Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@03:41:54 GMT

گیلان قطب تولید جوجه بوقلمون در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۲۸۷

گیلان قطب تولید جوجه بوقلمون در کشور

گیلان- مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان گفت: استقبال مردم از خرید گوشت بوقلمون افزایش یافته است و توسعه این صنعت در گیلان علاوه بر اشتغالزایی می تواند در افزایش تولید گوشت سالم نقش موثری ایفا کند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،میرحجت علی اکبرنژاد ،با بیان اینکه صددرصد جوجه بوقلمون مورد نیاز کشور در گیلان تولید می شود گفت:  در شهرستانهای سیاهکل، املش، رشت و شفت بیش از دیگر شهرستانهای گیلان جوجه بوقلمون تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همچنین بیش از ۷۰ درصد مزارع مولد بوقلمون کشور نیز گیلان وجود دارد افزود : مصرف سرانه گوشت بوقلمون در کشور ۳۰۰ گرم است که با توانمندسازی واحدهای تولیدی، قصد داریم این رقم را به ۴۰۰گرم افزایش دهیم.

علی اکبرنژاد خاطرنشان کرد: این موفقیت درحالی رقم خورده است که ۹ سال پیش جوجه بوقلمون مورد نیاز از خارج وارد می شد.

وی افزود: گوشت بوقلمون جایگزینی خوبی برای گوشت قرمز است و می تواند در تامین پروتئین مردم تاثیر خوبی داشت باشد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: شرایط آب و هوایی مناسب گیلان موجب شده است که شاهد توسعه صنعت پرورش بوقلمون در گیلان باشیم.

وی گفت: استقبال مردم از خرید گوشت بوقلمون افزایش یافته است و توسعه این صنعت در گیلان علاوه بر اشتغالزایی می تواند در افزایش تولید گوشت سالم نقش موثری ایفا کند.

علی اکبرنژاد خاطرنشان کرد: تا شهریورماه امسال با بهره برداری از جوجه کشی های نیمه کاره شاهد افزایش تولید جوجه یکروزه بوقلمون در گیلان خواهیم بود.    

وی گفت: جوجه بوقلمون های تولید شده در گیلان به سراسر کشور توزیع می شود.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد

ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با تبیین ابعاد مفهومی خودکفایی گفت: خودکفایی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با خارج نیست بلکه مقصود از خودکفایی استقلال اقتصادی و رفع وابستگی به بیگانگان است.

وی افزود: موضوع تحریم‌ها نقطه عزیمت این سازمان برای قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان بود و تلاش‌های همکاران سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه‌های مهم اقتصادی شد.

فخاری با برشماری حوزه‌های متنوع کسب و کاری سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه کشاورزی واردات دستگاه جوجه‌کشی که نقش بزرگی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دارد تحریم شد و این دستگاه را دیگر به ایران نفروختند، این اتفاق باعث شد همکاران ما تصمیم بگیرند که این وابستگی را قطع کنند، لذا از دل تهدید و تحریم تلاش‌ها برای کسب خودکفایی شکل گرفت و همکاران سازمان با نوآوری و خلاقیت نه تنها دستگاه جوجه‌کشی مرغ بلکه دستگاه جوجه‌کشی بوقلمون را نیز تولید کردند و مایه خرسندی است که دستگاه ایرانی تولید شده راندمان تولید را بهبود بخشیده و در بخش خصوصی نیز مورد استقبال واقع شده است.

وی همچنین گفت: مثال دیگر خودکفایی‌های استراتژیک سازمان تولید «لاین مرغ آمین» است، مرغ دارای چهار رده ژنتیکی است که بالاترین رده این سلسله «لاین» است که عالی‌ترین صفات و خالص‌ترین ویژگی‌های ژنتیکی را دارد. رده پایین‌تر مرغ اجداد و در مرتبه بعدی مرغ مادر و در حلقه آخر از این زنجیره، جوجه‌های به دست آمده از مرغ مادر یا جوجه یک روزه است که از آن مرغ گوشتی پرورش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به تحریم‌های سال ۱۳۹۸ و فرمان مقام معظم رهبری در زمینه توسعه امنیت غذایی کشور تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آمین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برد و به جرأت می‌گوییم امروز تمام مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در تامین این کالای راهبردی که تولید گوشت مرغ به آن بستگی دارد دیگر نیازی به واردات از کشور‌های دیگر نداریم.

فخاری در مورد خودکفایی در حوزه صنعتی اشاره کرد: شرکت جمکو توانست با تولید سه الکتروموتور عمودنصب، ضدانفجار و فوق سنگین سنکرون ضمن شکستن انحصار تولید این چند کالای پر اهمیت رکود و توقف در برخی صنایع مانند معادن نفت و گاز آب و برق را از چهره تولید ملی بزداید و موجب بهره‌وری و خودباوری شود، به گونه‌ای که میتوان ادعا کرد، در کشور هیچ الکتروموتوری مورد نیاز نیست.

وی با بیان توانمندی‌های جمکو افزود: حتی جمکو توانسته تعمیر الکتروموتور‌های پیچیده نیروگاه هسته‌ای را هم با موفقیت انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد
  • رشد ۱۱ درصدی تولید گوشت بوقلمون در قزوین
  • قیمت جوجه یک روزه گوشتی افزایش یافت
  • ۵۶ میلیارد وام مکانیزاسیون کشاورزی در قزوین جذب شد