات دام از کشور صادر نشده است.

نوروزی درباره وضعیت بیماری تب برفکی در کشور اظهار داشت: این بیماری از سال ۱۴۰۲ افزایش معناداری در کشور نداشته و وضعیت به خصوص در استان سیستان و بلوچستان تحت کنترل است.

وی افزود: پیش از این با بیماری تب برفکی در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به دلیل واردات دام از مرزهای شمال غرب و غرب کشور و همچنین ترانزیت دام روبرو بودیم که برای کنترل اوضاع ترانزیت دام را ممنوع کردیم.

به گفته نوروزی، اکنون برای مهار بیماری تب برفکی عملیات واکسیناسیون به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است