Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@09:56:44 GMT

رزومه ترسناک دنیزلی در بازگشت به ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۴۸۴

رزومه ترسناک دنیزلی در بازگشت به ایران

دنیزلی سرمربی ۶۹ ساله ترکیه‌ای که سابقه هدایت تیم‌هایی چون بشیکتاش، گالاتاسرای، پرسپولیس و پاس را در کارنامه خود دارد، به عنوان سرمربی تراکتورسازی انتخاب شد.

به گزارش مشرق، لیگ نوزدهم و نیمکت ورزشگاه یادگار امام جایی است که مربی محبوب پرسپولیسی‌ها باید روی آن بنشیند و تیم جدید خود یعنی تراکتورسازی را هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقطه مشترک تراکتورسازی و دنیزلی شکستن طلسمی است که سال‌ها گریبان‌گیر این دو شده و باعث شده دست آن‌ها از جام کوتاه بماند. سرمربی جدید تراکتورسازی با خاطره خوبی ایران را ترک نکرد و پرسپولیس رده نهمی حمید درخشان را در لیگ سیزدهم، در جایگاه دوازدهم تحویل داد. بزرگ‌ترین دستاورد تیم دنیزلی در آن سال، داربی معروفی بود که با درخشش ایمون زاید، شاگردان این مربی ترکیه‌ای توانستند بازی ۲ بر صفر باخته را با ۱۰ نفر در ۱۰ دقیقه ۳ بر ۲ کنند.

پس از آن این مربی راهی کشور خود شد و هدایت ریزه اسپور در لیگ دسته اول ترکیه (TFF) را بر عهده گرفت و توانست با این تیم نایب قهرمان شود و جواز حضور در سوپرلیگ ترکیه را کسب کند. این عملکرد خوب سرمربی ترکیه‌ای باعث تمدید قرارداد او نشد تا دنیزلی برای فصل ۱۴-۲۰۱۳ هدایت خزر آذبایجان را بر عهده بگیرد. عملکرد وی در این تیم متوسط بود و شاگردانش در بالاترین سطح فوتبال آذربایجان در بین ۱۰ تیم به رده ششم قناعت کردند.

بیشتر بخوانید:

مربیانی که از تیم‌های بزرگ به ایران آمدند+عکس

این نتیجه باعث شد تا او یک سال استراحت کند و خانه‌نشین شود. در فصل ۱۶-۲۰۱۵ و زمانی که گالاتاسرای در رده سوم قرار داشت، حمزه حمزه‌اقلو به علت نتایج ضعیف برکنار شد و مصطفی دنیزلی جایگزین او شد. وی نتوانست گالا را از وضع بحرانی خارج کند به طوری که در اواخر همین فصل تیم ترکیه‌ای به رده پنجم سقوط کرد تا مدیران این باشگاه با دنیزلی قطع همکاری کنند. گالاتاسرای در پایان فصل را در رده ششم به اتمام رساند.

طبیعی بود که آن نتایج نامطلوب در گالا پیشنهادات مناسبی را راهی دفتر دنیزلی نکند تا او مجبور شود فصل ۱۷-۲۰۱۶ لیگ‌های دنیا را از خانه پیگیری کند. اسکیشهیر دسته اولی در فصل ۲۰۱۷ این فرصت را به این مربی داد تا هم خودش و هم تیم به مسیر موفقیت برگردند اما با نتایج سینوسی، دنیزلی و تیم ترکیه‌ای به سقوط به دسته دوم نزدیک‌تر شدند و در نتیجه این باشگاه پیش از پایان فصل، قطع همکاری‌اش را با این مربی اعلام کرد.

پس از آن دنیزلی با قاسم پاشا دوباره به سطح اول فوتبال ترکیه برگشت اما بعد از ۳۲ بازی و حضور در رده سیزدهم و فاصله کم تا منطقه سقوط از سمتش استعفا داد و خانه‌نشین شد. قاسم پاشا در انتهای این فصل در رده چهاردهم قرار گرفت و توانست مجوز بقا در سوپرلیگ ترکیه را کسب کند.

پس از ۸ سال دوری از ایران و ناکامی‌های مختلف در ترکیه و آذربایجان دوباره به ایران بازگشته تا برای چهارمین بار هدایت یک تیم ایرانی را بر عهده بگیرد. تراکتورسازی در حالی به این مربی ۶۹ ساله اعتماد کرده که او تنها ۴۲ درصد پیروزی در سال‌های اخیر داشته و مالک متمول تبریزی بیشتر به دنبال سوپرایز کردن هواداران و رساندن آن‌ها به خواسته‌شان یعنی سپردن هدایت تیم به یک مربی ترکیه‌ای بود.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری تراکتورسازی دنیزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به حمله پاسخ می‌دهد، اسرائیل چه کار خواهد کرد؟/ تعداد موشک‌ها ترسناک به نظر رسید

به گزارش خبرآنلاین، تام ناگورسکی در مقاله ای برای نشریه سایفربریف نوشت:

ایران در پاسخ به حملات اخیر اسرائیل، یک واکنش بی‌سابقه و در عین حال محدود از خود نشان داد. این واکنش بی‌سابقه بود زیرا ایران پیش از این به طور مستقیم به اسرائیل حمله نکرده و معمولاً از نیروهای نیابتی خود مانند حزب‌الله و حماس برای این کار استفاده می‌کرد. آخرین باری که موشک‌هایی از یک کشور به سمت اسرائیل پرتاب شد به سال ۱۹۹۱ و زمان جنگ خلیج فارس بر می‌گردد که توسط عراق انجام شد.

با این حال، این حملات از نظر تخریب و ایجاد خسارت و تلفات ناچیز تلقی شدند، زیرا به مدت دو هفته، ناظران در منطقه و سراسر جهان نگران پاسخ گسترده‌تر ایران به حمله‌ی هوایی اول آوریل اسرائیل بودند که در آن دست کم سه تن از ژنرال‌های ایرانی و دیگر افراد در سفارت این کشور در دمشق کشته شدند. رهبر ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای، هفته‌ی پیش اعلام کرد که «رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد و آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد». ایالات متحده هشدار داده بود که انتقام ایران می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر منجر شود، دقیقاً آنچه که دولت بایدن و دیگران از زمان حادثه‌ی هفتم اکتبر تلاش کرده‌اند از آن اجتناب کنند.» این جنگ گسترده‌تر هنوز ممکن است رخ دهد، اما حملات روز شنبه خیلی کمتر از آنچه تهران وعده داده بود انجام شد.

اعداد ترسناک و چشمگیر به نظر می‌رسیدند: ایران حدود ۱۰۰ موشک بالستیک، ۳۰ موشک کروز و ۱۷۰ پهپاد به سمت اسرائیل فرستاد، که باعث بسته شدن حریم هوایی و تعطیلی تقریباً کامل فعالیت‌های عادی در خود اسرائیل شد.

اما تأثیر آنها حداقلی بود. یک پایگاه هوایی اسرائیلی در بیابان نِگِوِو (نقب) آسیب جزئی دید و یک دختر جوان به شدت زخمی شد. دفاع هوایی اسرائیل با کمک از آمریکا و بریتانیا، تقریباً هر تهدید ورودی را از آسمان خارج کرد. همسایه‌ی اسرائیل، اردن نیز کمک کرد و موشک‌هایی که وارد حریم هوایی‌اش شده بودند را ساقط کرد. (اکونومیست اشاره کرد که حملات ایران به طور ناخواسته باعث اتحاد غرب و حداقل یک ملت عربی در دفاع از اسرائیل شد). اینجا عدد چشمگیر ۹۹ بود – درصد تهدیدهای هوایی ورودی که رهگیری شد.

پس از آن، سؤال اصلی این بود: آیا حملات یکشنبه پایان این تعامل مستقیم اسرائیلی-ایرانی را رقم زد — یا اینکه آنها مرحله‌ی اول یک فاز خطرناک‌تر بودند؟ به عبارت دیگر، آیا اسرائیل «پیروزی» خود را، همانطور که رئیس‌جمهور جو بایدن در یک مکالمه‌ی تلفنی دیرهنگام شنبه به نتانیاهو توصیه کرد، قبول خواهد کرد؟ یا اسرائیل خود را ملزم به پاسخ دادن به ایران خواهد کرد؟

پاسخ به نتانیاهو و کابینه‌ی جنگ او بستگی دارد، که روز یکشنبه برای بررسی پاسخ جمع شدند. اگر کابینه حملات ایران را حمله‌ای غیرقابل قبول که نمی‌توان آن را تحمل کرد بداند، پس یک پاسخ متقابل اسرائیلی در راه است، و این دو کشور و منطقه را به مسیر ناشناخته‌ای می‌برد. به طور متناوب، اسرائیلی‌ها ممکن است شنبه را به عنوان یک پاسخ قابل پیش‌بینی ببینند، پاسخی که آنها می‌دانستند وقتی به مجتمع در دمشق حمله کردند، خواهد آمد و یک اپیزود که به طور موفقیت‌آمیزی با آن برخورد شده و نیازی به تشدید ندارد.

پیام بایدن استدلال واضحی برای این موضع اخیر بود. بر اساس چندین گزارش، رئیس‌جمهور به نتانیاهو گفت که ایالات متحده هر گونه حمله متقابل اسرائیلی علیه ایران را، از نظر سیاسی یا عملیاتی، پشتیبانی نخواهد کرد.

به گفته یک مقام کاخ سفید او به نتانیاهو گفته بود: »شما یک پیروزی به دست آوردید. این پیروزی را بپذیرید.»

اسرائیل چه کار خواهد کرد؟

یک مقام ارشد، که به طور ناشناس صحبت می‌کرد، به کانال ۱۲ اسرائیل گفت که پاسخی «بی‌سابقه» دنبال خواهد شد؛ روز یکشنبه وزیر دفاع یوآو گالانت گفت که رویارویی با ایران «هنوز تمام نشده است.» نیویورک تایمز گزارش داد که برخی از اعضای کابینه جنگ خواستار یک حمله تلافی‌جویانه فوری بودند، اما نتانیاهو آن را پس از مکالمه‌اش با بایدن وتو کرد.

پاسخ‌های اسرائیلی می‌تواند شکل‌های مختلفی به خود بگیرد – حملات مستقیم به خاک ایران، یا حملات علیه تعدادی از تاسیسات ایرانی در کشورهای دیگر منطقه. ایران از شبه نظامیان در لبنان، سوریه و عراق پشتیبانی می‌کند، و روز یکشنبه یک مقام نظامی اسرائیل گفت که به اهدافی در لبنان که متعلق به شبه نظامیان تحت حمایت ایران حزب‌الله بودند حمله کرده است – هرچند که اینها به نظر می‌رسید بخشی از تبادل آتش معمولی در مرز اسرائیل-لبنان باشد تا پاسخی به باران موشکی روز شنبه.

نگاهی از تهران

ایران از طرف خود، حملات را «یک موفقیت کامل» اعلام کرد، همانطور که سرتیپ محمد باقری، فرمانده کل نیروهای مسلح ایران، بیان کرد. مقامات ارشد دیگر نیز تاکید کردند که حمله اندازه‌گیری شده و محدود بود.

حسین سلامی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسرائیل، به خبرگزاری تسنیم گفت که حملات روز شنبه « می توانستند گسترده باشند ولی اهداف ما خیلی دقیق بود و ما یک عملیات محدود به تاسیساتی که اسرائیل در حمله‌ی اول آوریل استفاده کرده بود انجام دادیم. »

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد از طریق حساب خود در X اعلام کرد که حملاتش پاسخی مستقیم و متناسب به حمله‌ی اول آوریل بود، و اینکه « موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد.» همچنین این پست هشدار داد که اگر اسرائیل باز هم حمله کند « پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. »

در شش ماه گذشته از حمله هفتم اکتبر حماس، ایران سعی کرده است تعادلی بین اجتناب از تعارض مستقیم با اسرائیل و ایالات متحده با فشار افکار عمومی داخلی خود که خواهان پاسخی به کشته شدن‌های مکرر شخصیت‌های ارشد نظامی‌اش بودند برقرار کند. حتی پیش از حمله‌ی اول آوریل – که به دلیل اینکه اسرائیل یک تاسیسات دیپلماتیک ایرانی را هدف قرار داد برجسته بود – اسرائیل حداقل ۱۸ فرمانده و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسرائیل را از هفتم اکتبر کشته بود.

علی واعظ، مدیر ایرانی گروه بین‌المللی بحران ، به نیویورک تایمز گفت. «به نظر می‌رسد دولت ایران نتیجه گرفته است که حمله دمشق نقطه‌ی عطفی راهبردی بود، جایی که شکست در پاسخ دادن بیشتر از منافع آن زیان داشت، اما با انجام این کار، جنگ سایه‌ای که سال‌ها با اسرائیل داشته است، اکنون ممکن است به یک تعارض واقعی و بسیار زیان‌بار تبدیل شود.»

صنم وکیل، مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در چتم هاوس، در گفتگو با تایمز اظهار داشت: «ایرانی‌ها تصمیم گرفته‌اند که دست خود را رو کنند و بلوف اسرائیل را فاش سازند. آن‌ها این اقدام را ضروری می‌دانند، چرا که شش ماه گذشته را شاهد تلاش‌های مستمر اسرائیل برای محدود کردن نفوذ آن‌ها در منطقه تلقی می‌کنند.» وی همچنین افزود: «تهران لزوم تعیین خطوط قرمز را احساس کرده و می‌خواهد به اسرائیل نشان دهد که ایران نیز خطوط قرمزی دارد و دیگر تضعیف تدریجی موقعیت خود را تحمل نخواهد کرد.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896515

دیگر خبرها

  • ایران به حمله پاسخ می‌دهد، اسرائیل چه کار خواهد کرد؟/ تعداد موشک‌ها ترسناک به نظر رسید
  • پاکو خمز: دخترانم با گریه از من خواستند ایران را ترک کنم
  • سرمربی بعدی تراکتور مشخص شد | بازگشت مربی نام آشنا به تبریز
  • یک پیش‌بینی ترسناک از وضعیت ایران در سال ۱۴۲۰
  • خارجی های تراکتور رضایت دادند؛ بازگشت قربان بردیف به تبریز!
  • بازگشت روماریوی برزیلی به زمین مسابقه!
  • مربی بعدی تراکتور کیست؟؛ گزینه‌های سرشناس به صف شدند
  • بازگشت نصرتی به تمرینات تراکتور
  • با جدایی خمس؛ نصرتی به تراکتور بازگشت
  • رقابت یونایتد و یوونتوس: کونته برمی‌گردد