Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@07:57:22 GMT

۲۳هکتار از مراتع دماوند طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۲۷۷

۲۳هکتار از مراتع دماوند طعمه حریق شد

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محمود حجتی با اعلام این خبر افزود: در پی گرم شدن هوا و بی احتیاطی از سوی برخی گردشگران متأسفانه شاهد دو مورد آتش سوزی طی دو روز گذشته بودیم که یک مورد در مراتع حصار به میزان ۳ هکتار و مورد بعدی در مراتع اصلان به مساحت حدودی ۲۰هکتار به وقوع پیوست.

وی گفت: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی فوراً عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند به محل حادثه اعزام شدند که با توجه به صعب العبور بودن منطقه و وزش باد عملیات اطفاء با مشکل روبرو شد که بالاخره پس از چندین ساعت تلاش نیروهای منابع طبیعی آتش سوزی منطقه اطفاء و مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجتی از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد: در هنگام مراجعه به طبیعت نکات ایمنی را رعایت کنند و از روشن کردن آتش به جد خودداری کرده و اگر چنانچه اقدام به روشن کردن آتشی کردند حتماً قبل از ترک محل اقامت از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

این مقام مسئول همکاری و همیاری دستگاه های اجرائی و خدمات رسان را درخصوص مقابله با آتش سوزی های احتمالی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: جنگل ها و مراتع جزو انفال و متعلق به همه مردم است که از همین رو ضرورت ایجاب می کند که تمامی دستگاه ها در مواقع اضطراری با مجموعه منابع طبیعی در عملیات اطفاء حریق همکاری کنند.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی برای اطلاع از هرگونه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی در اختیار عموم مردم می باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی دماوند شماره تلفن طبیعت منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در جنگل مرزن‌آباد چالوس

عبدالله شمس ناتری از وقوع یک فقره آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های منطقه در حوالی "نوکرس" یکی از روستا‌های بخش مرزن آباد خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این آتش سوزی در ساعت ۱۴ امروز به وقوع پیوست و پس از بروز این آتش سوزی نیرو‌های یگان حفاظت، اهالی روستا و حامیان طبیعت دوست راهی محل آتش سوزی شدند.

وی اظهار داشت: مکان آتش سوزی تا شهر مرزن آباد بیش از یک ساعت فاصله دارد منتهی به علت ترافیک پرحجم در جاده کندوان اعزام نیرو‌های برای خاموش کردن آتش مدت بیش از ۲ ساعت زمان برد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: این آتش سوزی از نوع سطحی بوده و به علت وزش باد، آتش به گستره‌ای از پوشش جنگلی این منطقه سرایت کرده است.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس حدود ۱۵۶ هزار هکتار عرصه طبیعی و مرتعی زیر پوشش دارد.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده کندوان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • آتش سوزی در جنگل مرزن‌آباد چالوس
  • وقوع اولین فقره آتش سوزی جنگلی در مازندران
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت