Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@15:59:32 GMT

بررسی الگوی صحیح مصرف دارو در ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۹۶۶

بررسی الگوی صحیح مصرف دارو در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزانه داستان، روز شنبه در نشست خبری دهمین همایش داروسازی بالینی ایران که قرار است از ۲۹ تا ۳۱ خرداد ۹۸ در مرکز همایش های رازی برگزار شود، افزود: محور همایش امسال در راستای آموزش و پژوهش دارو درمانی شخصی شده است.

وی ادامه داد: ۴۹ پنل و ۵۰ سخنرانی در قالب ۸ پنل جامع و ۳۴ کارگاه عمومی که متخصصان داروسازی بالینی در آن حضور دارند، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی همایش داروسازی بالینی اضافه کرد: دارودرمانی محور اصلی همایش است و موضوع الگوی صحیح مصرف دارو نیز در این همایش مورد بحث قرار می‌گیرد.

داستان اضافه کرد: ۱۷۲ مقاله به دبیرخانه این همایش فرستاده شده که ۱۶۲ مقاله آن پذیرفته شده است و ۱۳۸ مقاله در قالب دو روز ارائه می‌شود.

وی از سخنرانی متخصصان دارو درمانی خبر داد و گفت: مصرف منطقی دارو و الگوی عوارض دارویی و تداخلات دارویی، محورهای اصلی این همایش است.

کد خبر 4641224 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: داروسازی انجمن داروسازان ایران سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌های کمبود ویتامین K

آفتاب‌‌نیوز :

کمبود این ویتامین در بزرگسالان نادر است، اما ممکن است در افرادی که دارو‌هایی مصرف می‌کنند که با این ویتامین تداخل دارند (نظیر آنتی بیوتیک ها، دارو‌های ضدتشنج مثل فنی توئین و دارو‌هایی که از جذب چربی جلوگیری می‌کنند مثل اورلیستات) و یا شرایطی که فرد دچار سوءجذب باشد (مثل افراد مبتلا به سندرم روده کوتاه، فیبروز سیستیک، بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو)، رخ دهد.

کمبود ویتامین کا در نوزادان تازه متولد شده نیز ممکن است، مشاهده شود، زیرا این ویتامین از جفت عبور نمی‌کند و شیر مادر حاوی مقدار اندک از این ویتامین است. مقدار محدود پروتئین‌های لخته‌کننده خون در بدو تولد، در صورت عدم مصرف مکمل‌های ویتامین K، خطر خونریزی را در نوزادان افزایش می‌دهد.

شایع‌ترین علائم کمبود این ویتامین عبارت است از:

- طولانی‌تر شدن زمان لازم جهت لخته شدن خون

- خونریزی

- کاهش تراکم استخوانی و یا پوکی استخوان

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی