Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک ایران از راه اندازی طرح «تیر الکترونیک» میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در گذرگاه مرزی آستارا خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین ،«مهدی میراشرفی» لحظاتی پیش، پس از پایان سفر جمهوری آذربایجان، در رأس هیأتی از مرز زمینی آستارا به کشور بازگشت و در جمع خبرنگاران گفت: همایش جهانی فن آوری و نوآوری در حوزه گمرک با همت سازمان جهانی گمرک در باکو انجام شد و با دعوت گمرک جمهوری آذربایجان در این همایش شرکت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این اجلاس مباحثی در خصوص همکاری مشترک دو کشور در مرزهای زمینی مطرح شد، ادامه داد: طی چند ماه گذشته، گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی با اشاره به دیدار خود با "مهدی اف" رئیس گمرک جمهوری آذربایجان، افزود: تقویت همکاری های فیمابین دو کشور در حوزه گمرکی از جمله ایجاد دروازه مشترک تجاری و تسهیل ترخیص کالاهای صادراتی و نیز استفاده متقابل از قلمروی دو کشور برای ترازیت کالاها که از توافقات روسای جمهور دو کشور است، مورد بررسی قرار گرفت.

میراشرفی به همکاری گمرک ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه الکترونیکی کردن مراودات ترانزیتی فی مابین با هدف تسهیل ترانزیت، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت و جلوگیری از جعل اسناد سخن گفت و خاطرنشان کرد: هفته آینده طرح تیر الکترونیک میان دو کشور در گذرگاه مرزی آستارا افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نخستین تجربه راه اندازی تیر الکترونیک در دنیا را با کشور همسایه ترکیه اجرا کرده است، افزود: فاز نخست و دوم این طرح با موفقیت اجرا شده است.

رئیس کل گمرک ایران در بدو ورود به کشور، مورد استقبال مسئولان محلی در پل مرزی آستارا قرار گرفت و سپس از مرز زمینی این شهرستان و محوطه گمرک این مرز بازدید و چگونگی روند محوطه سازی این گمرک را بررسی کرد.

وی در ادامه با حضور در پایانه و بارانداز راه آهن بین المللی آستارا، چگونگی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این پایانه را بررسی و سپس دستورات لازم را جهت تسهیل در امور گمرک این بارانداز صادر کرد.

منبع : ایسنا 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گمرک ایران گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در ایام آغاز سال جدید با حضور در مناطق مرزی جنوب شرق کشور از یگان‌های مستقر در این مناطق بازدید کرد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3059968 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • یک روز با مرزبانان روزه دار در نقطه صفر مرزیِ ایران و آذربایجان
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در بزرگترین مرز زمینی کشور