Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@15:25:43 GMT

قیمت نفت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۴۹۲

قیمت نفت روز شنبه در بازارهای جهانی روندی صعودی به خود گرفت و افزایش یافت. ناطقان: قیمت نفت در پی تحولات اخیر خلیج فارس در بازار‌های جهانی شاهد روند افزایشی بوده است.

به گزارش اویل پرایس، هر بشکه نفت خام برنت امروز شنبه با ۱.۱۴ درصد افزایش بها، ۶۲.۰۱ دلار معامله شد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با افزایش بهای ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۴ درصدی به بشکه‌ای ۵۲.۵۱ دلار رسید.

قیمت سبد نفتی اوپک که شاهد ۰.۸۲ درصد افزایش بها بود نیز به ۶۱.۵۱ دلار رسید.

قیمت نفت از روز پنجشنبه در پی آتش سوزی دو نفتکش در دریای عمان و افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه این کالای استراتژیک شاهد رشدی سریع بوده است.

از سوی دیگر انتشار خبرهایی مبنی بر کاهش شمار دکل‌های حفاری گازی و نفتی آمریکا در هفته گذشته توسط شرکت «بیکر هیوز» تاثیراتی بر روند افزایشی قیمت در بازار جهانی نفت داشته است.

بازار نفت که با چالش‌های عمده‌ای مواجه است، چشم به نشست آتی کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک دارد. این کشور‌ها سال گذشته طی نشستی تصمیم گرفتند به منظور حفظ ثبات در بازار نفت تولید خود را کاهش دهند. منبع: میزان برچسب ها: افزایش قیمت ، نفت ، بازارجهانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش قیمت نفت بازارجهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا