Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@16:20:34 GMT

سندرز: جنگ با ایران فاجعه‌ای کامل خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۳۳۲۵

سندرز: جنگ با ایران فاجعه‌ای کامل خواهد بود

سندرز در پیامی توییتری تاکید کرد: حادثه در دریای عمان نباید به عنوان بهانه‌ای برای جنگ با ایران استفاده شود. جنگ فاجعه‌ای کامل برای آمریکا، ایران، منطقه و جهان خواهد بود. حمله یکجانبه آمریکا به ایران نامشروع و مغایر با قانون اساسی آمریکا خواهد بود.

شبکه خبری روسی "راشا تودی" در همین زمینه گزارش داد: در حالی که هنوز مشخص نیست که برای نفتکش‌های آسیب دیده چه اتفاقی افتاده است، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد که ایران این حملات را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلستان نیز روز بعد با پیروی از آمریکا، ایران را متهم کرد.

ارتش آمریکا روز جمعه یک ویدئوی تار و مبهم را منتشر کرد که مقامات آمریکایی مدعی هستند که نظامیان ایرانی اقدام به کار گذاشتن مواد انفجاری روی یکی از کشتی‌ها کرده اند. اما این فیلم ویدئویی کسی را متقاعد نکرده است.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان که بتازگی به تهران سفر کرده است، تاکید کرد که این ویدئو برای اثبات مقصر بودن ایران کافی نیست.

ایران به نوبه خود هرگونه دخالتی در این حملات را رد کرده است و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور با اشاره به زمان عجیب این حادثه گفته که آمریکا به "طرح دوم خود یعنی خرابکاری در دیپلماسی" روی آورده است تا تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را پنهان کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سندرز ایران و آمریکا مناقشه ایران و آمریکا مناقشه ایران و آمریکا ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست گروه ۷ درباره موضوعات مختلف از جمله مساله ایران، اسرائیل و جنگ غزه صحبت کرد.

بلینکن در صحبت‌های خود اقدام موشکی و پهپادی اخیر ایران در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که از ایران و اسرائیل می‌خواهیم که تنش را تشدید نکنند و به دنبال کاهش تنش‌ها باشند.

آنتونی بلینکن با اشاره به حمله شب گذشته منتسب به اسرائیل علیه ایران در عین حال تاکید کرد که آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکرده است.

بلینکن در عین حال تاکید کرد کرد که ما متعهد به حمایت از اسرائیل برای دفاع از خود هستیم و در صورت لزوم در دفاع از آن شرکت خواهیم کرد. وزیر خارجه آمریکا همچنین بر تعهد واشنگتن و سایر شرکا بر پاسخگو کردن ایران در قبال آنچه که وی اقدامات بی ثبات کننده ایران خوانده، تاکید کرد.

بلینکن همچنین از قصد گروه ۷ برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد و گفت که اعضای گروه ۷ آن را تایید کرده‌اند. وی درباره شرایط غزه نیز مدعی شد که آمریکا خواهان حمایت بیشتر از تلاش‌های بشردوستانه در نوار غزه است و تاکید کرد که باید کمک‌ها را بهتر در نوار غزه توزیع کنیم.

علیرغم موانع تل آویو و کابینه نتانیاهو در مسیر آتش بس، بلینکن با متهم کردن حماس در این زمینه مدعی شد که حماس تنها طرفی است که ما را از آتش بس در نوار غزه بازمی‌دارد.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد در این باره نیز اظهار نظر کرد و گفت، زمان مناسب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هنوز فرا نرسیده است!

وی در ادامه مدعی شد: ما خواهان آینده‌ای در منطقه هستیم که ادغام اسرائیل در آن را تضمین کند و مسئله فلسطین را هم حل کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • درصورت خطای اسرائیل، پاسخ پشیمان کننده خواهیم داد
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا پیام داده‌ایم
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست