Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ طبق جدیدترین آمارها قیمت آتی پلیمرها در بورس کالای دالیان چین در تاریخ 14 ژوئن روندی نزولی داشت، به طوری که قیمت آتی پی وی سی در محدوده 850 دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفت.

از سوی دیگر قیمت آتی پی وی سی برای تحویل در ماه سپتامبر با 2 دلار کاهش به رقم 852 دلار در هر تن برای 14 ژوئن رسید و حجم معاملات پی وی سی برابر با 280 هزار تن بوداین در حالی است که قیمت ها در بازار هند به نحو دیگری رقم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق جدیدترین گزارش ها از CFI هند، پس از افزایش 40 دلاری قیمت پی وی سی تولید تایوان در بازار هند برای تحویل در ماه جولای، این بار عرضه کننده یونانی پی وی سی قیمت های جدید خود را بر مبنای 900 دلار در هر تن اعلام کرده است. توقف تولید واحدهای صنعتی مرتبط با این محصول به دلیل تعمیرات و نگهداشت و یا تعطیلی های غیرمنتظره، عرضه این محصول را با مشکل مواجه کرده است. گفتنی است پیش بینی می شود تا پایان سال 2028، تقاضای جهانی برای پی وی سی با رشد 100 هزار تنی به 380 هزار تن افزایش یابد که رقم قابل توجهی است.

همچنین قیمت آتی پلی اتیلن سبک خطی برای تحویل در ماه سپتامبر با 5 دلار کاهش به زیر 1000 دلار و در محدوده 963 دلار در هر تن در تاریخ یاد شده رسید، حجم معامله این کالا 412 هزار تن بود. این در حالیست که پلی اتیلن سبک خطی معمولی در محدوده 911 تا 919 دلار معامله شده است.

پلی پروپیلن هم برای تحویل در ماه سپتامبر با 1 دلار کاهش با رقم 1025 دلار درهر تن در تاریخ 14 ژوئن بسته شد، حجم این کالا 667 هزار تن بود. منواتیلن گلایکول برای تحویل در ماه سپتامبر  با 3 دلار کاهش به رقم 558 دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده در تاریخ یاد شده رسید، حجم معامله این کالا 573.822 تن بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس چین دلار مالیات بر ارزش افزوده تایوان رشد مالیات چین هند محصولات پتروشیمی قیمت محصولات پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

درهم و دلار در روز قبل در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند و حباب درهم با افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت دلاری درهم بیشتر شد.

بررسی‌ها از روند قیمتی ارز نشان می‌دهد که نوسان روزانه قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر ریسکی متوجه بازار‌ها نشود دلار می‌تواند پس از شناسایی سطوح فعلی به سطوح پایین‌تر حرکت کند. در حال حاضر ریسک‌های ژئوپلتیکی خاورمیانه عامل اصلی اثرگذار بر عامل انتظارات عرضه و تقاضا در بازار ارز است.

سکه و طلا علاوه‌بر دلار تحت تأثیر ارزش اونس جهانی طلا قرار دارند. حرکت طلا در یک ماه گذشته تحلیل‌گران را بر آن داشته تا بار دیگر متغیر‌ها و پارامتر‌های مورد نظر در بازار ارز را مورد ارزیابی قرار دهند.

گلدمن ساکس در آخرین گزارش خود اعلام کرد نرخ‌های بهره، شاخص دلار و انتظارات از رونق و رکود اقتصادی به عنوان مهم‌ترین پارامتر‌های سنتی موثر بر بازار طلا رشد اخیر اونس جهانی طلا را توجیه نمی‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده دلیل افزایش اونس طلا در سال ۲۰۲۲ ناشی از افزایش تقاضای فیزیکی است که به دلیل شتاب انباشت طلا به وسیله بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های نوظهور و افزایش تقاضای خرده‌فروشی کشور‌های آسیایی است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، انتخابات ایالات متحده در کنار ریسک‌های ژئوپلتیک عاملی است که قدرت انحراف صعودی طلا را حفظ کرده است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از ارزش اونس جهانی طلا در سال جاری را از دو هزار و ۳۰۰ دلار به دو هزار و ۷۰۰ دلار ارتقاء داده است.

در حال حاضر محدوده ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان محدوده حمایتی طلای آب شده است که شکست آن زمینه را برای کاهش بیشتر طلا را فراهم میکند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹