Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تاکنون بیش از ۲۶ درصد جمعیت هدف استان یزد در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا زیر پوشش قرار گرفته اند.

محمدرضا دهقانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، با اشاره به اینکه جمعیت ثبت شده در سامانه سلامت استان یزد یک میلیون و ۱۳۰هزار نفر است، گفت: یزد جزو سه استان اول کشور است که کمترین تراکم جمعیتی را دارد به نحوی که در هر کیلومتر مربع، ۱۵ نفر زندگی می‌کنند اما با این وجود ساختار شبکه و نظام سلامت، ۱۰۰ درصد جمعیت استان را زیر پوشش قرار داده و همه از خدمات پایه سلامت بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهقانی با بیان اینکه در استان یزد حدود ۳۰ درصد جمعیت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها متمرکز هستند، افزود: با توجه به مشکلات استان در حوزه اعتبارات و پراکندگی جمعیت، در شاخص‌های سلامت جزو استان‌های سرآمد کشور هستیم.


معاون بهداشتی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا بیان کرد: آمار افراد بالای ۳۰ سال، افراد دارای بیماری‌های کلیوی و زنان باردار که گروه هدف این طرح هستند، در استان یزد ۵۴۹ هزار نفر است که حداقل ۵۰ درصد این تعداد باید زیرپوشش قرار بگیرند.


وی یادآور شد: تاکنون اطلاعات فشارخون ۴۰ هزار نفر در سامانه سلامت استان یزد ثبت شده که پیش‌بینی می‌شود ۲۷ هزار نفر دیگر در این طرح شرکت کنند.


دهقانی ادامه داد: در طول اجرای این طرح، ۲۲۴ واحد فعال خانه بهداشت، ۳۱۳ ایستگاه ثابت و سیار و بالغ بر ۶۶۰ نفر از کارکنان حوزه سلامت، بیمارستان‌های خصوصی، اورژانس‌ها، داروخانه‌ها، مؤسسات خیریه، بسیج و … در اجرای این طرح مشارکت کردند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه در قالب این طرح، ۵۰ درصد جمعیت گروه هدف باید زیر پوشش قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: سه شهرستان استان تاکنون بالغ بر ۵۰ درصد را پوشش داده‌اند و در کل استان این رقم اکنون به ۲۶ و 4 دهم درصد رسیده است.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه استان بوشهر حسن روحانی آمریکا مقاومت روزنامه دهه کرامت طرح بسیج ملی فشار خون بالا شبستان یزد علوم پزشکی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  سامانه نسخه الکترونیکی بیمه سلامت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ساختارهای موجود در نظام درمان و سلامت کشور محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • سلامت خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید قرار گرفت
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند