Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@19:56:50 GMT

نفت برنت ۶۲ دلار و یک سنت شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۷۷۹

نفت برنت ۶۲ دلار و یک سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات جمعه با ۷۰ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش به ۶۲ دلار و یک سنت رسید.

 پس از آنکه حمله به دو تانکر نفتی در دریای عمان در این هفته نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت خاورمیانه را افزایش داده است، قیمت نفت روز جمعه با حدود یک درصد افزایش مواجه بود، اما به دلیل نگرانی ها از تاثیر منفی اختلافات تجاری بر میزان تقاضا، قیمت نفت افت هفتگی را به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 70 سنت معادل 1.1 درصد افزایش به 62 دلار و یک سنت رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز جمعه با 23 سنت معادل 0.4 درصد افزایش به 52 دلار و 51 سنت رسید.

حمله به تانکرهای نفتی در تنگه هرمز موجب شده بود تا در روز پنجشنبه قیمت نفت تا 4.5 درصد افزایش یابد.

این دومین بار در طی یک ماه اخیر است که نفتکش ها در مهمترین گذرگاه دریایی جهان هدف حمله قرار می گیرند. همزمان تنش ها بین ایران و آمریکا بار دیگر بالا گرفته است. واشنگتن ایران را متهم به دست داشتن به حمله به نفتکش ها کرده، اما ایران قویا این اتهام را رد کرده است.

با وجود افزایش قیمت ها به دلیل تنش های ژئوپلتیک، قیمت نفت برنت در این هفته برای چهارمین هفته متوالی کاهش داشت و افت حدودا 2 درصدی را پشت سر گذاشت. قیمت نفت خام آمریکا نیز در این هفته حدود 3 درصد افت کرد.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به رغم تشدید تنش ها، بدتر شدن چشم انداز تقاضا مانع از رشد قابل توجه قیمت ها شده است.»

کیلداف افزود، کاهش رشد اقتصاد جهانی موجب شده تا رشد تقاضا برای نفت کاهش یابد و این مسئله تاثیر افزایشی ناشی از تنش ها بین ایران و آمریکا در بازار نفت را کاهش دهد. در نتیجه قیمت ها ممکن است فعلا در همین حد باقی بماند./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه تثبیت شده و نزدیک به رکورد روز گذشته قرار گرفته است. تمرکز سرمایه‌گذاران هنوز هم بر درگیری‌های خاورمیانه معطوف شده که خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۱۱ درصدی به ۲۳۷۱ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

محبوبیت طلا به عنوان یک سرمایه مالی به خاطر ترکیبی از مخاطرات ژئوپلیتیکی و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته است. با توجه به توانایی طلا برای افزایش قیمت تحت مقتضیات متنوع بازار در ۲۰۲۴، به نظر می‌رسد این فلز گرانبها تبدیل به سرمایه‌ای برای تمام موقعیت‌ها شده است.

قیمت طلا در روز گذشته به بیش از ۲۴۰۰ دلار رسید و ۱۴ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش داشته است. خرید بالای بانک‌های مرکزی و تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه ادامه مخاطرات ژئوپلیتیکی از قیمت آن حمایت کرده است.

علی رغم اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا مبنی بر بهبود بازار کار این کشور و تورم بالا، سوزان کالینز رئیس فدرال رزرو بوستان گفت چندین مرحله کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی اتفاق می‌افتد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۲۹ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۱ درصدی ۹۷۲ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • کاهش قیمت نفت پس از بمباران مواضع رژیم کودکش/ برنت ۹۰ دلار
  • برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ |برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد