Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، با اشاره به ادعای نشریه بلومبرگ مبنی بر «احتمال تحریم اینستکس توسط آمریکا»، گفت: پیش از هرچیز باید  پرسید که مگر اینستکس راه اندازی شده که حال آمریکا بخواهد آن را تحریم کند؟ خیر در حال حاضر اینستکس تنها یک حرف روی هواست پس عملا تحریم آن معنایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: البته آمریکا بنایش بر این بوده که یک جنگ تمام عیار را علیه کشورمان در تمام ابعاد به راه بیاندازد؛ بنابراین این گونه نیست که بگوییم  به اینستکس کاری ندارد خیر آمریکا در تمامی زمینه ها هرکاری را که احساس کند به ضرر ملت ایران است انجام خواهد داد.

ذوالنوری با اشاره به عدم تمایل اروپا به همکاری با ایران تاکید کرد: درباره اروپا هم باید گفت که این اتحادیه هرگز اراده هزینه کردن برای همکاری با ما را نداشته نه اینکه نتواند راهش را پیدا کند، من برخلاف بسیاری از افرادی که معتقدند اروپا اراده همکاری با ایران را داشته اما توان آن را ندارد می‌گویم که اروپا اگر بخواهد می‌تواند با ما همکاری کند، اما نمی‌خواهد به خاطر ما هزینه‌ بپردازد  مگر اینکه در جایی هزینه پرداخت کند که بخواهد جلوی ضرر بزرگتری را گرفته و یا منفعت بیشتری برایش داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: قرار بود عمل به تعهدات برجامی ما متقابل باشد نه اینکه علی رغم اینکه ما پایبند به برجام هستیم، آمریکا از آن خارج شده و هیچ کدام از طرف های برجام به تعهدات خود عمل نکنند؛ بنابراین ما هم از این به بعد باید مثل خودشان عمل کنیم یعنی هرجا که آنها قدم برداشتند ما نیز گامی برداریم، اما هرجا که آنها جلو نیامدند ما هم کار خودمان را انجام دهیم.

نماینده مردم قم بیان کرد: ناگفته نماند که ما با توکل به خدا قادر هستیم بدون اینستکس و حتی با وجود تحریم‌های آمریکا هم مسیر پیشرفت اقتصادی خود را طی کنیم، اما متأسفانه تا به حال  چنین اراده ای را از مسئولان شاهد نبودیم و دولتمردان ما همواره یک امید واهی به غرب داشتند؛ اگر مسئولان ما تکیه بر توان داخلی را انتخاب کنند اوضاع اقتصادی ما بسیار بهبود  یافته و مشکلات ما به حداقل خواهد رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: هرچند تا حدودی این اراده ایجاد شده، دولتمردان ما قدری سرشان به سنگ خورده و باورشان شده است که آبی از ناحیه اروپا و آمریکا گرم نخواهد شد لذا ما باید مسیر مستقل خود را طی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: البته رایزنی و مذاکره ما با غرب بدون اینکه اقدامات داخلی خود را منوط بر آنها کنیم ادامه خواهد داشت؛  لذا اگر جایی هم نیاز به مذاکره‌ با اروپا وجود داشته باشد به آن تن خواهیم داد اما این مذاکره بنا به فرمایش رهبری بدون اینکه امور داخلی خود را مشروط به آنها کنیم صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: باتوجه به اینکه آمریکایی‌ها همواره به دنبال تحریم ما بوده و هرگز از این مسئله کوتاه نخواهند آمد ما باید با توکل بر خدا به جایی از توانمندی برسیم که این‌ها دیگر توان تهدید ما را نداشته باشند، مصداق همان اتفاقی که در بحث موشکی افتاد و ما با توکل به خدا در توانمندی‌های دفاعی به یک بازدارندگی رسیدیم، حال آنها جرات اقدامی ضد ما را نخواهند داشت، در بعد اقتصادی هم ما باید به چنین وضعیت بازدارندگی برسیم که آنها دیگر هیچ غلطی نتوانند انجام دهند. لذا راه نجات کشور در تکیه به توان داخلی است.

ذوالنوری در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اروپا با توسل به این وقت کشی ها مسئولان ما را راضی به اجرای همان اینستکس حداقلی کند؟ گفت: قطعا اروپا نمی‌تواند مسئولان ما را راضی به اجرای اینستکس حداقلی کند، البته کسی هم به مسئولان ما این اجازه را نخواهد داد، چراکه مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگرچه متاسفانه یک زمانی رئیس جمهور با اقداماتی غیرواقعی و حرف‌های ناصواب خود نظیر اینکه  آب خوردن ما هم به این مذاکرات وصل است، روز اول اجرای توافق برجام تمامی تحریم‌ها به مره برداشته خواهد شد، اقتصاد جان خواهد گرفت یا کاری خواهیم کرد که مردم اصلا نیازی به یارانه نخواهد داشت توانست افکار عمومی را با خود همراه کند، اما این حنا دیگر برای مردم ما رنگی نداشته، ملت ما امروز به پوچی این حرف‌ها  پی بردند و بسیاری از مسئولان هم امروز به این باور رسیدند بنابراین قطعا این واقعه دیگر تکرار نخواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس اینستکس آمریکا اروپا اقتصاد کشور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجتبی ذوالنوری اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد

 

به گزارش تابناک و بر اساس گزارش کانال خبرب پارتیزان، این قرارداد شامل تحویل جدیدترین سیستم‌های +Patriot Configuration 3 است که شامل رادارها، پرتابگرها، مراکز فرماندهی و کنترل به همراه تجهیزات یدکی و خدمات پشتیبانی مرتبط است. این خرید با توجه به تحویل دو آتشبار پاتریوت توسط آلمان به اوکراین برای تکمیل زیرساخت‌های دفاع هوایی فعلی آلمان با استفاده از سیستم های پیشرفته در نظر گرفته شده است.

 
لازم به ذکر است در حال حاضر سامانه پاتریوت توسط ۱۹ کشور در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان و اوکراین استفاده می شود.

سامانه +Patriot Configuration 3 نسخه به روز شده سامانه های پاتریوت قبلی است که برای رهگیری تهدیدات مختلف مانند هواپیما، موشک های بالستیک و موشک های کروز طراحی شده است. بخش موشکی این سامانه شامل موشک های PAC-2 و نیز موشک پیشرفته تر PAC-3 می باشد.

 

در +Configuration 3، بهبودهایی برای تطبیق با قابلیت های موشک PAC-3 Segment Enhancement (MSE) از جمله در بخش تنظیمات سخت افزار و نرم افزار سامانه انجام شده است که شامل ارتقاء نرم افزار Post Deployment Build-8 (PDB-8) است. PDB-8 طیف وسیعی از بروزرسانی ها را معرفی می‌کند، از جمله رایانه‌های کنترل آتش بازطراحی‌شده، افزایش قدرت پردازش برای رایانه‌های کنترل تسلیحات، بهبود نرم‌افزار در جستجوی راداری و شناسایی هدف و همچنین یک رابط کاربری اصلاح‌شده با نام واسط Warfighter Machine (WMI) که از گرافیک سه بعدی برای رندر زمین و فضای هوایی استفاده می کند.بخش رادار و کنترل این سیستم نیز ظاهراً برای گسترش برد و بهبود قابلیت های درگیری با گنجاندن PAC-3 MSE به روز شده است. این به روز رسانی ها برای پشتیبانی از توانایی سامانه برای مقابله با انواع تهدیدات هوایی با دقت و زمان کمتر واکنش، بهبود یافته است.

علاوه بر این، قابلیت‌های این سیستم در بخش تحرک و استقرار سریع بهبود یافته است و طبق گزارش‌ها، یک آتشبار این سامانه می‌تواند در کمتر از یک ساعت عملیاتی شود. همچنین مرکز کنترل و فرماندهی این سامانه، با سیستم فرماندهی نبرد یکپارچه ارتش آمریکا سازگار شده است. این سازگاری به منظور افزایش سرعت اتصال سیستم با سایر عناصر دفاعی، با هدف رویکرد یکپارچه در دفاع موشکی در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • روزه‌های بدون سحری و افطار در غزه/مسلمانان در این ماه گام مهمی در راه آزادی قدس بردارند
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • ترازوی سنجش نابرابری توزیع درآمد چگونه کار می‌کند؟ | با ضریب جینی آشنا شوید
  • کدام کشور قوی‌ترین پاسپورت دنیا را دارد؟