Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@09:46:18 GMT

مرگ ۶۰ هزار نفر در سال به دلیل مصرف دخانیات

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۳۷۶۶

مرگ ۶۰ هزار نفر در سال به دلیل مصرف دخانیات

به گزارش فارس، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات که از ۲۵خرداد تا ۳۱خرداد برگزار می شود،اظهار داشت:۱۶میلیون دلار به کاغذ سیگار ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شده است، و سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان مردم برای سیگار و قلیان پول پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه مصرف دخانیات حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه به سلامت کشور تحمیل می کند،گفت: اگر هزینه های جانبی دیگر آن را در نظر بگیریم این عدد به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: اکنون در بسیاری موارد تحریم هستیم اما در خصوص سیگار هیچ تحریمی وجود ندارد.

رئیسی با بیان اینکه ۵۵ تا۶۰ هزار مرگ در سال به دلیل مصرف دخانیات در کشور رخ می دهد،افزود: در دنیا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر دخانیات مصرف می کنند که ۸۴ درصد مصرف کنندگان در کشورهای در حال توسعه هستند.

وی از اختصاص بیش از ۱۷۰ میلیون دلار ارز نیمایی برای واردات توتون خبر داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ نجم الدین سهرابی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات تخصصی از فعالیت یک واحد صنفی در فروش انواع سیگار و تنباکو قاچاق مطلع شدند.
ماموران پس از بررسی، محل نگهداری سیگار‌های قاچاق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی و بازرسی به‌عمل آمده از مغازه تعداد ۴۱ هزار و ۲۰۰ نخ انواع سیگار و ۲۰ پاکت تنباکوی میوه‌ای قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با اشاره به مهروموم مغازه افزود: در این زمینه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در چهابرج
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در گرگان
  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی قاچاقچی دخانیات
  • هشدار ترسناک دانشمندان در مورد استفاده از ویپ
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • کشف بیش از ۴۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر
  • کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در خرمشهر