Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@11:39:40 GMT

هوای یزد ناسالم شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۵۰۰

شاخص کیفی هوای استان در شبانه‌روز گذشته و در اثر وقوع پدیده گرد و غبار در وضعیت ناسالمی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، از شب گذشته هوای استان یزد درگیر جو نابسامان آلودگی‌ها شده که به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد، این گرد و غبار که از مناطق شمالی به سمت استان یزد نفوذ کرده است از جنوب استان سمنان و بخش هایی از استان اصفهان منشاء می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کیفی هوای استان در شبانه روز گذشته و در اثر وقوع این پدیده در وضعیت ناسالمی قرار گرفته است به گونه‌ای که بنابر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان، براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا، شاخص کیفی هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز 25 خردادماه در استان یزد به شرح زیر است.

شهرستان اردکان با شاخص 174 در محدوده هوای ناسالم قرار دارد و میبد نیز با شاخص کیفی 169 در محدوده هوای ناسالم است.

همچنین بافق با شاخص کیفی 216 در محدوده هوای بسیار ناسالم قرار دارد اما یزد به دلیل برخورداری از شاخص کیفی 167 در محدوده هوای ناسالم است.

لازم به ذکر است به دلیل ناسالم بودن شاخص‌های کیفی های استان یزد گروه‌های حساس کمتر در معرض این هوا قرار گیرند تا شرایط جوی در وضعیت مطلوب قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران سالم شد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب،  تردد خودروها و همچنین توقف سامانه بارشی از عوامل مهم آلودگی هوا است که روز گذشته وضعیت کیفیت هوای شهر تهران را در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داد اما از ساعات گذشته وزش باد موجب رخت بستن آلودگی از هوای تهران شده به گونه ای که هم اکنون شاخص لحظه ای کیفیت هوا بر روی عدد ۸۷ قرار گرفته و وضعیت در شرایط سالم است.

در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص با قرار گرفتن روی عدد ۹۵ در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران هیچ نقطه ای از پایتخت در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) نیست و بیشتر مناطق در شرایط سالم قرار دارد.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۲۲ روز هم هوای سالم استنشاق کردند و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران همه مناطق در وضعیت سالم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوای تهران سالم شد
  • کیفیت هوای تهران چطور است؟
  • شاخص کیفی ۱۲ شهر بر مدار پاکی/ هوای شهر زاهدان در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • آخرین وضعیت هوای خوزستان/ گتوند در وضعیت خطرناک
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • اصفهان برمدار سبز، زرد ونارنجی
  • پاک‌ترین هوا سهم آسمان سنندج است / هوای زاهدان بر مدار آلودگی
  • وضعیت نارنجی آلودگی هوا در هندیجان/ ۸ شهر در وضعیت قابل قبول
  • هوای زاهدان بر مدار قرمز قرار دارد / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است