Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیین نامه اجرایی قانون ماده ۵ مکرر قانون چک در هفتاد و نهمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بازنگری شد به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان،​ دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید با بیان این مطلب اظهارکرد: آیین نامه اجرایی این ماده قانونی که از سوی بانک مرکزی تهیه شده بود و قرار است در هیئت دولت نهایی شود، در بسیاری از موارد تولیدکنندگان را با مشکل روبرو می‌کرد و عملا روند تولید و اشتغال را در بنگاه‌های تولیدی با مخاطرات جدی مواجه می‌کرد؛ لذا اعضای ستاد، پیشنهاد اصلاحی خود را در این خصوص به دولت منعکس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میثم زالی با تاکید بر لزوم افزایش اعتبار چک در فضای اقتصادی کشور گفت: رفع محدودیت‌های صورت گرفته در این ماده قانونی، بدون رفع سو اثر از چک انجام می‌شود تا از اختلال در فعالیت بنگاه‌ها پیشگیری گردد.
وی اضافه کرد: با عنایت به شرایط خاص اقتصادی کشور و همزمان با سال رونق تولید، ضرورت دارد تا از هر گونه اقدامی که منجر به بروز مشکل در روند تولید و اشتغال بنگاه‌های تولیدی می‌شود اجتناب کرد.
زالی همچنین از دستور وزیر صمت مبنی بر استمداد مجدد از جلسه سران قوا برای تسهیل شرایط تولید در کشور خبر داد؛ و گفت: به زودی در خصوص تعدادی دیگر از مواد قانونی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به جمع بندی خواهیم رسید تا پس از آن موضوع جهت اتخاذ تصمیم به جلسه سران قوا منعکس شود.
زالی از همه دستگاه‌های اجرایی تقاضا کرد تا با بهره مندی حداکثری از ظرفیت قانونی ستاد، در تصمیم گیری‌های حوزه تولید از هم افزایی و هماهنگی و وحدت رویه برخوردار شده تا ضمن کاهش تصمیمات یکسو گرانه، شاهد افزایش برکات ناشی از همفکری و همدلی در تولید کشور باشیم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چک بانک مرکزی بازنگری صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی همچنین گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است.

کد خبر 6087385

دیگر خبرها

  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی