Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@09:18:34 GMT

نداشتن اعتبار برای لایروبی رودخانه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۳۴۳۱

نداشتن اعتبار برای لایروبی رودخانه‌ها

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به نگرانی از وقوع سیل درمشهد گفت: با توجه به اینکه میزان آسیب پذیری ما در مقابل سیلاب در شهر مشهد بالاست باید نگرانی زیادی در این خصوص داشته باشیم، زیرا ۲۸ هزار و ۶۰۳ کیلومتر طول رودخانه‌ای خراسان رضوی است که حدود ۳۳۴ کیلومتر آن در داخل شهر‌های بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سال‌های طولانی نسبت به رودخانه‌ها بی توجه بوده‌ایم ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای اصلی‌ترین نهادی است که باید از رودخانه‌ها حفاظت کند، اما در ۷۰ سال گذشته به دلایل مختلف این حفاظت به درستی انجام نشده گرچه وضعیت استان ما نسبت به کل کشور مطلوب تراست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: پس از بارش‌های ابتدایی سال مسیر کشف رود با کمک همه نهاد‌ها به طول ۷۵ کیلومتر باز گشایی شد و با توجه به بارندگی‌های اخیر اگر مسیر کشف رود بازگشایی نشده بود خطر جدی برای ساکنین مناطق اطراف ایجاد می‌کرد.

علایی افزود: یکی از مهترین اقدامات انجام شده در دو ماه گذشته پاکسازی مسیر رودخانه‌ها در زشک و طرقبه بود به صورتی که تمامی موانع موجود در بستر این رودخانه‌ها جمع آوری شد تا از بروز خسارت جلوگیری شود.  
انتهای پیام//ا. آ  
بازگشایی ۷۵ کیلومتر از رودخانه کشف رود در طی بارندگی‌های اخیر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد

محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۹ کیلومتر از این جاده تعریض و بهسازی شده و تنها حدود یک کیلومتر انتهایی آن باقی مانده است، گفت: پنج کیلومتر از این مسیر در دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تعریض و بهسازی شده و یک کیلومتر باقی مانده نیز امسال با پنج میلیارد تومان اعتبار دیگر تکمیل خواهد شد. 

وی افزود: با بهسازی این مسیر و نصب سه دستگاه دوربین کنترل سرعت حوادث رانندگی منجر به فوت در این مسیر به صفر رسیده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد:عرض این جاده نیز از ۶ متر به ۱۱ متر افزایش یافته و این موجب تسهیل در عبور و مرور نیز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • لایروبی انهار کشاورزی در تالش
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست
  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز