Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@12:35:08 GMT

مین مغناطیسی چه نوعی مینی است و چگونه عمل می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۴۵۱

مین مغناطیسی چه نوعی مینی است و چگونه عمل می‌کند؟

  مواد مغناطیسی مانند آهن که در میدان مغناطیسی کره زمین قرار گرفته باشند. به مرور زمان، خاصیت مغناطیسی پیدا می‌کنند؛ مثلاً یک کشتی که در آن آهن نیز به کار رفته است، به مرور زمان آهنربا می‌شود. از این خاصیت برای به دام انداختن آن استفاده می‌شود.

به گزارش رشد، عملکرد یک مین دریایی، به گونه‌ای است که خاصیت آهنربایی کشتی بر آن اثر گذاشته و فرمان انفجار صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در یک مین دریایی، عقربه‌ای مغناطیسی قرار داده اند که هنگام عبور کشتی از بالای آن، عقربه تحت تأثیر قرار گرفته و مین از سطح زیرین دریا، به سطح دریا می‌رسد و سپس منفجر می‌شود. برای خنثی کردن این مین‌ها دو روش وجود دارد.  
الف ـ مغناطیس نیرومندی را با کابل‌های سیمی از زیر هواپیما آویزان کرده و آن را نزدیک سطح آب، حرکت می‌دهند. آهنربای قوی روی مین‌ها اثر گذاشته و آن‌ها را خنثی می‌کند. گاهی کابل سیمی دایره شکل را به طور شناور روی سطح آب قرار می‌دهند و جریانی را از آن می‌گذرانند، که بر اثر این میدان مغناطیسی یا جریان جریان ساز و کار، مین‌ها عمل کرده، بدون هیچ خسارتی منفجر می‌شوند.

ب ـ حلقه‌هایی از سیم عایق شده را به کشتی وصل کنند و جریانی را از آن‌ها می‌گذرانند؛ به طوری که میدان مغناطیسی این جریان مساوی و در خلاف میدان مغناطیسی کشتی (که یک مغناطیس دائمی است) باشد. وقتی این میدان‌ها با هم ترکیب شوند، یکدیگر را خنثی می‌کنند و کشتی بدون این که ساز و کار مین را به کار اندازند، از روی آن می‌گذرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مین مغناطیسی انفجار دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۹۰ بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

محمودرضا امین اللهی رئیس هیات بسکتبال مازندران گفت: سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال پسران کشور از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت آغاز و تا روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی شهید چمران شهرستان رامسر برپا می‌شود.

او افزود: بیش از ۹۰ بازیکن و مربی از ۱۵ استان در این جشنواره ۴ روزه شرکت می‌کنند.

امین اللهی گفت: استان‌های حاضر در این جشنواره مازندران، گیلان، زنجان، تهران، قم، آذربایجان شرقی، کردستان، آذربایجان غربی، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، سمنان، اردبیل، البرز و خراسان رضوی تشکیل می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حضور ۹۰ بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور
  • عملیات اصفهان نوعی فرافکنی آمریکا بود
  • تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • کشفی تازه: زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • پلیس مانع ربایش دختر ۱۵ ساله شیرازی شد
  • حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان