Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:30:47 GMT

اغاز اجرای الکترونیکی کردن خدمات پزشکی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۸۵۴

اغاز اجرای الکترونیکی کردن خدمات پزشکی در مازندران

دکتر رسول ظفرمند روز شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت مازندران افزود: به طور یقین در عملیاتی شدن این طرح نواقص و مشکلاتی بوجود می‌آید که به همکاری، صبر و حوصله نیاز دارد.

وی با بیان اینکه شفاف سازی داده‌های بیمه شده، ارائه خدمات فنی و تخصصی مطابق با مقررات و استاندارد درمانی و بالینی و کاهش هزینه‌ها از مزایای اجرای این طرح‌ها است، توضیح داد: در انتقال الکترونیکی اسناد، پردازش و رسیدگی الکترونیکی اطلاعات بیمارستانی بیمه شدگان و اعمال قوانین بیمه‌ای به صورت مکانیزه با هدف مدیریت هزینه‌ها و شفافیت در بررسی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از دیگر مزایای این پروژه را تسریع در مراحل رسیدگی کارشناسی و پرداخت هزینه بیمارستانی و همچنین پرداخت الکترونیکی صورتحساب برشمرد و ادامه داد: با اجرای این پروژه، پرونده‌های کاغذی حذف شده و استخراج گزارشات تحلیلی از تنوع فراوانی خدمات ارائه شده، هزینه‌ها و آماده سازی برای ایجاد مسیر پرداخت الکترونیکی سهم بیمه‌های مکمل نیز توسط بیمه‌های پایه انجام می‌پذیرد.
ظفرمند با بیان اینکه سالانه یک میلیون دفترچه درمانی چاپ و ۲۲۰ هزار پرونده ۲۰ برگی در مراکز درمانی استان مازندران تشکیل می‌شود، بیان داشت: با اجرای پروژه انتقال الکترونیکی اسناد با ایجاد شکل واحد یک فرآیند در کلیه بیمارستان‌ها به واسطه بستر نرم افزاری انجام می‌پذیرد.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت که ثبت و نگهداری مراجعه به پزشکان، مراجع تشخیصی و داروخانه‌ها و ایجاد یک پرونده الکترونیک سلامت به بیماران کمک می‌کند که سیر درمان آنها با داشتن خلاصه‌ای از پرونده پزشکی در یک مسیر علمی قرار گیرد.
این مسئول بیمه‌ای در مازندران ادامه داد: از دیگر مزیت‌های اجرای این پروژه جلوگیری از مراجعه‌های مکرر، کاهش هزینه بیماران و کاهش مصرف کاغذ به عنوان مدیریت سبز است.
ظفرمند با بیان اینکه سالانه بیش از هفت میلیون مراجعه سرپایی توسط بیمه شدگان سلامت استان در مراکز و مؤسسات درمانی طرف قرارداد به ثبت می‌رسد، گفت: درطرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه، کد ملی جایگزین می‌شود و در پشت سامانه نسخه نویسی راهنمای بالینی و قواعد بیمه گری، همپوشانی و احراز هویت و اعتبار بیمه‌ای دفترچه‌ها کنترل و از طریق درگاه دیده شده نسخه تجویز می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون استحقاق سنجی و اعتبار سنجی در بیمارستان‌های دولتی مازندران در حال انجام است، گفت: بیمارستان‌های خصوصی و همه پزشکان به ویژه پزشکان عمومی استان نیز باید در اجرای این طرح‌ها مشارکت جدی داشته باشند.

وی به وجود سامانه تلفنی سراسری ۱۶۶۶ که دوشنبه هر هفته مدیران کل بیمه سلامت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت مستقیم جوابگوی بیمه شدگان هستند، اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه راهی برای پاسخگویی بهتر به مردم درخصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت است.

ظفرمند گفت: مردم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته سوال‌ها و نظرات خود در را در همان روز در خصوص بیمه سلامت از طریق این سامانه مطرح کنند.
مدیر کل بیمه سلامت مازندران افزود: بسیاری از تصمیمات بدون نظر مردم و در خلاء شکل می‌گیرد که نادرست است؛ از این رو، دریافت نظرات مردمی در حوزه سلامت از طریق این سامانه می‌تواند بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.
وی حذف دفترچه در بیمارستان دولتی را گام بسیار مهم در مازندران عنوان کرد و گفت: از تیرماه امسال مراکز درمانی بخش خصوصی باید به این نرم افزار با هدف حذف دفترچه، مجهز شوند.

طبق آمار بیمه سلامت مازندران یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند که ۲۲۱ هزار نفر از این افراد عضو صندوق بیمه همگانی، حدود ۳۳۰ هزار نفر کارکنان دولت و سایر اقشار و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از روستاییان استان هستند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، مازندران سه میلیون ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دارد.

/‏۱۸۹۹/‏۶۹۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خدمات الکترونیک بهداشت و درمان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند یا نسخه نویسی الکترونیک امکان‌پذیر نباشد، این مراکز موظف هستند نسخ را به صورت کاغذی ثبت و پذیرش و به بیمه شدگان ارائه خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان اصفهان، محمدحسین صفاری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده به تمام پزشکان، مؤسسات درمانی و تشخیصی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کیلینیک‌ ها و پاراکلینیک‌ ها، هیچیک از این مراکز تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند از ارائه خدمت به بیمه شدگان خودداری کنند.

وی افزود: زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند یا نسخه نویسی الکترونیک امکان‌پذیر نباشد، این مراکز موظف هستند نسخ را به صورت کاغذی ثبت و پذیرش و به بیمه شدگان ارائه خدمت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیمه شدگان در صورت دریافت نکردن خدمت یا هر گونه تخلف مؤسسات، می‌توانند تخلف مورد نظر را در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند و همکاران در اسرع وقت موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهند کرد.

کد خبر 746885

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند