Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:15:02 GMT

گوشت های گیاهی و آزمایشگاهی بازار را تسخیر می کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۸۶۴

گوشت های گیاهی و آزمایشگاهی بازار را تسخیر می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، تحقیقی جدید نشان می‌دهد گوشتی که در آزمایشگاه و از گیاهان تولید می‌شود تا ۲۰۴۰ میلادی بخش بزرگی از بازار گوشت جهان را تصاحب می‌کند.

شرکت بین المللی AT Kearney این تحقیق را انجام داده و معتقد است گوشتی که از مواد جایگزین تأمین می‌شود تا ۲۰ سال آینده ۶۰ درصد بازار جهانی گوشت را تسخیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل این امر نیز نگرانی‌های اخلاقی و تأثیرات زیست محیطی صنعت تولید گوشت است.

طی سال‌های اخیر تولید و فروش گوشتی که از مواد گیاهی تهیه شده به شدت رشد کرده است.

این در حالی است که شرکت‌های تولید کننده غذاهای گیاهی از جمله مؤسسه Beyond Meat، Just Food و Impossible Foodsبیش از یک میلیارد دلار سرمایه دریافت کرده اند.

از سوی دیگر شرکت‌های سنتی تولید کننده گوشت نیز در این بازار نوظهور سرمایه گذاری کرده اند. علاوه بر آن شرکت‌های مختلفی مشغول پرورش گوشت در محیط آزمایشگاهی هستند. طبق اطلاعات گزارش مذکور هرچند هنوز گوشت آزمایشگاهی آماده فروش نیست اما پیش بینی می‌شود مردم به سرعت جذب بازار این محصولات شوند. البته در حال حاضر بی اعتمادی زیادی نسبت به این محصولات وجود دارد.

همچنین در سراسر جهان افراد به طور روز افزونی به مصرف غذاهای گیاهی روی آورده اند و گوشت کمتری مصرف می‌کنند.

کد خبر 4641271

منبع: مهر

کلیدواژه: گوشت قرمز آزمایشگاه نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رضا غلامی درباره عملکرد اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران از مهرماه سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: برای تنظیم بازار کالا‌های اساسی مازندران، ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های استان شد.

وی افزود: با توجه به افزایش جوجه ریزی در سال گذشته، این شرکت نسبت به انعقاد قرارداد ۴ هزار و ۸۹۸ تن مرغ با اتحادیه، شرکت‌های تعاونی، زنجیره‌های تولیدی و تولیدکنندگان عمده اقدام کرد که ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های پشتیبانی امور دام استان شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه علیرغم مشکلات زیاد در تامین گوشت قرمز منجمد در سال گذشته این اداره کل نسبت به توزیع ۱۵۱ تن گوشت گوساله منجمد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرد و توانست در کنترل بازار گوشت قرمز موثر باشد، تصریح کرد: برای حمایت از مصرف کنندگان، ۸۵۵ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد که در تنظیم بازار این کالا نقش مهمی داشت.

این مسوول ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید گوشت مرغ در استان با هماهنگی این اداره کل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، ۲۶ هزار تن گوشت مرغ گرم برای میدان بهمن تهران ارسال شد که تاثیر بسزایی در کنترل قیمت مرغ در ایام پایانی سال در استان تهران داشت.

وی اضافه کرد: از موجودی گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان و از محل خرید، هزار و ۹۴ تن به سایر استان‌ها ارسال شد که برای کنترل بازار گوشت مرغ منجمد در کشور نیز اثربخش بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران تصریح کرد: این اداره کل در این مدت ۱۰۱ هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران استان توزیع کرد که ۵۰ درصد آن کنجاله بود.

وی با بیان اینکه واردات نهاده‌های دامی از کشور‌های همسایه شمالی علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور به کالا از کریدور شمال جنوب، موجب افزایش فعالیت بنادر استان، ایجاد اشتغال و کاهش هزینه حمل کالا در استان‌های شمالی کشور شد، گفت: در این مدت ۵۵ هزار تن ذرت ثبت سفارش شد و دو کشتی محموله ذرت به وزن ۶ هزار و ۷۹۰ تن به بندر رسید و ۲۱ مورد بارنامه جو به وزن ۵۲ هزار و ۵۸۷ تن از بندر ترخیص شد.

دیگر خبرها

  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد