Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@20:40:02 GMT

فرهنگ زیربنای تمام ارکان تشکیل دهنده جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۰۶۹

فرهنگ زیربنای تمام ارکان تشکیل دهنده جامعه است

حجت الاسلام اسدی، گفت: فرهنگ زیربنای تمام ارکان تشکیل دهنده جامعه هست و در دین مبین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه ای به فرهنگ به عنوان مولفه سبک زندگی داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «کریم اسدی» امروز (25 خردادماه) در جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خلخال در محل فرمانداری خلخال گفت: اولین اقدام پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در زمان ورود به مدینه و الگوسازی برای جامعه ساخت مسجد را آغاز کرد و این مساجد بودند که در دوران انقلاب و دفاع مقدس پشیبانی و حمایت از رزمندگان را انجام می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه شهرستان خلخال، تصریح کرد: فرهنگ زیربنای تمام ارکان تشکیل دهنده جامعه هست و در دین مبین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه ای به فرهنگ به عنوان مولفه سبک زندگی داده شده است.

 

وی، اظهار داشت: ظرفیت شهرستان خلخال برای کارهای فرهنگی بسیار بالاست و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در راستا قدم های محکمی بردارند.

 

حجت الاسلام اسدی، افزود: دانش آموزان سرمایه های با ارزش جامعه هستند و باید برنامه ریزی جامع و به موقعی برای غنی سازی اوقات فراغت این قشر تحصیل کرده داشته باشیم.

 

امام جمعه شهرستان خلخال، عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلای و نظام ولایی شرایط خوبی برای کارهای فرهنگی، قرآنی و دینی در بستر جامعه فراهم است و باید این قبل برنامه افزایش داشته باشد.

 

حجت الاسلام اسدی، یادآور شد: حرکت های انقلابی و جهادی کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای شکوفایی فرهنگی و فعال سازی مساجد باشد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه مجلس خطبه های نماز جمعه آمریکا اردبیل مقاومت خبرگزاری شبستان شیراز دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های اوقات فراغت سرمایه های اجتماعی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با شهرداران کلانشهر‌های کشور گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که استطاعت مالی محدود دارند. برای این عزیزان، شهرداری مشهد باید زائرسرا‌های ارزان قیمت ایجاد کند تا زائران به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نشوند.

 آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است گفت: مهم‌ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی‌ها می‌شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آن‌ها عرضه می‌شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهر‌ها گفت: در این کشور، چالش‌های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن‌ها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی‌کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می‌تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه‌ها وظایفی برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • ۲ یافته پیمایش فرهنگی: ارتقا جایگاه خانواده و اعتقادات دینی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند