Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:04:27 GMT

رسانه های عمان ، سینمای ایران را تحسین کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۹۹۸

رسانه های عمان ، سینمای ایران را تحسین کردند

تارنمای خبرگزاری عمان (انا) روز شنبه ضمن تحسین حضور درخشان سینمای ایران در جشنواره‌های بین المللی اروپا نوشت: فیلم کوتاه «طعم توت» به کارگردانی «احمد کشمیری» که از تولیدات انجمن سینمایی جوانان ایران می‌باشد در ۲۵ ماه میلادی (جولای) در جشنواره بین المللی "Popcomfestivaldel corto" ایتالیا شرکت می‌کند.
فیلم طعم توت، نمایشنامه فیلم "طعم گیلاس" به کارگردانی مرحوم عباس کیارستمی را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد تک فلاح و رها منصور در این فلیم به ایفای نقش می‌پردازند.
در خبری دیگر تارنمای عمانی به حضور پویانمایی‌های ایران در جشنواره بین المللی "انسی" فرانسه پرداخت و نوشت: سینمای انیمیشن ایران نیز حضوری پررنگ در جشنواره بین المللی انیمیشین انسی فرانسه داشت بدین ترتیب که سه فیلم پویانمایی از جمهوری اسلامی ایران نماینده ایران در جشنواره بین المللی انسی بودند.
فیلم کوتاه «گرگم و گله می‌برم» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش چشم‌انداز جشنواره انیمیشن انسی فرانسه با همتایان خود رقابت می‌کند.
این فیلم اثر «امیرهوشنگ معین» و اقتباسی از کتاب «افسانه شعبان‌نژاد» است که با تکنیک انیمیشن دیجیتال به مدت ۸ دقیقه بدون کلام در سال ۱۳۹۶ تولید شده است.
دومین اثری که راهی فرش قرمز انسی شد پویانمایی «پسر دریا» بود.
فیلم انیمیشن «پسر دریا» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی عباس جلالی یکتا است که به بخش مسابقه دورنمای فیلم‌های کوتاه جشنواره «انسی» فرانسه راه یافته بود.
سومین اثر نیز انیمیشن کوتاه «گرسنگی» است که "زهرا رستم پور" آن را کارگردانی کرده است.
همه آثار یادشده از تولیدات انجمن سینمایی جوانان ایران می‌باشد که در جشنواره‌های کشورهای اروپایی به نمایندگی از ایران حاضر بودند.
پنجاه و نهمین دوره جشنواره انیمیشن انسی( The Annecy International Animation Film Festival ) از ۲۰ تا ۲۵ خرداد ۹۸ در کشور فرانسه برگزار می‌شود. امسال سه هزار و ۶۹ فیلم انیمیشن از ۹۴ کشور جهان متقاضی شرکت در انسی ۲۰۱۹ بودند که در مجموع ۲۰۰ فیلم برای بخش‌های رسمی این جشنواره پذیرفته شدند.
در بخش دورنمای فیلم‌های کوتاه انسی، ۲۳ فیلم از کشورهای ایران، کرواسی، آمریکا، آلمان، برزیل، چین، پرو، یونان و چند کشور دیگر اروپایی حضور داشتند.
خاورم **۹۲۰۸**۱۱۴۴
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران عمان سینما فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، کمدی سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه کنندگی کامران حجازی، در ادامه استقبال مخاطبان، روز سه‌شنبه ۷ فروردین در سال جدید توانست ۲ رکورد مهم سینمای ایران را جابه جا کند.

این فیلم در روز هفتم فروردین توانست با ثبت رقم فروش ٧ میلیارد تومان در یک روز، به رکورد تازه‌ای در فروش روزانه تاریخ سینمای ایران دست پیدا کند.

این رکورد پیش از این با ثبت رقم ۵ میلیارد و ۵٨٠ میلیون تومان در اختیار فیلم «هتل» بود.

«تمساح خونی» همچنین روز گذشته توانست در ادامه اکران خود با ثبت رقم فروش ٣١ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان در هفته‌ای که گذشت، رکورد فروش هفتگی تاریخ سینمای ایران را با فاصله بشکند.

این رکورد پیش از این با ٢٢ میلیارد و ٨۶٠ میلیون تومان در اختیار فیلم «فسیل» بود.

این کمدی پرمخاطب در هفته‌های اخیر رکوردهای مختلف دیگری از جمله رکورد فروش روز نخست، روز دوم، افتتاحیه (سه روز اول)، هفته نخست را به نام خود ثبت کرده و به تازگی از مرز فروش ۵۵ میلیارد تومان عبور کرده است.

به گفته دست اندرکاران پروژه این کمترین زمان رسیدن یک فیلم به این میزان فروش در سینمای ایران است.

در «تمساح خونی» جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی، با حضور جمشید جهانزاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم توسط پخش شهرفرنگ در سینماهای سراسر کشور درحال اکران است.

کد خبر 6063675 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» در یک جشنواره خارجی اکران می‌شود
  • جشنواره‌های رسانه ملی در سال ۱۴۰۲
  • چطور پرویز دهداری و سعید پورصمیمی ۴۰ سال بعد به هم رسیدند؟
  • «تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • از اکران انیمیشن سینمایی «بی پلاک» برای اولین‌بار تا کنسل شدن حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • کیانوش عیاری با هدیه تهرانی تماس گرفت | امین حیایی انتخاب اول بود اما ...