Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آموزش و پرورش در زمینه حفظ زبان مادری اقوام ایرانی کم‌کاری کرده و باید در این زمینه کارشناسانه فکر کرده و تصمیم بگیرد.
زهرا ساعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی در واکنش به مطرح کردن "ورود تست بسندگی زبان فارسی به سنجش نوآموزان" اظهار کرد: مطرح کردن این بحث، صحبت غیرکارشناسانه‌ای است؛ چرا که در کشور ما اقوام مختلفی هستند که به زبان‌های مختلف تکلم می‌کنند،  خود زبان فارسی نیز گویش‌های مختلفی دارد و محدود کردن تست نوآموزان به زبان فارسی بحث عقلانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی تأکید کرد: هویت هر فرد بر اساس زادگاه و فرهنگ آن محل شکل می‌گیرد و مطرح کردن چنین بحث‌هایی کج سلیقه‌گی است.
وی گفت: به عنوان یک فرد آذربایجانی پیشنهاد می‌کنم آموزش و پرورش برای ایجاد همبستگی، انسجام ملی و حفظ آداب و رسوم و فرهنگ کشور تلاش کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت حفظ میراث فرهنگی ناملموس نیز تاکید کرد و اظهار کرد: برای حفظ داستان‌ها، فرهنگ، رسم و رسومی که سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده‌اند نیز باید چاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود قومیت‌ها، فرهنگ، زبان و پوشش‌های مختلف در ایران، آموزش و پرورش باید در جهت تقویت و حفظ هویت‌های قومی کشور پیش برود.
 وی در ادامه با اشاره به اصل ۱۵ قانون اساسی مبنی بر حق تحصیل به زبان مادری متذکر شد: این اصل از قانون اساسی، بسیار مهم بوده و اگر هدف خدمت به مردم است، باید زبان مادری را حفظ کنند، رشد و نمود ساختار و حفظ نوشتاری و گفتاری زبان‌ها باید مورد تاکید قرار گرفته و تلاش شود تا زبان‌ها دستخوش تغییرات نشود.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آداب و رسوم آذربایجان شرقی آموزش و پرورش زهرا مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجموعه ورزشی مرحوم مهجوری در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز قم؛ با افتتاح این مجموعه ورزشی ۵ هزار متر مربعی، علاوه بر امکان دسترسی دانش آموزان پسر به زمین چمن مصنوعی استاندارد و با کیفیت در ناحیه سه آموزش و پرورش، زمینه حضور دختران دو و میدانی کار قمی برای تمرینات آماده سازی هم فراهم شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: برای ساخت و تجهیز این مجموعه ورزشی، ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و سهم مالیات نوسازی مدارس هزینه شده است.
علی یزدی افزود: برای تکمیل و در نظر گرفتن ورزش‌های دیگر در این مجموعه ورزشی ۷ میلیارد تومان دیگر نیاز است که انتظار می‌رود مسئولان استان در تامین این میزان اعتبار تلاش کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هزینه دوره TTC در سال 1403 چقدر است؟
  • (ویدئو) آموزش سردادن «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» به زبان فارسی به آمریکایی‌ها
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت 
  • ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان هرمزگان از ابتدای مهرماه
  • افتتاح مجموعه ورزشی مرحوم مهجوری در قم
  • نابودی ۱۳ زبان و گویش ایرانی را جدی بگیرید!
  • قمر آریان؛ خورشیدی در قلمرو فرهنگ فارسی
  • «مالی» از هوش مصنوعی برای آموزش زبان‌های محلی به دانش‌آموزان استفاده می‌کند
  • دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد