Web Analytics Made Easy - Statcounter

حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در هشت سال دولت احمدی نژاد، این سازمان در استان‌ها در استانداری‌ها ادغام شدند و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یکی از برنامه‌های دولت روحانی برگرداندن سازمان برنامه و بودجه کشور به جایگاه قبلی خود واصالح این ساختار بود.

با توجه به آنکه پس از گذشت هشت سال کلیه امور مربوط به این سازمان در استانداری‌ها انجام می‌شد یک سری وظایف و نیروی انسانی به استانداری‌ها افزوده شده بود به طور مثال در استانداری مرکزی نزدیک به ۱۰۰ نفر به مجموعه اداری استانداری برای انجام امور برنامه ریزی و بودجه به استانداری افزوده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ایراداتی که به این تغییرات گرفته می‌شد آن بود که این معاونت بیشتر وقت خود را صرف توجه به مسائل اقتصادی معطوف و چندان به امورات مربوط به منابع انسانی توجهی نمی‌شد و تمرکز بیشتر معاونت‌ها در اکثر استانداری‌ها بر امور اقتصادی بود.

پس از گذشت هشت سال با برگرداندن سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به جایگاه قبلی خود می‌بایست دوباره ساختار و نیروهای انسانی که در چارت استانداری تغییراتی ایجاد کرده بود به حالت هشت سال پیش برگردد و بر همین اساس و با توجیه اینکه باید به مسائل مدیریتی و منابع انسانی توجه بیشتری شود، تغییر و تحوالتی در چارت استانداری‌ها صورت گرفت و در آخرین تغییرات، اواخر سال گذشته از سوی وزارت کشوربخشنامه ای مبنی بر اصلاح چارت استانداری‌ها انجام و بر مبنای آن معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی به معاونت هماهنگی امور اقتصادی محدود و معاونتی جدید با عنوان توسعه مدیریت و منابع انسانی به چارت ۱۶ استانداری کشور افزوده شد.

گرچه این صحبت استاندار مبنی بر استفاده از یک زن در این معاونت برای جامعه زنان خبر خوشایندی است اما بسیاری هم معتقدند که با توجه با آنکه در سال‌های گذشته هیچ کادرسازی برای پرورش و رشد زنان در ادارات دولتی و سازمان‌ها صورت نگرفته است نیروی توانمند و شایسته ای که بتواند معاونت یک استانداری را برعهده گیرد اندک شمار است علی الخصوص آنکه باید گرایش و تفکر معاون چهارم همسو با سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید باشد که خود این مسئله می‌تواند پاشنه آشیل این انتخاب باشد و نه تنها از جایگاه زنان به نحو احسن دفاع نکند که جایگاه این قشر در جامعه را مخدوش وضعیف تر از گذشته کند.

از سوی دیگر اصرار استاندار و وزارت کشور بر استفاده از نیروهای موجود در وزارت کشور محدودیت‌های استفاده از بانوان توانمند و شایسته در این پست را بیشتر می‌کند چه آنکه استفاده از بانوان ضعیف در پست‌های مدیریتی پیش از این نیز در استان انتقاداتی را با خود به همراه داشته است.

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری اراک، بر گزاری اولین نکو داشت زنان مفاخر استان مرکزی، باشگاه مشکلات و پوشش بیمه درمانی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به سازمان بیمه سلامت از دیگر عنوان‌های خبری روزنامه عطریاس است.

روزنامه عطریاس با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با مدیرمسئولی و صاحب امتیازی «داود باقری» در استان مرکزی منتشر می‌شود.

ظرفیت مغفول مانده نواحی، یکی از عنوان‌های خبری شماره ۱۰۹۷ روزنامه وقایع استان مرکزی است که به قلم «الهه فراهانی» نوشته شده است.

محدودیت امکانات اشتغال در روستاها از یک سو و توسعه خدمات و امکانات در نواحی شهری از سوی دیگر، سبب افزایش مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ شده است با توجه به اینکه بخش کشاورزی از نظر ایجاد اشتغال جدید قادر به پاسخگویی نیازهای روستاییان نیست و خود این بخش با اشباع و فزونی نیروی انسانی مواجه است؛ ضرورت صنعتی شدن روستاها به عنوان یکی از راه حل های مناسب برای ایجاد اشتغال، افزایش درآمد روستایان، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و بالاخره توسعه صنعتی کشور بیشتر احساس می‌شود. همواره شهرک‌های صنعتی نقشی اساسی در ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و برطرف کردن معضل بیکاری در هر استانی بر عهده دارند.

بر همین اساس رویکردهای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی، نقش شهرک‌های صنعتی در اشتغالزایی جوانان را بارز می‌کند که باید با لحاظ کردن این امر در اقتصاد کلان کشور و جایگاه بنگاه های کوچک و متوسط در کل اقتصاد کشور مورد بررسی، ارزیابی و حمایت قرار گیرد به همین منظور در زمینه کاهش فقر روستایی، افزایش فرصت های شغلی، تأمین حداقل نیازهای عمومی و برای حصول به اشتغال پایدار و امنیت غذایی و زندگی مطمئن باید به صنعتی کردن روستاها و ایجاد شهرک و نواحی صنعتی اهتمام ورزید.

توقیف ۲ محموله میلیاردی کالای قاچاق در شازند، اجرای طرح پاکسازی پلیس در ۱۰۱ محله جرم خیز استان مرکزی و پیدا کنید پرتقال فروش را از دیگر عنوان‌های خبری روزنامه وقایع استان مرکزی است.

روزنامه وقایع با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با مدیرمسئولی و صاحب امتیازی «نیره یوسفی راد» در استان مرکزی منتشر می‌شود.

استان مرکزی دارای سه روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۱ دو هفته نامه، ۲۶ ماهنامه، سه ۲ ماهنامه، ۱۸ فصل نامه است.

۶۹۹۱/ ۳۰۷۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید

به گزارش خبرآنلاین، رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری پرستار مواجه هستیم، اظهار کرد: ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی بسیار حائز اهمیت است.

محمدتقی جهان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: برآوردهای سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیازهای گذشته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود.

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند.

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیروهایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز های گذشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898622

دیگر خبرها

  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • شکست تیم فوتبال آلومینیوم از ذوب آهن
  • آلومینیوم مغلوب ذوب آهن اصفهان
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران
  • پیکان خواهان تغییر برنامه لیگ برتر شد