Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از طرح اتهام فساد علیه دو نخست وزیر پیشین الجزایر و بازداشت آنها در کنار تعدادی از مسئولان نظام سابق، الجزایری‌ها در هفدهمین جمعه اعتراضات در این کشور با سر دادن شعارهای جدیدی بر تعیین تکلیف سرنوشت اموال به سرقت رفته تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مستقل رأی الیوم، معترضان الجزایری با سر دادن شعارهایی خواستار تعیین تکلیف اموال به سرقت رفته در طول دو دهه گذشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولان الجزایر و در رأس آنها نهاد نظامی و دستگاه قضائی این کشور پیشتر به مردم اطمینان داده بودند که اموال به سرقت رفته بازگردانده می‌شود.

در این راستا، سلیمان براهیمی، وزیر دادگستری الجزایر به تازگی فاش کرد دادستانی کل دستوراتی برای حصر خانواده‌های چهره‌های فاسد و تعیین محل اسکان و محاصره آنها صادر کرده است.

براهیمی اظهار کرد: این اقدام در راستای بازداشت این خانواده‌ها جهت ارجاع به مسؤولان قضایی و تحقیقات از آنها انجام شد.

وی در ادامه مسئله خانواده‌های متهمان را اساس مبارزه با جرایم اقتصادی دانست.

از نظر حقوقدانان بازگردان اموال به سرقت رفته در الجزایر به چند دلیل مهم دست نیافتنی است، از جمله اینکه تعیین محل اقامت خانواده‌های متهمان و حصر آنها کار آسانی نیست، همچنین بیشتر اموال به سرقت رفته در بانک‌های خارجی به ودیعه گذاشته شده‌اند و در بسیاری از موارد آن کشورها از ارائه اطلاعات مربوط به مشتریان خود امتناع می‌کنند و همین مساله بازگرداندن پول‌ها را برای دستگاه قضائی الجزایر دشوار کرده است، به ویژه اینکه برخی از این بانک‌ها در لیست سیاه حامیان قاچاقچیان و سارقان بزرگ قرار دارند.

همزمان سوئیس آمادگی خود را برای همکاری با مسؤولان الجزایر جهت بازگردان پول‌های به سرقت رفته اعلام کرد.

در این راستا، مشاور فدرال این کشور گفت که سوئیس از حق تظاهرات مسالمت آمیز در الجزایر حمایت می‌کند.

وی افزود: سوئیس از موافقت مسئولان الجزایر با برخی اقدامات برای مبارزه با پول‌هایی که منبع غیرقانونی دارند، حمایت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان

ایسنا/گیلان معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گیلان از عملکرد سازمان اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی این استان و نگهداری و ساماندهی مناسب کالاها در انبار ابراز رضایت کرد و خواستار تداوم و جدیت در تعیین تکلیف کالاها شد.

 هیئت نمایندگان قوه قضائیه به همراه معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان و هیئت همراه دیروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه با حضور مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان از انبار مرکزی استان در شهر لولمان بازدید کردند.

در این بازدید ضمن بررسی پرونده ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی استان، جانمایی اصولی کالاها در انبار و جلوگیری از تضییع بیت المال تا تعیین تکلیف پرونده ها و کالاها مناسب ارزیابی شد.

علی اصغر عسگری، معاون پیگری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گیلان از عملکرد سازمان، نگهداری و ساماندهی مناسب کالاها در انبار ابراز رضایت کرد و خواستار تداوم و جدیت در تعیین تکلیف کالاها شد.

هیئت نمایندگان قوه قضائیه گیلان نیز پس از بازدید از تمامی کالاها، وضعیت حال حاضر انبار مرکزی اموال تملیکی استان را مطلوب ارزیابی و اعلام کردند: تمامی کالاهای موجود در این انبار دارای شناسنامه کالا بوده و مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل جمع آوری وفروش اموال تملیکی استان گیلان، در حاشیه این بازدید احمدرضا موقری، مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان ضمن تقدیر و تشکر از ادارات صادر کننده مجوزهای لازم جهت تعیین تکلیف کالاهای ویژه اداره کل استاندارد و معاونت غذا و داروی گیلان، اظهار کرد: این دستگاه ها در راستای صدور مجوزهای لازم و پیشبرد هر چه بهتر امور و فرآیند تعیین تکلیف کالاها، همکاری بسیار خوب و ارزنده‌ای با این اداره کل دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت