Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان رئیس قوه قضائیه در خصوص مشارکت‌جویی از مردم و نخبگان در روند تحولات دستگاه قضائی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، متن این فراخوان که در صفحات رئیس قوه قضائیه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزه با گسترش دسترسی‌های ارتباطاتی، فارغ از چارچوب‌های سنتیِ خشک و دیوان‌سالارانه، فضای_مجازی و رسانه‌های_اجتماعی به فرصتی بزرگ برای کم کردن فاصله‌های زمانی و مکانی در ارتباطات و به اشتراک‌گذاری نظرات تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این فرصت باید برای دریافت نظرات مردم و نخبگان از «ایده تا بازخورد» به بهترین نحو استفاده کرد.

آسیب‌های فضای مجازی -که در جای خود باید به طور جدی دنبال و رفع شود- نباید ما مسئولان را دچار خطای محاسباتی کند و موجب شود که خود را از فرصت کم‌نظیر ارتباط با مردم در این بستر محروم نمائیم.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی باید از فرصت با ارزش فضای مجازی استفاده کرد و با اطلاع از نظرات و سؤال‌های افکار عمومی، یک حضور مؤثر و جریان‌ساز را به نفع مردم رقم زد.

نیل به «قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی» در گام دوم، بدون مشارکت و نقش‌آفرینی مردم، نخبگان و دلسوزان انقلاب ممکن نیست. در مدت کوتاهی که از مسئولیتم در قوه قضائیه می‌گذرد، و پیش از آن نیز خصوصاً در دوره خدمت در آستان قدس رضوی، از نظرات ارزشمند کاربران رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌ام و از این پس نیز امیدوارم خادمان ملت را در ساخت قوه قضائیه‌ای مردمی، انقلابی و ضد فساد یاری کنید.

بر این اساس اعلام می‌کنم تا زمانی که سامانه اختصاصی دستگاه قضائی برای ارتباط دو سویه با مردم و نخبگان در دسترس قرار بگیرد، صفحات متعلق به اینجانب در رسانه‌های اجتماعی، یکی از مسیرهای دریافت نظرات مردم و نخبگان خواهد بود.

علاوه بر اینکه مردم عزیزمان می‌توانند رأساً نظرات خود را از این مسیر منتقل کنند، اینجانب نیز حسب مورد، فراخوان‌هایی جهت دریافت نظرات در خصوص ایجاد، اصلاح یا تکمیل برخی رویه‌ها، رویکردها، دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها اعلام خواهم کرد و در انتظار #نظرات راهگشای صاحب‌نظران و متخصصان این امر خواهم بود.

امید است این رویکرد مورد رضای خداوند متعال از باب عمل به کریمه‌ی «و شاورهم فی الامر» و موجب اعتماد و دلگرمی عموم انسان‌های حق‌طلب و عدالتخواه باشد. توفیق روزافزون ملت رشید ایران را خواستارم.

سید ابراهیم رئیسی

۱۳۹۸/۳/۲۵

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رييس قوه قضاييه سيدابراهيم رئيسي فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تشکیل استان غربی تهران چه خبر؟

فرماندار شهرستان شهریار با تأکید بر تأمین زیرساخت‌ها پیش از تشکیل استان تهران غربی گفت: مسئله استان غربی تهران توسط استانداری در حال پیگیری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، علیرضا فاتحی‌نژاد عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری انتخابات 11 اسفند در امنیت پایدار اظهار داشت: هجمه‌های عجیب و عظیمی در این دوره انتخابات از ابتدای سال توسط دشمنان وجود داشت که پرچم‌دار جهاد تبیین و انتخابات رهبر انقلاب بودند.

وی با بیان اینکه مردم مهر تأیید جمهوریت و اسلامیت را در انتخابات به جهانیان نشان دادند، افزود: مردم به پاس قددرانی از خون شهدا در انتخابات مشارکت کردند و مسئولین با تلاش خود مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل و مردم در آرامش باشند.

فرماندار شهریار با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات حوزه انتخابیه شهریار ،قدس و ملارد 30.2 درصد بود تصریح کرد: آگاهی و فعالیت رسانه‌ها در مشارکت مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت بود که این مهم در 11 اسفند به خوبی خود را نشان داد.

فاتحی‌نژاد اضافه کرد: درخواست بازشماری آرا و ابطال آرا در شعبات فقط توسط شورای نگهبان تصمیم‌گیری می‌شود و هیئت اجرایی و نظارت شهرستان هیچ‌گونه دخالتی در ابطال و بازشماری درصدی صندوق‌ها ندارد.

وی با اشاره به تقسیم بندی رسانه‌ها از سوی رئیس جمهور به رسانه‌های امیدآفریندبیان کرد: رسانه‌ها باید در انعکاس اخبار و انتقاد صحیح و درست گام بردارند و از انتشار خبرهای تنش‌زا که مردم و جامعه را دچار مشکل می‌کنند دوری کنند‌.

وی در ادامه با تاکید بر حضور در مناطق و روستاهای کم برخوردار شهریار گفت: همه مسئولین شهرستان شهریار از ابتدای سال 1403 در مناطقی که محرومیت وجود دارد حضور و برنامه‌های خود را برای رفع محرومیت تنطیم کنند.

قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال 1403 را ابلاغ کرد

فرماندار شهرستان شهریار در پایان با تأکید بر تأمین زیرساخت‌ها پیش از تشکیل استان تهران غربی خاطرنشان کرد: مسئله استان غربی تهران توسط استانداری در حال پیگیری است و قطعا اصحاب رسانه نیز از تصمیمات آن مطلع خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۷۰ برنامه‌ فرهنگی با مشارکت شهروندان و نخبگان در ۱۴۰۲
  • کرمان جزء استان‌های پیشرو در حوزه رسانه و مطبوعات است
  • سارقان زندانی به مرخصی نمی‌روند
  • فعالیت ۲۴ تیم جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس در سال جاری
  • از تشکیل استان غربی تهران چه خبر؟
  • قوه قضائیه آنچنان که شایسته است اطلاع‌رسانی را انجام نمی‌دهد/اهمیت اثربخشی پیام‌های ارتباطی
  • خروجی جشنواره رسانه وعدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد
  • جشنواره رسانه و عدالت باعث پیشگیری ازوقوع جرم و جلب رضایتمندی شود
  • آخرین تحولات اوکراین| ماکرون: فرانسه برای ابتکارات تهاجمی علیه روسیه آماده نیست
  • کاهش آمار فوتی‌های جاده‌ای نسبت به سال گذشته در آستارا