Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@14:13:48 GMT

بروز خسارت‌های سیل بدون کنترل سیلاب در بالادست

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۶۰۱۱

بروز خسارت‌های سیل بدون کنترل سیلاب در بالادست

قزلسفلو با بیان اینکه همزمان با گلستان در سوئیس سیل آمده بود و شهر آب گرفته بود و نیاز به جارو کردن نیز شهر نداشت، گفت: تا زمانی که سیلاب با خود رسوب به همراه داشته باشد این خسارت‎ها موجود است و باید بتوانیم سیلاب را در بالادست کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان،«ابوطالب قزلسفلو» امروز (شنبه 25 خرداد) در نشست صمیمی مسئولان دادگستری کل استان با سازمان‎های مردم نهاد در استان گلستان اظهار کرد: تشکل‎های منابع طبیعی و محیط‎زیست در استان مشترک است و در بحث پیشگیری یکی از موضوعاتی که مد نظر قوه قضائیه است مربوط به منابع طبیعی و محیط‎زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان ادامه داد: از سال 1380 به بعد سیل‎های کوچک و بزرگی را در استان شاهد بودیم، سیل در سالجاری بیش از این که خسارت در بالادست داشته باشیم آب‎گرفتگی در پایین دست به همراه آورد و بیشترین خسارت‎ را در مناطق دشتی و پایین‎دست شاهد بودیم.

 

قزلسفلو یادآور شد: در بالادست بیشتر خسارت‎ها از حوزه رانش بود، در سال 1381 تا سال 1384 آسیب به بالادست از سیل بیشتر اتفاق افتاده بود و جاده و مزارع کشاورزی را آسیب زد.

 

وی با بیان اینکه در سالجاری در بالادست  آسیب کمتری شاهد هستیم و پیشنهاد ما این است که بتوانیم در بالادست سیل را کنترل کنیم، خاطرنشان کرد: لایروبی و انجام مدیریت‎های آب‎های سطحی می‎تواند به این مهم کمک کند و سد وشمگیر و بوستان بخواهیم جلوی سیل را بگیریم یعنی اینکه بالادست هرچه اتفاق می‎افتد کاری انجام ندهیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان بیان کرد: سد گلستان در جلوگیری از خسارت سیل در گنبد کاووس موثر بود ولی در بالادست تاثیری نداشت و اگر بخواهیم از سیل جلوگیری کنیم باید در بالادست کار کنیم.

 

قزلسفلو با بیان اینکه همزمان با گلستان در سوئیس سیل آمده بود و شهر آب گرفته بود و شاید فروکش می‎کرد حتی نیاز به جارو کردن نیز شهر نداشت، خاطرنشان کرد:  تا زمانی که سیلاب با خود رسوب به همراه داشته باشد این خسارت‎ها موجود است و باید بتوانیم سیلاب را در بالادست کنترل کنیم.

 

وی متذکر شد: از طریق سامانه 1524 گزارش شبانه‎روزی گزارش‌های مردمی را دریافت می‎کنیم و در حوزه تصرفات، قطع درختان و قاچاق درخت این گزارش‌ها دریافت می‌شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه آمریکا مجلس مسجد روزنامه استان بوشهر مذاکره با آمریکا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بارندگی و سیلاب خسارت سیل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ نسخه بروز شده‌ی سند تحول قضایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از میزان، با پایان دوره زمانی اجرای سند تحول قضایی در اسفند پارسال، روزآمد سازی سند تحول قضایی در دستور کار قوه قضاییه بود و این سند در سال گذشته نهایی و ابتدای امسال امضا شد.

در گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه آمده در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه رویکرد تحولی در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه «سند تحول و تعالی قوه قضاییه» تدوین و زمان اجرای این سند به گونه‌ای پیش‌بینی شد که از ابتدای سال ۱۴۰۳ آغاز و تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۵ اجرایی شود.

طبق گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه این نسخه از سند تحول، با توجه به تحقق برخی راهکار‌ها و ضرورت بازنگری و روزآمدسازی سند تحول قضایی و درنظر گرفتن تحولات جدید، ضمن تأیید نقاط قوت و راهکار‌های مهم و اولویت‌دار در نسخه پیشین، راهکار‌های جدید با تمسک به تجربه‌ها و آسیب‌شناسی صورت گرفته و با توجه به شرایط جدید قوه قضاییه و کشور، تدوین شد و در تنظیم این سند، به موضوعات مقابله با فساد و تحقق کارآمدی توجه ویژه‌ای شده و بر اساس مفاد قانون اساسی، منویات امامین انقلاب و انتظارات مردم، پیامد نهایی تحول در قوه قضاییه دستیابی به «عدالت» و «رضایت‌مندی مردم» در نظرگرفته شده است. ­

در این گزارش توسعه حداکثری سامانه‌ها و الکترونیکی‌سازی فرآیند‌ها، جدیت در برخورد با مفسدین در داخل و خارج از قوه قضاییه، پیگیری قوانین تحول‌ساز مانند «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» و برخورد قاطع و بازدارنده با عوامل اصلی بروز ناامنی‌ها از دستاورد‌های نسخه قبلی سند تحول بیان شده است.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در این گزارش آمده، تقویت رویکرد هوشمندسازی نظیر ثبت حداکثری دادخواست‌ها، شکواییه‌ها، لوایح و درخواست‌های قضایی به صورت هوشمند، قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی نظیر صدور گواهی انحصار وراثت، فرآیند دریافت خسارت بدنی در تصادفات جرحی و ساماندهی موضوع کارشناسی رسمی است.

دیگر خبرها

  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب
  • ابلاغ نسخه بروز شده‌ی سند تحول قضایی
  • باشگاه تراکتور: جدایی خمس بدون خسارت است
  • آمادگی برای کنترل سیلاب‌های احتمالی در جنوب سیستان وبلوچستان
  • بیشترین خسارت سیلاب در چهار شهرستان خراسان جنوبی گزارش شد
  • کشاورزان متناوب علف‌کش‌ مصرف کنند
  • بارش‌های بهاری و سیل خروشان در خراسان جنوبی+فیلم
  • خسارت ۱۰ میلیارد ریالی سیلاب به پل‌های فریمان
  • تسریع در گازرسانی به مناطق بالادست بخش بندپی شرقی بابل