Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@21:49:20 GMT

حاجیان چقدر ارز باید همراه داشته باشند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۶۲۰

حاجیان چقدر ارز باید همراه داشته باشند؟

رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص میزان ارز همراه زائران حج امسال توضیحاتی داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی که ظهر امروز (شنبه ۲۵ خرداد ماه) در سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم حج امسال در نهایت آرامش برگزار شود و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی تلاش برای ایجاد و تقویت روحیه اخوت و برادری، ارتباط با مسلمانان جهان و وحدت بین مذاهب اسلامی و توجه به خودسازی از جمله ضرورت‌ها و ارکان این سفر معنوی، عبادی و سیاسی مورد توجه جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه بیان کرد: برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم و تسهیل ارائه خدمات به زائران و حجاح ایرانی برای بهره گیری مطلوب از این سفر ارزشمند انجام شده است.

وی در خصوص پرواز حجاج ایرانی گفت: با توجه به انجام پرواز‌های امسال توسط هواپیمایی کشورمان، به طور متوسط اقامت حجاج در عربستان ۳۵ روز است، ضمن آن که این زمان برای برخی کاروان‌ها بیش از این مدت خواهد بود و حجاج باید این زمان را فرصتی مغتنم دانند.

رشیدیان افزود: با توجه به برنامه پروازی که عربستان بر آن توافق و اعلام کرده است، نخستین پرواز حجاج ایرانی ۱۷ تیرماه از کشور به مقصد عربستان انجام می‌شود و پرواز‌های بازگشتی نیز از ۲۷ مرداد (۱۶ ذیحجه) آغاز تا ۱۷ شهریور ماه برابر با ۸ محرم ادامه دارد.

وی مطرح کرد: تلاش شده تا ضمن مذاکرات با طرف عربستانی شرایط مناسبی را برای زائران خود در موسم حج تمتع ۹۸ به دور از روابط سیاسی دو کشور فراهم کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: بنابراین تفاهمات خوبی با طرف سعودی انجام و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان راه اندازی شد، همچنین برگزاری مراسم مناسبتی و ادعیه و افزایش تعداد زائران از ۸۱ به ۸۴ هزار نفر از جمله این اقدامات بود.

رشیدیان با اشاره به اینکه ۵ درصد در هزینه‌های حج امسال صرفه جویی شده است، گفت: انعقاد به موقع قرارداد‌های مسکن، تغذیه و تدارکات هم موجب شده تا به طور متوسط ۸ درصد در حوزه مسکن معادل ۵۰ میلیون ریال سعودی و ۵ درصد در هزینه‌های تغذیه حج امسال در عین حفظ و ارتقای کیفیت خدمات، صرفه جویی شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: باید در شروع مناسک همه برنامه‌ها به صورت دقیق و منظم برگزار شود و در این میان تعامل، هماهنگی و هم افزایی همه بخش‌های دست اندرکار لازمه و ضرورت برگزاری مناسب این برنامه هاست.

وی عنوان کرد: سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، کاروان‌ها، مجموعه‌های خدماتی اعم از پزشکی و آشپزخانه‌ها همه اجزای یک پیکر هستند و ما باید برای عملکرد بهتر و خدمت شایسته‌تر گام برداریم.

رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص رفع نواقص حج سال گذشته گفت: به منظور رفع نواقص، در قالب ۲۲ کارگروه آسیب شناسی حج سال‌های گذشته انجام شده و در این راستا رفع نقاط ضعف و توجه به نقاط قوت برای همه مدیران و عوامل حج امسال ضروری است و باید همه دست اندرکاران به انجام شرح وظایف تعیین شده دقت لازم را داشته باشند.

رشیدیان تصریح کرد: ارز همراه زائران حج امسال هم همانند سال قبل ۲۰۰ دلار تعیین شده که با توجه به هماهنگی صورت گرفته با بانک عامل قبل از سفر در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

وی در مورد سوغات هم به زائران تاکید کرد: زائران سوغات مورد نیاز خود را باید از فروشگاه‌های اینترنتی که در برخی استان‌ها هماهنگ و برنامه ریزی شده است، تهیه کنند که این موضوع هم در راستای حمایت از تولید داخلی است و از سویی با توجه به شرایط کنونی، ارز کمتری از کشور خارج می‌شود و هم زائران از مدت اقامت خود در این سفر معنوی، بهره بیشتری می‌برند.

رئیس سازمان در پایان گفت: امیدواریم با توجه به توافقات و اقدامات انجام شده، حج امسال در نهایت آرامش، عزت و کرامت برای همه حجاج به ویژه ایرانیان برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارز حجاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۸۰ نفر کادر پزشکی به حج امسال

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­مرعشی در نشست خبری حج ۱۴۰۳­ افزود: امسال نیز بر اساس نظر بعثه مقام معظم رهبری تعداد عوامل اجرایی اعزامی به حج کاهش یافت تا صف طولانی زائران تشرف به حج کاهش یابد. سال گذشته ۴۲۵ نفر کادر پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعزامی به حج بودند که این تعداد امسال به ۳۸۰ نفر کاهش یافت. ­ وی گفت: کادر پزشکی اعزامی به حج امسال شامل پزشکان معاینه کننده، نیرو‌های ستادی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، پزشکان متخصص قلب، داخلی، ارتوپدی، زنان، رادیولوژی، طب اورژانس، داروساز، دندانپزشکی، علوم آزمایشگاهی و .. است. مرعشی گفت: طبق ثبت نامی که تاکنون صورت گرفته است، ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال سن دارند و ۹۲ زائر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند. همچنین ۹۴۸۹ زائر نیز بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند. وی ضمن تشریح معاینات حجاج قبل از اعزام به حج گفت: تا امروز از کل ۸۲۱۶۴ زائر ثبت نامی، تاکنون استطاعت ۶۲۱۴۰ زائر تایید شده است و استطاعت ۹۲۶۲ زائر در حال بررسی است. ۹۴۴۰ زائر نیز هنوز معاینه نشده‌اند. همچنین ۷۰۷ زائر توسط پزشکان معین به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شده‌اند. مرعشی گفت:­تاکنون از بین زائران معاینه شده، ۱۱۳۲۰ نفر دارای بیماری قند، ۱۶۷۷۰ نفر فشار خون، ۳۲۰۵ نفر بیماری قلبی و ۵۹۰ بیماری‌های ریوی دارند. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین گفت: از بین ۸۲۱۶۰ زائر ثبت نامی، استطاعت جسمی ۵۹۵ نفر تاکنون رد شده است که البته این زائران می‌توانند درخواست تجدید نظر داشته باشند و در این صورت موضوع در کمیسیون‌های تخصصی در سطح استان‌ها بررسی می‌شود. مرعشی همچنین گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته تعداد خانم‌های اعزامی به حج بیشتر از آقایان است. به طوری که ۴۵۲۰۰ نفر از زائران امسال را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. وی­ ادامه­ داد:­ ­بر اساس بررسی‌های علمی و فقهی صورت گرفته، امسال زائران دیالیزی به حج مشرف نخواهند شد. همچنین خانم‌هایی که کودک شیرخوار زیر یک سال داشته باشند و کمتر از یک سال از زمان زایمان آنها گذشته باشد، با توجه به آسیبی که از نظر تغذیه می‌تواند به نوزاد آنها وارد می‌شود، امسال اعزام نمی‌شوند و اعزام آنها به سال بعد موکول می‌شود.

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی
  • اعزام بیش 5 هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • هفت اردیبهشت اعزام زائران به حج عمره
  • توضیح درباره بررسی استطاعتِ روانی متقاضیان حج
  • اعزام ۳۸۰ نفر کادر پزشکی به حج امسال
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند