Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@16:32:02 GMT

سه هکتار از مراتع بخش ریز شهرستان جم در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۹۷۸

سه هکتار از مراتع بخش ریز شهرستان جم در آتش سوخت

آتش سه هکتار از مراتع منطقه تنگمان جمال آباد بخش ریز شهرستان جم را سوزاند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: در آتش سوزی تنگ بنو منطقه تنگمان جمال آباد بخش ریز شهرستان جم ساعت ۱۹ جمعه ۲۴ خردادماه آغاز و ساعت ۲۱ مهار شد.

غلامرضا منتظری افزود: در این حادثه به درختان کنار و بادام سه هکتار از مراتع آسیب وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم، شوراهای اسلامی، سازمان‌های مردم نهاد، دهیاری‌ها و نیروهای منابع طبیعی در خاموش کردن آتش مشارکت داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: علاوه بر نیروهای امدادی و انتظامی مناطق مختلف شهرستان جم از شهرستان‌های دیر و کنگان هم برای کمک به مهار آتش آمدند و پس از دو ساعت تلاش، آتش خاموش شد.

منتظری گفت: نیروهای منابع طبیعی برای پیشگیری از شعله ور شدن آتش تا صبح در محل حادثه بودند.

گفتنی است شمار حوادث آتش سوزی در مراتع بیشتر از سال گذشته شده است و مسئولان منابع طبیعی استان بوشهر معتقد هستند که بارش مناسب باران در زمستان باعث شد که پوشش گیاهی مراتع افزایش یابد و حالا با گرم شدن هوا این گیاهان خشک شده و جرقه‌ای کافی است که آتشی گسترده را رقم بزند.

بارها از گردشگران خواسته شده است که هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن آتش بپرهیزند و یا در صورت روشن کردن آتش، پس از اطمینان از خاموش شدن آن، محل را ترک کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان جم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵، رفع تصرف اراضی ملی به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع واقع در منطقه قارنسرا، توسط سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی دودانگه و نیرو‌های شرکت چوب و کاغذ انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی