Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@07:59:16 GMT

چالش جدید تیم ملی؛ بازی در روز عاشورا

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۳۶۵۵

چالش جدید تیم ملی؛ بازی در روز عاشورا

قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، روز بیست و ششم تیرماه در قطر برگزار می‌شود. طبق رنکینگ فیفا، شاگردان مارک ویلموتس بلژیکی در تیم ملی، با تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، قطر، امارات، عربستان و چین در سید نخست آسیا قرار گرفته‌اند.

به گزارش 90، در این مرحله 40 تیم حضور دارند که که در 8 گروه پنج تیمی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هر گروه تیم‌های اول در کنار چهار تیم برتر دوم به مرحله‌ی پایانی انتخابی جام جهانی صعود می‌کند. در آن مرحله تیم‌ها در دو گروه 6 تیمی برای صعود به جام جهانی با هم رقابت می‌کنند.

حریفان تکراری

تیم ملی برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه در این مرحله با تیم‌های عمان، ترکمنستان، گوام و هند همگروه بود و کار خود را برای صعود به جام جهانی از شهر داش‌آغوز ترکمنستان آغاز کرد. این احتمال وجود دارد که برای صعود به جام جهانی 2022 قطر هم ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با هر کدام از این 4 تیم که 4 سال قبل همگروه بودند، دوباره همگروه شوند.

تیم ملی در مرحله‌ی پایانی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه هم با تیم‌های کره جنوبی، سوریه، ازبکستان، چین و قطر همگروه بود. ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با توجه به اینکه در این مرحله از مقدماتی جام جهانی 2022 قطر همراه با تیم‌های کره جنوبی، چین و قطر در سید یک رقابت‌ها قرار دارند، در این مرحله از جمع تیم‌هایی که در مرحله‌ی پایانی صعود به جام جهانی 2018 روسیه با آن‌ها رقابت کردند، فقط شانس تقابل با ازبکستان و سوریه را دارند. البته با توجه به اینکه این دو تیم در سید 2 قرار دارند، فقط یکی از این تیم‌‌ها شانس همگروهی با ایران را دارند و نمی‌توانند سه تیم با هم در این مرحله همگروه شوند. سخت‌ترین گروهی که شاگردان ویلموتس امکان دارد در این مرحله در آن قرار بگیرند، می‌تواند با حضور عراق، بحرین، کویت و اندونزی تشکیل شود.

چالش جدید

یکی از چالش‌های فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه به بازی رفت مقابل کره جنوبی در مرحله‌ی پایانی مقدماتی جام جهانی برمی‌گردد. تاریخ بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی روز تاسوعا بود و بازی در غروب آن روز و شب عاشورا برگزار شد. در آن روزها مخالفت‌های زیادی با برگزاری این بازی صورت گرفت اما در نهایت بازی در شب عاشورا برگزار شد و تیم ملی هم با تک گل سردار آزمون میهمان خود را شکست داد.

حالا شاگردان ویلموتس در دومین بازی خود در مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی باید در روز عاشورا به میدان بروند. دیداری که احتمالا زمان برگزاری آن چالش جدید برای فدراسیون فوتبال است. هنوز مشخص نیست بازی دوم تیم ملی که در روز نوزدهم شهریور ماه برگزار می‌شود، با چه تیمی است و در کجا برگزار می‌شود اما اگر ایران در آن بازی میزبان باشد، چالش جدی پیش روی فوتبال ایران است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایران عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، دیدار برگشت تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در حالی در ورزشگاه کوپه داغ عشق آباد برگزار شد که کیفیت نامطلوب چمن مصنوعی این ورزشگاه آسیب های زیادی روی پای بازیکنان ایرانی رقم زد.

این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید. مهدی قایدی (۵+۴۵) تک گل این بازی را برای ایران زد.

اگرچه هواداران فوتبال ایران انتظار داشتند برد پرگل ایران تکرار شود اما همین پیروزی و کسب دهمین امتیاز نیز باعث شد صعود ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در فیفادی فروردین ماه قطعی بشود.

تیم ملی فوتبال ایراان با کسب این پیروزی با ۱۰ امتیاز در صدر گروه E دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار گرفت تا صعود زودهنگام خود به دور نهایی را قطعی کند.

به این ترتیب امیر قلعه‌نویی می‌تواند در دو بازی پایانی با خیال راحت‌تری از بازیکنان جوان حاضر در اردو برای باتجربه‌ شدن نسل جدید استفاده کند.

دیگر خبرها

  • گروه مرگ در انتظار ایران در بازی‌های مقدماتی جام جهانی
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال
  • صعود 6 تیم به دور بعدی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا + عکس
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی
  • نتایج کامل دیدارهای دور چهارم مرحله دوم انتخابی جام جهانی در آسیا؛ ۸ تیم صعود کردند
  • بازی آخر با ازبکستان فقط برای سرگروهی
  • صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی
  • صعود خونین تیم‌ملی با برد تاریخی در عشق‌آباد! / فرار سه امتیازی از چمن مصنوعی و بازی خشن ترکمن‌ها
  • مسیر صعود ایران به جام جهانی چگونه است؟
  • ایران یک گام تا صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۷