Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:31:14 GMT

محور خمام - خشکبیجار تعریض و بهسازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۳۹۵۱

محور خمام - خشکبیجار تعریض و بهسازی می شود

ماکان پدرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه برای تعریض دو طرف به عرض ۱۱ متر، بهسازی و ارتقاء به راه اصلی جهت تعیین پیمانکار به مناقصه گذاشته شده که پس از انتخاب پیمانکار ذیصلاح عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان جزئیات بیشتری از این پروژه تصریح کرد: محور خمام - خشکبیجار، هفت و هشت دهم کیلومتر طول دارد که برای عملیاتی شدن به سه قطعه مجزا تقسیم شده و برآورد اولیه آن بالغ بر ۷۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرام ادامه داد: در حال حاضر دو قطعه از این محور شامل قطعه اول (خمام - کته سر) به طول سه هزار و ۸۵۰ متر با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال و قطعه دوم آن بطول یک هزار و ۸۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به مناقصه گذاشته شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خاطر نشان کرد: محور خشکبیجار به لشت نشاء هم برای اجرای عملیات بهسازی به سه قطعه تقسیم شده که یک قطعه از آن به طول دو کیلومتر و ۱۷۰ متر با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مناقصه گذاشته شده و در آستانه تعیین پیمانکار می‌باشد که پس از انتخاب پیمانکار مربوطه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهرستان رشت با یک هزار و ۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت دارای شش بخش لشت نشاء، مرکزی، خشکبیجار، کوچصفهان، سنگر و خمام، هفت شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستاست که ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می‌باشند.

۷۲۹۶ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راه و شهرسازی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته