Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  طی ۲ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ تعداد ۷۹۸ گزارش مردمی از طریق ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سطح استان اخذ شده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۷۹۸ گزارش دریافتی تعداد ۱۱۹ مورد از طریق عموم مردم و ۶۷۹ مورد نیز از طریق ناظرین افتخاری بوده است و سهم شکایات از کالا ۶۴۵ مورد و سهم شکایات از خدمات ۱۵۳ مورد می‌باشد که ۵۱۷ مورد تلفنی، تعداد ۱۵۵ مورد حضوری، تعداد ۴۷ مورد کتبی، تعداد ۴ مورد از طریق پورتال و ۷۵ مورد نیز از طریق پیامگیر دریافت شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرشکار در ادامه بیان داشت: از کل ۷۹۸ گزارش دریافتی تعداد ۲۸۷ مورد متخلف شناخته شده است و تعداد ۳۴۹ مورد غیر متخلف، تعداد ۴۰ مورد منجر به جلب رضایت مشتری گردیده و تعداد ۱۲۲ مورد نیز در دست بررسی است .

وی در ادامه در خصوص بیشترین کالا و خدمات مورد شکایت طی دو ماهه ابتدایی امسال ابراز داشت: طی این مدت ۶۶ مورد مربوط به لبنیات، تعداد ۴۸ مورد مربوط به میوه، تعداد ۶۱ مورد مربوط به نان، تعداد ۱۳ مورد مربوط به روغن مایع، تعداد ۲۰ مورد مرتبط با شرکت‌های خودروسازی، تعداد ۱۳ مورد مرتبط با تعمیر خودرو، تعداد ۱۹ مورد مربوط به آبمیوه و آب آشامیدنی، تعداد ۳۳ مورد مربوط به مرغ و ماهی، تعداد ۱۹ مورد مربوط به تعویض روغن، تعداد ۱۲ مورد مربوط به برنج، تعداد ۱۹ مورد مربوط با گوشت، تعداد ۲۰ مورد مربوط با قند و شکر، تعداد ۱۱ مورد مربوط با آجیل و خشکبار، تعداد ۲۴ مورد مرتبط با نغت و گاز، تعداد ۱۴ مورد مربوط به آرایشگران و تعداد ۴۰۶ مورد نیز به سایر کالا و خدمات است.

میرشکار در پایان اعلام داشت: هم استانی‌های عزیز می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی وتقلب، احتکار، انبار‌های بی نام نشان و... از طریق تماس تلفنی باشماره ۱۲۴ ستادخبری سازمان در طول شبانه روز (ازساعت ۶ صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹ پاسخگویی اپراتور واز ساعت ۱۹ به بعد از طریق تلفن پیامگیر ویا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری بصورت حضوری وکتبی گزارشات خود را ارائه نمایند وپس از اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش (متخلف – غیرمتخلف) نموده که پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد.

گفتنی است: هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق پورتال سازمان به آدرس cppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات خود را ثبت که از همین روش نیز گزارشات مردمی قابل رسیدگی از طرف بازرسین  است.

انتهای پیام/ع

ثبت گزارش مردمی از طریق ستاد خبری صنعت ومعدن استان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن مراجع قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح معدن مس دره زرشک زیر ذره بین سامانه شفافیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، یکی از خبرنگاران یزدی سوالاتی مبنی بر نام شرکت برعهده گیرنده مطالعه جدید درباره معدن دره زرشک، نهاد خواستار این مطالعات، محدوده مطالعات و نقش شرکت ملی صنایع مس ایران درباره این مطالعات را در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات به ثبت رسانده بود.

در پاسخ به این سوالات آمده است:

۱. بنا به تصمیم و تمهیدات اتخاذ شده در جلسات برگزار شده در محل معاونت اجرایی رئیس جمهور، فرآیند انتخاب مشاور دارای صلاحیت و مورد تایید وزارت نیرو در حال انجام می‌باشد و شرکت مشاور هنوز انتخاب نگردیده است.

۲. درخواست انجام مطالعات از سوی وزارت نیرو و سازمان محیط زیست کشور می‌باشد.

۳. محدوده مطالعه معدن در زمینه رفع دغدغه‌های استان و پاسخ به سوالات و ابهامات مطرح شده در این سال‌ها می‌باشد و شرح خدمات مطالعات مذکور مورد تایید وزارت نیرو قرار گرفته است.

۴. شرکت ملی مس متقاضی بهره برداری از محدوده معدنی مذکور می‌باشد و مشابه با سایر معادن، مجری مصوبات مورد اشاره می‌باشد. البته مرجع تایید و تصویب گزارش سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو خواهد بود.

دیگر خبرها

  • طرح معدن مس دره زرشک زیر ذره بین سامانه شفافیت
  • افزایش تعداد واحدهای صنعتی همدان به بیش از ۱۰۰۰ واحد/ رشد ۲۰ درصدی صنعت استان
  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است