Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:24:59 GMT

تلاش پزشکان هلال احمر برای حفظ آرامش زائران ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۴۷۰

تلاش پزشکان هلال احمر برای حفظ آرامش زائران ضروری است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب روز شنبه در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در حج ۹۸، اظهار داشت: قدم نخست در ارائه خدمت به زائران باید اخلاص باشد. گاه با روحیه دادن می‌توان بسیاری از مشکلات و ترس‌های زائران را از تجربه سفر به حج و انجام اعمال برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توصیه به پزشکان برای رفع شبهات زائران در زمینه مسائل پزشکی و بهداشتی عنوان کرد: ایجاد آرامش از وظایف کادر پزشکی و درمانی است و نمونه آن موضوع آب زمزم و انتقال بیماری است که در این زمینه بعثه مقام معظم رهبری کار خود را با آزمایش‌های لازم و تأیید قطعی سلامت این آب، انجام داده است. بنابراین پزشکان باید در این زمنیه با روشنگری پاسخگو باشند.

مشکلات دارو و درمان در پی تفاهم نامه هلال‌احمر ایران با وزارت حج عربستان رفع می شود

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه برگزاری این همایش یکروزه گفت: خدمات هلال‌احمر در حج به خصوص در ایام تشریق سرشار از ازخودگذشتگی، جهادی و قابل تقدیر است، ساختار هیات پزشکی هلال احمر یادآور دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه هلال‌احمر ایران با وزیر حج عربستان در حوزه پزشکی و فعالیت مراکز پزشکی و درمانی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مشکلاتی که در انتقال دارو و تجهیزات و استقرار نیروها وجود داشت برطرف شد و همچنین مقرر شد تا از ظرفیت های درمانی کشور عربستان نیز استفاده کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال در گرمترین زمان حجاج ایرانی در عربستان حضور دارند، بر این اساس تلاش خود را به کار بستیم تا از تمامی ظرفیت های ممکن در عربستان برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران به خصوص در زمینه بهداشت و درمان بهره ببریم.

رشیدیان گفت: با آسیب شناسی خدمات حج ۹۷ در ۲۲ کارگروه و انجام برنامه ریزی لازم برای بهبود ارائه خدمات، از زمان دو مرحله ای شدن ثبت نام زائران و تایید توانایی جسمی متقاضیان حج، معاینات پزشکی برای سازمان حج و زیارت از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است تا از این طریق بتوان برای هر گروه از زائران به خصوص آنها که با بیماری اعزام می شوند، خدمات لازم و مناسبی را برنامه ریزی و ارائه کرد.

وی افزود: معاینات زائران و ثبت آن در پرونده الکترونیک زائران از سوی هلال احمر در برنامه ریزی سازمان حج برای اعزام زائران بسیار اهمیت دارد، نکته مهم دیگر آموزش مسائل بهداشتی و بیماری های دوران حج به حجاج است که در این زمینه پزشکان تذکرات مهم را به زائران داده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: هلال احمر در زمینه واکسیناسیون حجاج هم عملکرد بسیار مناسبی در سال های گذشته و امسال داشته است.

همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به منظور بررسی بیماری‌های ویروسی شایع و آماده‌سازی پزشکان و نیروهای اعزامی این مرکز پزشکی در حج تمتع ۹۸ برگزار شد.
در این همایش یک روزه موضوعات علمی، آموزشی و پیشگیری از بیماری‌های ویروسی و توجیه فعالیت‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در عملیات حج تمتع سال جاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، مأموریت اصلی خود را تأمین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می‌کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت هلال احمر حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به حج عمره اعزام شدند

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  سید علی مرعشی گفت: امشب (یکشنبه دوم اردیبهشت) اولین گروه پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت شامل ۱۳ نفر پزشک عمومی، پرستار، تکنیسین دارویی به همراه زائران حج عمره عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی ادامه داد: داروهای مورد نیاز زائران حج عمره نیز همراه این پزشکان به عربستان منتقل می‌شود.

مرعشی اضافه کرد: علاوه بر این یک تیم ۳۷ نفره شامل متخصص طب اورژانس، پزشک عمومی، پرستار، تکنسین فوریت‌های پزشکی، کارشناس آزمایشگاه، پذیرش، انفورماتیک و خدمات به مراکز درمانی عتبات عالیات اعزام خواهند شد تا به زائران خدمات درمانی ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به حج عمره اعزام شدند
  • اعزام نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به سفر عمره
  • اولین گروه پزشکان حج و زیارت عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • امشب اولین گروه پزشکان حج و زیارت عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • تزریق واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام