Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمکی گفت: 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در نهمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد بسیج جامعه پزشکی را گوهر بازمانده از دوران دفاع مقدس توصیف کرد و اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی در دفاع از مرز‌های سلامت همگام و همراه ما در بسیج کنترل فشار خون است، در این سال‌ها دستاورد‌های عظیمی در نظام سلامت داشتیم و کاهش مرگ و میر‌ها به خصوص در گروه‌های آسیب‌پذیر مثل کودکان و زنان از جمله مهمترین دستاورد‌های ما در عرصه بین المللی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر مرگ و میر کودکان زیر یک سال و مادران باردار به زیر یک درصد رسیده، پوشش واکسن ۲۵ درصدی ۱۰۰ درصد شده و دسترسی مناطق محروم به خدمات پزشکی به حدود ۱۰۰ درصد ارتقا یافته است، همچنین امروزه در خاورمیانه رتبه اول را در کنترل مرگ و میر و به خصوص بیماری‌های واگیر کسب کرد.

نمکی گفت: در سال‌های گذشته که توفیق خدمت در وزارت بهداشت را داشتیم پیش بینی گرفتاری در مرگ‌ومیر‌های ناشی از غیر واگیر مثل تروما‌ها ناشی از حوادث جاده‌ای و مشکلات از این قبیل را می‌کردیم، بنابراین اداره کلی به نام کنترل بیماری‌های غیرواگیر را ایجاد کردیم. طبیعی است که کشور‌هایی که موفقیت‌هایی مناسب در کنترل بیماری‌های واگیردار دارند به سمت مواجهه با بیماری‌های غیر واگیر بروند که در بین آن‌ها به حوادث جاده‌ای نقش تعیین کننده‌ای دارند.

وزیر بهداشت گفت آخرین آمار ثبت شده از مرگ و میر‌ها را در اختیار داریم به سال ۹۶ مربوط می‌شود که در آن ۳۸۰ هزار مرگ در کشور ما ثبت شده؛ در این بین ۳۱۳ هزار مرگ در این بین به دلیل بیماری‌های غیرواگیر بودند؛ همچنین ۷ هزار مگر را بیماران مبتلا به فشار خون اختصاص یافته اند و به همین موضوع دلیل به راه‌اندازی کمپین مبارزه با فشار خون بود.

وی ادامه داد: هیئت امنایی شدن بیمارستان‌ها می‌تواند به ایجاد نظارت بیشتر، مدیریت منابع نظام سلامت، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری بیمارستان‌ها منجر شود و با این اقدام مخالفتی وجود ندارد.

نمکی افزود: هیئت امنایی شدن بیمارستان‌ها بر کیفیت خدمات سلامت به بیماران تاثیر چندانی ندارد و نظارت‌های وزارت بهداشت کماکان وجود دارد؛ این اقدام بیشتر مربوط به مسائل مالی و مدیریتی منابع می‌شود و کیفیت خدمات با نظر معاونت درمان و معاونت آموزشی وزارت بهداشت دنبال می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: گاهی ممکن است سرریز منابع بیمارستان‌ها در جا‌های دیگر هزینه شود و می‌خواهیم این اتفاق نیفتد و منابع بیمارستان‌ها در راستای اعتلا و ارتقا خود بیمارستان هزینه شود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیمارستان موقوفه دکتر افشین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ۲۲ تهران از مناطق پر تراکم جمعیتی که فاقد بیمارستان عمومی دولتی است، ساخته خواهد شد و نخستین بیمارستان دولتی در این منطقه است که نیاز درمانی قشر زیادی از ساکنان غرب تهران را رفع خواهد کرد و به ارائه خدمات بهتر درمانی در یکی از مناطق پرتراکم تهران کمک می‌کند.

آغاز به کار ساخت این بیمارستان با تلاش و پیگیری دادستانی و رئیس دیوان عالی کشور آغاز شده است، برنامه ساخت این بیمارستان در بازه زمانی ۳۶ ماهه است. این بیمارستان در ۹ طبقه و ۲۷ هزار متر مربع زیربنا و دوطبقه پارکینگ به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۱۱ هزار متر مربع فضای محیطی است.

دادستانی کل کشور، دیوان عالی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخت این بیمارستان را از محل موقوفه دکتر افشین و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای شعار سال تولید با مشارکت مردم، انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از مطالبات جدی مردم است
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت تهران بازدید کرد