Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:51:37 GMT

دغدغه زیست محیطی انتقال آب از دریای خزر رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۳۵۲۶

دغدغه زیست محیطی انتقال آب از دریای خزر رفع می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز مرادی پیش از ظهر شنبه در همایش انتقال آب دریای خزر به سمنان که به میزبانی سالن امیر کبیر دانشگاه سمنان برگزار شد، ضمن اشاره به دغدغه‌های زیست محیطی طرح انتقال آب خزر، ابراز کرد: دو طرح برای رفع دغدغه زیست محیطی انتقال آب خزر انجام می‌شود به این ترتیب که شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اسلامی تصفیه آب از دریا با کمترین پسماند و بررسی ظرفیت استفاده از مخازن ساحلی را در دستور کار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهتمام در به روز کردن مصرف واقعی آب برای کارگاه‌ها، شرکت‌های صنعتی و معادن در کنار موضوعاتی مانند پیگیری کیفیت و کمیت مشارکت مالی صنایع و برگزاری فراخوان به منظور جذب سرمایه در اجرای طرح انتقال آب دریای خزر از سوی شرکت توسعه منابع آب و نیرو در حال انجام است.

اخذ اعتبار در بودجه ۹۸

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه در سال گذشته مطالعه و اجرای طرح نمک زدایی و انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، اعتباری نگرفت اما در بودجه جاری امسال ردیفی برای مطالعه و اجرای طرح اخذ شده است، تاکید داشت: این امر با اهتمام نمایندگان استان در مجلس و پیگیری‌های شرکت توسعه منابع آب صورت گرفت که خبری مسرت بخش است.

مرادی با بیان اینکه کارگروه مشترک با سازگاری تغییر اقلیم بین دو استان سمنان و مازندران تشکیل شود، تاکید داشت: در کنار این امر باید فرهنگ و رویه درست مصرف را نیز در جامعه اشاعه دهیم.

وی افزود: استفاده بهینه از منابع در زمینه فرهنگ مصرف آب و افزایش بهره وری آبی دو محور اصلی و اساسی در کنار اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر هستند.

کد خبر 4641105

منبع: مهر

کلیدواژه: بهروز مرادی سمنان دریای خزر انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز

ابراهیم خداشناس گفت: امسال طرح‌های نورپردازی مسیر‌های دسترسی کوه نور و ورودی پارک کوهستانی دراک، ساخت سرویس‌های متعدد بهداشتی، ساخت مخازن آب پنج هزار متر مکعبی، هدایت آب‌های سطحی، تکمیل مسیر دسترسی بام سبز، ساخت آلاچیق و بنا‌های موردنیاز رفاه شهروندان، ساخت فضا‌های گردشگری، و انتقال برق فشار متوسط زمینی و انتقال شبکه آب از کمربندی اکبرآباد به سایت بام سبز عملیاتی می‌شود.

او با تأکید بر توسعه درختکاری ارتفاعات و افزایش سرانه فضای سبز کوهستانی افزود: امسال مهمترین رویکرد شهرداری شیراز و این مدیریت، کاشت گونه‌های درخت مقاوم با شرایط منطقه، توسعه گیاگان (فلور) و حفظ ذخیره زیستی ارتفاعات است.

خداشناس اعلام کرد: سیاست‌ها و برنامه‌های عمرانی در سال جدید، تثبیت مالکیت شهرداری بر عرصه‌های پیرامونی، بالابردن سرانه فضای سبز ارتفاعات، جذب سرمایه‌گذار و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، تکمیل پروژه‌های عمرانی و تأسیسات رفاهی در پارک‌های کوهستانی دراک، بام سبز، کوه نور و انجیره و بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی است.

"شاخص زیست‌محیطی یک مقدار عددی است که به ارائه بینشی در مورد وضعیت محیط زیست یا سلامت انسان کمک می‌کند. شاخص‌ها بر اساس اندازه‌گیری‌های کمی یا آمار شرایط محیطی که در طول زمان ردیابی می‌شوند، توسعه می‌یابند. شاخص‌های زیست‌محیطی را می‌توان در طیف گسترده‌ای از مقیاس‌های جغرافیایی، از سطح محلی گرفته تا منطقه‌ای و ملی، توسعه داد و مورد استفاده قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • اصلاح و توسعه هزار و ۶۷۰ متر خط انتقال در روستای دویدوخ راز و جرگلان
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • اجرای طرح بهارستان برای توسعه شبکه برق در ۵۹ روستای سمنان
  • دولت سیزدهم طرح انتقال آب به استان سمنان را اجرا کند
  • رئیس جمهور انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را پیگیری کند
  • مسؤولان به پروژه انتقال آب خزر توجه ویژه داشته باشد
  • نشست نمایندگان دادستان‌های کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد