Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:18:05 GMT

کارخانه تولید خوراک دام عشایر در ساوه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۵۰۰

کارخانه تولید خوراک دام عشایر در ساوه افتتاح شد

با حضور رئیس سازمان عشایر کشور، سخنگوی کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم ساوه و زرندیه، فرماندار و جمعی از مسئولان، کارخانه خوراک دام عشایر شهرستان ساوه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان عشایری استان مرکزی در این آئین گفت: ظرفیت تولید کارخانه خوراک دام ساوه حدود پنج تن در ساعت است که خوراک دام‌های پرواری و شیری را تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر منصوری بیان کرد: برای احداث این کارخانه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و این کارخانه قادر است علاوه بر تأمین نیاز خوراک دام عشایر استان، بخشی از نیاز دام عشایر سایر نقاط کشور را تأمین کند.

وی گفت: راه اندازی کارخانه خوراک دام ویژه عشایر استان مرکزی که در شهرستان ساوه صورت گرفته است زمینه ساز اصلاح روش تغذیه و کوچ از تغذیه سنتی به تغذیه صنعتی بوده و بستر ایجاد اشتغال و رونق تولید را در این عرصه فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان عشایری استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه ۹۰ درصد جمعیت عشایری استان مرکزی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه سکونت دارند، گفت: از مجموع ۹۰ درصد جمعیت عشایری ساوه و زرندیه ۶۰ درصد آن ساکن زرندیه و ۳۰ درصد ساکن ساوه هستند و ۱۰ درصد مابقی نیز در راوه، دلیجان و خمین زیست موقت دارند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون ۲۰ درصد نیاز استان مرکزی به تأمین گوشت دام سبک توسط عشایر تأمین می‌شود و عشایر در تولیدات لبنی و دام سنگین نیز نقش بسزایی در تأمین نیاز استان مرکزی دارند.

۱۹ کانون عشایری در ساوه، ۲۱ کانون در زرندیه، یک کانون در راوه دلیجان و یک کانون در قره‌کهریز خمین وجود دارد که این کانون‌ها در شهرستان زرندیه در مناطق قطعه چهار و قطعه سه و قطعه خرقان و در شهرستان ساوه در مناطق ییلاقی گزل‌دره، شریف آباد، رزن همدان و قشلاقی انجیلاوند، کوهپنگ، حاجی آباد و طرازناهید قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عشاير منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران، سرداران جنگ اقتصادی هستند و با به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید با تأمین احتیاج کشور به انواع کالاها، در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن مجاهدت می‌کنند.

درودگر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در اطاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد افزود: بعضی مشکلات صنایع این شهرستان در حوزه مالیاتی، تأمین اجتماعی و تأمین انرژی، در حوزه اختیارات مسئولان شهرستانی بود که دستورات لازم برای برطرف شدن آنها صادر شد و بعضی مشکلات نیز باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد که مقرر شد تمهیدات لازم در سطح استان برای برطرف شدن آنها اتخاذ شود.
او با اشاره به اینکه قسمتی از مشکلات حوزه تولید این شهرستان باید در سطح کلان مطرح و با اصلاح قوانین و مقررات برطرف شود، گفت: در این خصوص نیز مکاتباتی به منظور اصلاح و بازنگری در بعضی قوانین و مقررات و تسهیل در آنها صورت خواهد گرفت که بعد از طی تشریفات اداری و گردش کار پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
فرماندار ساوه نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد و متنوع صنعتی در بزرگترین شهر صنعتی کشور، موجب کاهش نرخ بیکاری در استان‌های همجوار شده است.
الیاسی افزود: تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از صنایع دادگستری شهرستان ساوه با حمایت دستگاه قضایی استان فرصت طرح پرونده‌های واحد‌های تولیدی که در روند تولید آنها موانعی ایجاد شده را مهیا کرده و این نشست‌ها کمک شایانی به مانع زدایی در تولید خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»