Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:02:01 GMT

تشکیل دبیرخانه علمی دانشگاه های بوشهر ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۳۵۱۹

تشکیل دبیرخانه علمی دانشگاه های بوشهر ضروری است

اسماعیل عبداللهی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای اینکه این دبیرخانه بتواند در مسائل کلان به صورت جامع و قاطع تصمیم گیری کند باید در استانداری با نظارت و هدایت استاندار و مشاور علمی و پژوهشی وی تشکیل شود.

وی بیان کرد: آموزش عالی استان بوشهر در راستای یک برنامه ملی شکل گرفته و نمی‌توان خود را جزیره‌ای از برنامه توسعه‌ای کلان کشور ببینیم زیرا این مشکل باعث می‌شود تا ظرفیت‌ها فعال نشود به همین دلیل کار تشکیلاتی و هدفمند جامع در این زمینه نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: تاکنون برای اجرای برنامه ملی آموزش عالی در ارتباط با توسعه استان افکار و اندیشه‌های کنار هم قرار نگرفته و شاید یکی از چالش‌های استان یا کل کشور نیز همین باشد که بین مجموعه‌هایی که یک هدف دارند و در راستای یک برنامه کلان توسعه قرار گرفته اند مرزبندی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که با کنار هم قرار گرفتن دانشگاه‌ها یک ظرفیت واحد ایجاد شود مأموریت‌ها درست انجام و به اهداف مطلوب مدنظر دست پیدا می کنیم.

عبداللهی در باره دانشگاه آزاد بوشهر اظهارداشت: در این دانشگاه نگران افت جمعیتی نسبت به گذشته نیسیتم زیرا برنامه استاندارد چابک سازی، کاربردی و مهارتی کردن رشته‌ها دستور کار است.

وی ادامه داد: در این زمینه رشته‌های جدیدی طراحی می‌شود که در نظام آموزش عالی وجود نداشته و سرفصل‌های آن در استان تهیه می‌شود متناسب با نیاز منطقه است.

عبداللهی بیان کرد: در دانشگاه‌های آزاد بوشهر ۳۶۰ رشته فعال وجود دارد که از این شمار ۷۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷ رشته دکترای تخصصی و مابقی در مقاطع پایین تر که متناسب با مزیت‌ها و ظرفیت‌های این استان است.

۷۲۱۲/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان بوشهر دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در دیدار با دانشگاهیان استان زنجان بیان کرد: هم اکنون 100 هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم در حالی که اوایل انقلاب 5 تا 6 هزار عضو هیئت علمی داشتیم.

توسعه آموزش عالی و توسعه منابع انسانی باعث شده که در شاخص‌های علمی جز سرآمدان باشیم

یکی از مهمترین موضوعات در حوزه علم و فناوری بحث تقویت دانش‌بنیان‌هاست.

آیین‌نامه ارتقاء ناظر به توسعه علمی، دیپلماسی علمی تا تولید علم بین‌المللی را در دستور کار داریم. باید ارتباطات علمی بین المللی داشته باشیم و آنها را توسعه دهیم.

باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم.

بسیاری کارهای فرهنگی اراده می خواهد نه بودجه.

مخالف بودجه نیستم اما الزاما با بودجه مشکل حل نمی شود.

موضوع دیگر آمایش رشته ها یعنی حذف و جذب رشته مطرح است، باید رشته ها تغییر کنند برخی هم باید حذف شوند و برخی اضافه شود.

دیگر خبرها

  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • تشکیل جبهه هنری و رسانه‌ای در سطح محور مقاومت و جهان ضروری است