Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو بازرس کمیته اجرایی هفدمین انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم با ارائه توضیحاتی مدعی است برگزاری این انتخابات با تخلفاتی همراه بوده است.

نسترن غنمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری انتخابات نشریات دانشجویی اظهار کرد: امسال این انتخابات با تخلفات متعددی برگزار شده است. این تخلفات از ابتدا و در هنگام نام‌نویسی برای عضویت در هیئت نظارت آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق سال‌های گذشته رسم بر این بود که امکان کاندیداتوری در هیئت نظارت بر انتخابات، برای کلیه دانشحویانی که در نشست حضور دارند وجود دارد. این درحالی است که برگه ثبت نام در هیئت نظارت بسیاری با این دلیل که این افراد واجد شرایط رأی دادن نیستند کنار گذاشته شد و به متن صریح ماده ۴۲ شیوه‌نامه برگزاری انتخابات توجهی نشد.

وی افزود: نتیجه قرعه‌کشی عضو دانشجویی هیئت نظارت، انتخاب فردی بود که به دلیل تداخل زمانی پروسه انتخابات و امتحانش مجبور به ترک محل انتخابات شد و تنها نیم ساعت از دور اول انتخابات در محل حاضر بود.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه نوشیروانی بابل همچنین مدعی شد: از نکات این نشست حضور نماینده‌های جعلی در انتخابات بود که یا با جعل ایمیل و خط و امضای مدیران مسئول دارای حق رأی، نامه نمایندگی ساخته بودند و یا نماینده‌هایی برای رأی دادن حاضر می‌شدند که فارغ‌التحصیل بوده و با کارت دانشجویی باطله در نشست حضور پیدا کرده بودند. در زمان برگزاری انتخابات، چند نمونه از این افراد از طرف دانشجویان دیگر حاضر در نشست شناسایی شدند و از شرکت آن‌ها در انتخابات جلوگیری به عمل آمد اما با این وجود مسئولان برگزاری نشست هیچ راهکاری برای بررسی این موارد و جلوگیری از تخلفات این چنینی چه قبل برگزاری نشست و چه در حین آن در نظر نگرفته بودند.

وی ادامه داد: نکته دیگر تخلف بارز یکی از اعضای بازرس کمیته اجرایی بود که بارها میز انتخابات را رها کرده و به گفتگو با رأی دهنده‌ها می‌پرداخت و حتی برخی افراد شاهد تبلیغ این فرد برای یکی از کاندیداها بودند. هرچند این افراد شکایت کتبی خود را به مسئولان برگزاری انتخابات ارائه کردند ولی ترتیب اثری داده نشد. حال آنکه وظیفه عضو بازرس کمیته اجرایی نظارت بر روند اجرای انتخابات است و با این اوصاف مطابق ماده ۲۸ شیوه‌نامه، آرای کسب شده بعد از صحبت این عضو با رای‌دهنده‎‌ها آرای کسب‎شده با تخلف محسوب می‌شوند.

غنمی افزود: یکی از اعتراضات اصلی دانشجوها به تخلف از زمان دقیق برگزاری انتخابات بود که این مساله خصوصاً با توجه به همزمانی انتخابات با امتحانات و یا ساعت بلیط برگشت برخی حاضرین در نشست اهمیت می‌یافت، چرا که بسیاری اعتراض داشتند که سه ساعت تأخیر به وجود آمده موجب برهم خوردن برنامه برگشت و یا امتحاناتشان می‌شود. اما وقتی که با معین شدن نتیجه انتخابات، مشخص شد که انتخابات به دور دوم خواهد رفت، بسیاری از افراد محل رأی گیری را ترک کرده بودند و حتی بین آمار شرکت کنندگان در دور اول و دوم انتخابات، ۱۴ رأی اختلاف وجود داشت.

این فعال دانشجویی ادامه داد: البته در دوم انتخابات هم اشتباهات و تخلفاتی روی داد. به عنوان مثال در هنگام شمارش آرا متوجه شدیم که تعدادی برگه رأی بدون مهر داخل صندوق انداخته شده و یا تعداد آرای ریخته شده در صندوق یکی بیشتر از تعداد افرادی است که در انتخابات شرکت کرده اند و طبق متن صریح شیوه‌نامه آرای بدون مهر و آرای مازاد همگی آرای باطله به حساب آمده و جز آرای مأخوذه به حساب نمی‌آیند. با این وجود اما تکلیف برگه‌های بدون مهر موجود در صندوق مشخص نشد و درباره آن یک رأی مازاد نیز به مقررات اعتنایی نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نشریات دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم