Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - عباسعلی کدخدایی گفت: طبق قانون، اگر نماینده‌ای افترا بزند و نتواند نسبت به آن توضیح ارائه دهد، در بررسی صلاحیت وی تاثیرگذار خواهد بود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز در نشست خبری خود در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه توصیه‌اش به افرادی که این روزها بحث تقلب در انتخابات سال 88 را مطرح می‌کنند چیست، اظهار داشت: ما انتخابات سال 88 را سالم می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مملکت ما آزاد است و هر روز کسی حرفی می‌زند، اما ما به برخی از این حرف‌ها اعتنایی نمی‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره بازخوانی‌های خود از انتخابات سال ۸۸ ریاست جمهوری گفت: اگر هم مطلبی مطرح می‌کنیم صرفاً برای تأکید بر سلامت آن انتخابات و آگاه‌سازی مردم است.

وی درباره شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ما از آقای صادقی به دلیل دروغی که گفته است به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شکایت کردیم و خواستیم که آقای صادقی توضیحات خود را مطرح کند.

با توجه به اصل 86 قانون اساسی، نماینده می‌تواند در انجام وظایف قانونی خود اظهار نظر کند اما افترا زده و اگر نتواند نسبت به این اظهار نظر خود، توضیح ارائه کند قطعا در بررسی صلاحیت وی هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی درباره حضور پگاه آهنگرانی هنرپیشه سینما در شورای نگهبان اظهار داشت: قرار است وی مستندی را درباره انتخابات ۸۸ تهیه کند از این رو با هماهنگی، مصاحبه‌ای را انجام دادند و قرار است مستندات به موقع به شورا اعلام شود.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه ملاک اصلی کار شورای نگهبان قانون است، افزود: قانون انتخابات یک قانون کارآمد نیست تلاش‌هایی برای اصلاح صورت گرفت ولی متاسفانه نتایج مدنظر برای اجرایی شدن این موضوع در انتخابات پیش‌رو صورت نگرفت.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سخنگوی کمیسیون شوراها درباره تشکیل کارگروه بین مجلس و شورا درباره قانون انتخابات خاطرنشان کرد: ما منتظر تصمیم مجلس در این راستا هستیم.

کدخدایی با بیان اینکه شورای نگهبان با چهره‌های سیاسی دیدار می‌کند، تاکید کرد: ضرورتی برای رسانه‌ای کردن همه این دیدارها وجود ندارد.

وی درباره الکترونیکی شدن انتخابات گفت: ما اعلام آمادگی کردیم و منتطر ارائه نظر دوستان هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره افزایش اختیارات رئیس‌جمهور گفت: این موضوع به شورای نگهبان ارتباطی ندارد اما اگر درخواستی قانونی در این راستا صورت گیرد از سوی ما مورد بررسی قرار می‌گیرد اما فعلا این موضوع در دستور کار ما قرار ندارد.

کدخدایی درباره حضور نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرایی برخلاف مصوبه قانونی و استعفای برخی از این نیروها برای حضور در انتخابات مجلس اظهار کرد: اینکه هنوز برخی افراد بازنشسته در نهادهای اجرایی و دولتی حضور دارند جای سوال است از این رو اگر این افراد برخلاف قانون در انتخابات حضور داشته باشند بدون شک این روند در تایید صلاحیت آنها تاثیرگذار خواهد بود.

وی درباره لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نیز عنوان کرد: این موضوع از دایره کاری شورای نگهبان خارج شده است و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این راستا اظهارنظر کند.

کدخدایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خیلی مایل نیست، درباره اظهارات محمدرضا خاتمی صحبت کند، خاطرنشان کرد: اظهارات ایشان خیلی هم برای من اهمیت ندارد و در این باره قبلا هم صحبت کردم ولی ایشان اگر مدرکی دارند ارائه دهند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ را قرائت کرد.

این گزارش براساس ماده ۲۳۴ یعنی بررسی تخلفات در قوه قضائیه تهیه شده است که گزارش برای اعمال ماده ۲۳۴ به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

نمایندگان با ۶۷ رای موافق، ۱۳۷ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با اعمال ماده ۲۳۴ مخالفت کردند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بعد از تهیه گزارش اگر نظر مجلس بر تایید آن گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه