Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@15:16:01 GMT

حفظ و قرائت قرآن دروازه و مقدمه ورود به قرآن است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۸۲۴

حفظ و قرائت قرآن دروازه و مقدمه ورود به قرآن است

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از جامعه القرآن اصفهان حفظ و قرائت قرآن را دروازه و مقدمه ورود به قرآن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «عبدالهادی فقهی زاده» در بازدید از جامعه القرآن اصفهان که امروز(شنبه، ۲۵ خرداد) انجام شد، با اشاره به روایتی برجسته ترین راسخان در علم را معصوم علیهم السلام دانست و گفت: بعد از اهل بیت(علیهم السلام)، علما و مفسران جزو راسخان در علم هستند که با تمسک به تعالیم آنها می‌توان در رسیدن به اهداف والای زندگی موفق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیهمچنین در ادامه به بیان نکاتی پیرامون آیات قرآن پرداخت و اظهار کرد: حفظ و قرائت قرآن دروازه و مقدمه ورود به قرآن است و مهم‌تر از آن یادگیری، فهم و تفسیر قرآن بوده اما عمل به دستورات انسان ساز قرآن کریم آن اصل اساسی است که باید به آن رسید چرا که خیرخواهی، داشتن اخلاق حسنه و عمل صحیح و در یک کلام قرآنی شدن هدف اساسی زندگی است.

 

وی با بیان اینکه به حال شما قرآن آموزان گرامی غبطه می‌خورم چرا که هم‌اکنون در بهشت هستید، خاطرنشان کرد: موفقیت اصلی همان قرآنی شدن، قرآنی بودن و قرآنی ماندن است که امیدوارم به آن نائل شوید.

 

در ابتدای این بازدید، «محمدرضا عبداللهی» مدیر جامعه القرآن به بیان توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های این موسسه پرداخت./

 

پایان پیام/129

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه آمریکا خبرگزاری شبستان مجلس مقاومت اجلاس شانگهای مسجد بازدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، جزئیات ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امیرالمومنین علی(ع) و شب‌های قدر را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، اظهار داشت: مراسم شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با محوریت صحن پیامبر اعظم(ص) ساعت 20 در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

مراسم احیای اولین شب قدر

وی افزود: مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر جمعه 10 فروردین ماه با قرائت آیات قرآن توسط کبیر قلندرزاده قاری حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و این با قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علی برادران و مهدی سروری ادامه دارد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: سخنرانی  آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده محترم ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و مرثیه سرایی امیر عارف از دیگر برنامه‌های شب قدر نوزدهم است.

مراسم احیای شب 21 و 23 رمضان الکریم

به گفته حجت الاسلام شریعتی نژاد،در شب 21 ماه مبارک رمضان ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاسم مقدمی، دعای جوشن‌کبیر و مرثیه‌سرایی توسط حاج محمود کریمی قرائت خواهد شد و در ادامه ضمن بهره‌مندی زائران و مجاوران از بیانات حجت‌الاسلام و‌المسلمین ناصر رفیعی مراسم قرآن به سَر نیز اجرا می‌شود.

وی ترتیل‌خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت را از بخش‌های آغازین مراسم شب 23 ماه رمضان ذکر کرد و افزود: جواد پناهی، رضا گلشاهی و جواد سلیمانی از قاریان این مراسم هستند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اعلام کرد: دعای روح بخش جوشن کبیر با نوای سید مصطفی الموسوی قرائت می‌شود و مرثیه‌سرایی و عزاداری از دیگر برنامه‌هایی است که توسط مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج احمد واعظی اجرا می‌شود.

وی افزود: سخنرانی و مراسم قرآن به سَر شب 23 ماه مبارک رمضان را حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی و جعفر ملائکه بر عهده دارند.

برگزاری مراسم شبهای قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم امام رضا(ع) 

شریعتی‌نژاد با اشاره به اینکه ویژه برنامه شب‌های 19، 21 و23 ماه مبارک رمضان ویژه ناشنوایان و کم شنوایان هر شب در رواق حضرت زهرا(س) از ساعت 21:30 آغاز می‌شود و تا ساعت 23:40 ادامه دارد، گفت: در آغازین بخش مراسم شب نوزدهم ماه رمضان نخستین شب از شبهای احیاء، آیات روح بخش قرآن با قرائت سید خلیل نجلت حسینی یکی از قاریان برجسته حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

وی افزود: پس از آن دعای جوشن کبیر توسط سید علی اکبر عبدالقادری و کاظم ضمیر خورسندی قرائت می‌شود و در ادامه زائران و مجاوران ویژه حضرت از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی همراه با ترجمه  بهره‌مند می‌شوند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: پایان بخش این محفل نورانی، نیز مراسم قرآن به سر است که توسط مداح و ذاکر برجسته کشورمان حاج محمود کریمی برگزار خواهد شد.

شریعتی‌نژاد بیان کرد: مراسم شب 21 ماه مبارک رمضان نیز با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط سید جواد حسینی مرام آغاز و دعای روح بخش جوشن کبیر توسط سید علی اکبر عبدالقادری و کاظم ضمیر خورسندی قرائت می‌شود.

وی اضافه کرد: سپس جواد قربانپور به مرثیه‌سرایی پرداخته و سخنرانی و مراسم قرآن به سر نیز توسط حجت‌الاسلام و المسلمین رحیم شرفی انجام می گیرد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تاکید کرد: در شب بیست و سوم آخرین شب از مراسم احیا ماه مبارک رمضان، آیاتی از کلام الله مجید توسط کاظم اصغرزاده قاری حرم مطهر رضوی قرائت خواهد شد و دعای روح‌بخش جوشن‌کبیر نیز همچون شب‌های گذشته توسط سید علی اکبر عبدالقادری و کاظم ضمیر خورسندی قرائت می‌شود.

شریعتی‌نژاد تصریح کرد: پایان بخش این مراسم سخنرانی و مراسم قرآن به سر خواهد بود که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی از وعاظ برجسته کشورمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • «محفل امام حسنی‌ها» به دنیا فهماند که ایران با قرآن همراه است
  • محفل قرآنی «امام حسنی‌ها» مصداق بارز تعظیم شعائر الهی است
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • محفل انس با قرآن کریم در ازنا برگزار شد
  • محفل انس با قرآن کریم با شرکت فعالانی از جامعه قرآنی استان اردبیل
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • حضور مردم در محفل قرآنی، حکایت از وجود چتر معنویت در جامعه دارد
  • صنایع‌دستی همواره در کنار مناسک دینی قرار داشته است