Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@15:58:14 GMT

افزایش مهلت بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۳۴۳

افزایش مهلت بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: مهلت بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس با توجه به اصلاحیه‌های صورت‌گرفته در قانون انتخابات، از 10 به 20 روز افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس حد نصاب برای ورود نمایندگان به مجلس نیز از 25 به 20 درصد کاهش یافته و همین مسئله باعث می‌شود تا کمتر شاهد کشیده‌شدن انتخابات به مرحله دوم باشیم و روند ورود داوطلبان به مجلس تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه امسال در پنج استان کشور نیز شاهد برگزاری انتخابات خبرگان رهبری هستیم، تاکید کرد: براساس اصلاحیه‌های صورت‌گرفته، برای مناطقی که شاهد برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری باشیم تنها یک هیئت اجرایی برای هر 2 انتخابات، تشکیل می‌شود.

موسوی متوسط حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور را تاکنون 61.6 درصد اعلام و تصریح کرد: این حضور در انتخابات ریاست جمهوری بیش از 70 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، شرکت در انتخابات را از وظایف آحاد جامعه برشمردند و به همین منظور و برای برپایی باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی، ستاد انتخابات کشور از دهم اردیبهشت ماه سال جاری با 6 کمیته و 9 عضو آغاز به کار کرده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین اصلاحیه‌های صورت‌گرفته در سال 1395 در قانون انتخابات، آخرین مهلت برای انداختن برگه آرای شرکت‌کنندگان ساعت 24 روز رای‌گیری در نظر گرفته شده و پس از آن با قطع سامانه احراز هویت افراد، دیگر امکان رأی‌دادن وجود نخواهد داشت. بنابراین ستادهای انتخاباتی استان‌ها لازم است بدون افزایش شعب اخذ رأی، با بازنگری‌های لازم در جایابی و تعیین مکان‌های مناسب برای اخذ آرا زمینه حضور حداکثری افراد را برای رأی‌دادن فراهم کنند،.

موسوی یادآور شد: در این دوره از انتخابات نماینده دادستان هم به عنوان عضو جدید انتخاب شده است.

وی آموزش عوامل اجرایی انتخابات و ارائه پیشنهادات و راهکارها به منظور رفع معضلات به وزیر کشور، تخصیص بودجه و اعتبارات لازم برای فرمانداری و بخشداری‌ها، حمایت‌های حقوقی از فرمانداران و بخشداران پس از برگزاری انتخابات و در نهایت رصد فضای مجازی در ستاد امنیت انتخابات کشور را از دیگر موارد مورد توجه در انتخابات سال 98 مجلس شورای اسلامی دانست.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود که از بین ۱۱ کاندیدایی که برای احراز پست ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بودند تاکنون سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا از سوی وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در انتخابات به تایید رسیده است.

افشین چگینی، یوسف بهتری، حمیدرضا پارسی منش، یوسف جاویدان، محمد عسگری و جاسم منوچهری ۶ کاندیدایی هستند که سوابق مدیریتی آن‌ها توسط وزارت ورزش به تایید رسیده و برای شرکت در مجمع انتخابات منتظر تایید نهایی از سوی نهاد‌های ذی صلاح وزارت ورزش هستند.

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود که انتخابات این فدراسیون در ابتدا قرار بود ۷ بهمن ۱۴۰۲ و سپس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شود که به تعویق افتاد.

مجید زارعیان در حال حاضر سرپرستی این فدراسیون را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه