Web Analytics Made Easy - Statcounter

عفو و تخفیف ۵۸۲ نفر از محکومین تعزیرات با موافقت رهبری، ابلاغ قانون «حفاظت از خاک»، دیدار رییس جمهوری با رئیس اجرایی دولت افغانستان، سخنرای رییس جمهوری در پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عفو و تخفیف ۵۸۲ نفر از محکومین تعزیرات با موافقت رهبری، ابلاغ قانون «حفاظت از خاک»، دیدار رییس جمهوری با رئیس اجرایی دولت افغانستان، سخنرای رییس جمهوری در پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۵ خرداد است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام: منتظر حل مشکلات بانکی هستیم/استاندار لرستان: ۴۰ نفر در پل دختر زیر چادر زندگی می کنند

برنامه شب گذشته (جمعه 24 خرداد) تیتر امشب شبکه خبر سیما به بررسی آخرین اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده کشور اختصاص داشت که در این برنامه مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن در بررسی اقدامات انجام شده به این مناطق از عدم پرداخت تسهیلات به عنوان مشکل عمده کنونی در این مناطق یاد کرد و بر این نکته تاکید داشت که در حال حاضر از محل کمک بلاعوض به مردم این مناطق تسهیلات داده می شود تا آنها کار تعمیر یا بازسازی منازل خود را شروع کنند.

 

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن همچنین بر این نکته تاکید داشت که اگر تسهیلات پرداخت نشود یا کند پرداخت شود با مشکل روبرو می شویم و از این رو قرار است از 25 خرداد پرداخت تسهیلات با جدیت بیشتر انجام بگیرد.

 

در ادامه این برنامه خبری برای بررسی بیشتر وضعیت کنونی استان های درگیر سیل ابتدای سال استاندارهای لرستان و ایلام در گفتگوی تلفنی به تشریح وضعیت استان های خود پرداختند.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در منطقه ماژین وجود ندارد، گفت: مشکل فنی خاصی در ماژین نداریم و همه منتظر حل مشکلات بانکی هستیم.

 

«قاسم سلیمانی دشتکی» افزود: برای تهیه وسایل منازل و وسایل سرمایشی هم کمیته امداد و هم بنیاد برکت و هم خیران اعلام آمادگی کرده اند.

 

استاندار ایلام بر این نکته نیز تاکید داشت که اگر تقاضایی باشد ما آماده هستیم آن را تامین و تهیه کنیم و تحویل دهیم.

 

نماینده کارآمد به دنبال تسلیم و سازش نیست

«حسین کنعانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد  ویژگی های نماینده کارآمد در مجلس شورای اسلامی گفت: چند شاخصه را امام (ره) در وصیت نامه خود تاکید کردند که می تواند در انتخاب یک نماینده موثر باشد.

 

دبیر کل حزب سبز با تاکید بر بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی در وصیت نامه سیاسی امام خمینی (ره) افزود: نماینده مجلس باید از قشر ضعیف جامعه باشد تا درد مردم را بداند و از قشر مرفهین بی درد وارد مجلس نشوند تا بتواند قوانینی را که در مجلس  تصویب می شود در جهت حمایت از قشر ضعیف بکار ببرد.

 

کنعانی مقدم اظهار کرد: نماینده کارامد اهل تقوا و ایمان است و شاخص های یک انقلابی جهادگر را دارد و صرفا به تقوا تظاهر نمی کند بلکه تلاش می کند با جهاد و تفکر انقلابی مشکلات و بحرانهای کشور را حل می کند.

 

بازرس سابق خانه احزاب گفت: یک نماینده کارآمد توانایی، تخصص و تعهد لازم را  دارد، استکبار ستیز و ضد صهیونیست است و به دنبال تسلیم و سازش نیست و درگیر مکتب های خودساخته کمونیست و لیبرالیسم نمی شود.

 

ایران خواهان ثبات، امنیت و توسعه افغانستان است/ تاکید بر توسعه روابط اقتصادی

حجت الاسلام «حسن روحانی» صبح شنبه (۲۵ خرداد) در دیدار «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی دولت افغانستان که قبل از آغاز پنجمین کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی دو جانبه و منطقه ای نظیر فرصت های ترانزیتی وجود دارد که باید در دستور کار کمیسیون مشترک همکاری های فیمابین قرار گیرد.

 

رییس جمهوری همچنین با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر و لزوم تلاش جمعی در این زمینه، خاطرنشان کرد: علاوه بر آسیبهای اجتماعی، بخش عمده ای از تامین مالی تروریسم از قاچاق مواد مخدر انجام می شود و این مسئله ضرورت مبارزه همه جانبه و هماهنگ با قاچاق مواد مخدر را بیشتر می‌کند.

 

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به تلاش دو کشور برای مبارزه و ریشه کنی تروریسم در منطقه گفت: امنیت کشورهای منطقه از جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده و لذا برقراری ثبات و توسعه منطقه نیز در گرو همکاری کشورهای منطقه است.

 

روحانی با بیان اینکه مشارکت همه گروه ها و اقوام برای توسعه و ثبات افغانستان ضروری است، ترغیب بخش های خصوصی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

 

شرایط در بازار ارز به سمت آسان تر پیش می رود/از نقطه عطف تحریم ها عبور کرده ایم

«علی اکبر کریمی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به کاهش قیمت ارز در بازار گفت: تغییراتی که در بازار ارز ایجاد شده است عمدتا ناشی از چند عامل است که اولین عامل حذف تدریجی و کاهش آثار عوامل روانی بر بازار است. بخش عمده ای از رشد قیمت ارز و تورم موجود در بازار را ناشی از عوامل روانی می دانیم و این عوامل باعث افزایش قیمت ها شد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ماههای اخیر این آرامش در بازار ایجاد شده است و این دغدغه که قبلا شایعاتی مبنی بر ایجاد یک وضعیت بغرنج، جنگ و حملات نظامی آمریکا را ایجاد می کرد از بین رفت بعدا شرایط نشان داد که چنین اتفاقاتی محتمل نیست و خود این به آرامش بازار کمک کرد.

 

کریمی بیان کرد: بخشی از افزایش قیمت ها که حبابی را در قیمت ارز ایجاد کرد به شوک اولیه ای برمی گشت که تحریم ها ایجاد کرد و وقتی تحریم ها هنوز اعمال نشده بود. ترس و نگرانی و دغدغه از اینکه چه آثاری این تحریم ها داشته باشد حجم گسترده ای به تقاضای ارز افزود و باعث افزایش قیمت ارز شد ولی وقتی تحریم ها اعمال شد و مردم و دست اندرکاران اقتصادی دیدند که ابعاد قضیه آنگونه که تصور می کردند نیست و در نتیجه واقعی شدن شرایط، مشکلات و سختی های ناشی از تحریم ها به آرامش بازار کمک کرد و به نوعی حبابی که در قیمت ارز بود را شکست.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما از نقطه عطف تحریم ها عبور کرده ایم. شرایط به سمت آسان تر پیش می رود. ساماندهی امور برای مقابله با تحریم ها جدی تر شده است و این باعث شد که ما نسبت به تامین نیازهای ارزی مان در آینده اطمینان بیشتری حاصل کنیم.

 

ابلاغ قانون «حفاظت از خاک» توسط رئیس جمهور

قانون حفاظت از خاک که ۴ خرداد ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی  و ۱۲ خرداد ۹۸ در شورای نگبان به تصویب و تایید رسیده برای اجرا ابلاغ شد.

 

گفتنی است، این لایحه به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهادکشاورزی در جلسه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ هیئت وزیران به تصویب رسیده بود.

 

سیاست خارجی ایران مبتنی بر همکاری و سیاست برد – برد است/برای ایجاد توازن در برجام تصمیم به کاهش تعهدات گرفته‌ایم

حجت الاسلام «حسن روحانی» شنبه (۲۵ خرداد) در پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: در همین چارچوب، جمهوری اسلامی ایران مشارکت با کشورهای منطقه و استفاده از ساز و کار گفتگوهای چندجانبه در قالب نشست‌های سیکا را بسیار مفید، ضروری و کارگشا می‌داند.

متن کامل سخنان رئیس جمهوری در نشست سران سیکا به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رییس،

عالی‌جنابان،

خانم‌ها و آقایان،

 در ابتدا از دولت تاجیکستان و جناب آقای رحمان، رئیس جمهور محترم برای میزبانی این نشستِ مهم و همچنین از دولت چین در دوره ریاست قبلی کنفرانس قدردانی می‌نمایم. اطمینان دارم که کنفرانسِ تعامل و اعتمادسازی در آسیا، در دوره ریاست جدید نیز مانند گذشته، در مسیر ارتقای گفتگو و همکاری میان دولت‌های عضو، به منظور تحقق اهداف کنفرانس، گام برداشته و نقش و جایگاه آن را در امر صلح و ثبات منطقه و جهانی تقویت خواهد نمود.

حضار گرامی،

بدون تردید، برگزاری نشست سران سیکا در شهر دوشنبه با توجه به شرایط کنونی منطقه و وجود طیف گسترده‌ای از موضوعات، فرصت‌ها، چالش‌ها و تهدید‌های مشترک، فرصت مغتنمی برای هم‌فکری و رایزنی در اختیار می‌گذارد. اکنون منطقه آسیا که خود میراث‌دار تمدن‌های بزرگ و دستاوردهای عظیم در ساحت خردورزی و تعامل است، با مسؤلیتی سترگ مواجه می‌باشد. از شرقی‎ترین نقاط آسیا تا غربی‌ترین مناطق آن برای صدها سال از طریق جاده ابریشم در خاک و دریا تعامل فرهنگی و داد و ستد تجاری وجود داشته، به طوری که حتی امروز این تجربه گران‌قدر می‌تواند دستمایه روابط هر چه بهتر و سازنده‌تر بین کشورها باشد. همچنین وجود و تداوم اندیشه‌های فلسفی و دینی و علمی در میان مردمی که در قرون و اعصار گذشته در این مناطق می‌زیسته‌اند سرمایه گران‌قدری را در اختیارمان می‌گذارد تا با چالش‌های پیش رو به شایستگی مواجه شویم.

به بیان دیگر سرمایه‌ای که نزد ما است برای ساختن جهانی عاری از تبعیض، تروریسم، انحصارگرایی، زورگویی و بی‌عدالتی کافی است. مجمع حاضر قطعاً می‌تواند در سایه تدبیر رهبران و درایت مردم خود با بهره‌گیری از این میراث کهن، نه تنها برای آسیا، بلکه برای کل جهان، الهام بخش و تأثیر گذار باشد.

 

برگزاری نشست هم‌اندیشی ملی برای بررسی لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت

حجت الاسلام صادقی با اشاره به روند بررسی لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت بیان داشت: این لایحه در سال‌های گذشته از سوی دولت و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به قوه قضائیه ارائه و در دوره ریاست سابق قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: طی این سال‌ها این لایحه در معاونت حقوقی، جلسه مسئولان عالی قضائی و معاونت فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و ما سعی کردیم این لایحه در سطح خیلی خوبی ارائه و تبدیل به قانون شود. ریاست جدید قوه قضائیه با توجه ویژه به این لایحه آن را در دستور کار رسیدگی مسئولان عالی قضائی و معاونت حقوقی و فرهنگی قرار داده و نگرش دوباره‌ای به این لایحه صورت گرفته است و مقرر شد اقدامات کارشناسی عمیق و قوی‌تری در سطح کشور انجام شود.

 

صادقی ضمن اشاره به اینکه بعد از بررسی‌های لازم لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت مجدداً به دولت و بعد از آن به مجلس ارسال می‌شود گفت: در حال حاضر به دستور ریاست قوه قضائیه مقرر شده بعد از بررسی‌های معاونت حقوقی، معاونت فرهنگی اولین سلسله هم اندیشی‌های ملی را در این باره برگزار کند.

 

وی با بیان اینکه اولین نشست هم اندیشی‌های ملی با موضوع بررسی لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت در سراسر کشور برگزار خواهد شد، گفت: دادگستری‌های، دانشگاه‌ها، بهزیستی، نماینده مسئولان دفاتر زنان و خانواده استانداری‌ها و همچنین قضات زن در سراسر کشور در این هم اندیشی یک روزه به تبادل نظر خواهند پرداخت.

 

عفو و تخفیف ۵۸۲ نفر از محکومین تعزیرات با موافقت رهبری

«علیرضا نورنژاد» از عفو و تخفیف مجازات ۵۸۲ نفر از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی با موافقت رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید فطر خبر داد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر تعداد ۶۹۱ نفر از محکومین محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی از سراسر کشور مورد عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفته که از این تعداد، ۵۸۲ نفر از محکومین سازمان تعزیرات حکومتی مشمول عفو یا تخفیف مجازات واقع شده‌اند.

 

مدیرکل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی افزود: با دستور ریاست عالی سازمان این حکم برای اعمال به ادارات کل اجرایی سراسر کشور ابلاغ شد./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه خبرگزاری شبستان استان بوشهر آمریکا مقاومت اجلاس شانگهای حسن روحانی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش‌ها به تصویب لایحه کمک نظامی به اوکراین/ از زلنسکی تا پسکوف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، مجلس نمایندگان آمریکا دیروز بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد؛ اقدامی که بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و مناقشه حزبی در کنگره آمریکا، واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

روند رای‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند.

لایحه کمک به اسراییل نیز با مخالفت چندانی روبه‌رو نشد. این لایحه کلی برای تصویب نهایی راهی سنای آمریکا خواهد شد و احتمالا سه‌شنبه به تصویب نهایی خواهد رسید. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا متعهد شد تا این لایحه را بلافاصله امضا کند.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در واکنش به این کمک ضمن قدردانی از هر دو حزب کنگره آمریکا، از مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان، قدردانی ویژه‌ کرد و در «ایکس» نوشت که این تصمیم جانسون «تاریخ را در مسیر درست حفظ کرد.»

رهبران اتحادیه اروپا نیز از این تصمیم استقبال کردند. اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا درباره این موضوع گفت: اوکراین لایق تمام حمایتی از است که در جنگ برابر روسیه دریافت می‌کند. حالا از سنای آمریکا می‌خواهیم تا هر چه زودتر آن را تصویب کند زیرا جان انسان‌ها در خطر است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز گفت: تصویب این لایحه، تداوم حمایت فراحزبی از اوکراین را نشان داد. افزایش چشمگیر کمک‌ها، تکمیل‌کننده کمکی است که متحدان اروپایی برای اوکراین فراهم می‌کنند.

در سوی مقابل، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ابراز ناخرسندی از تصویب این لایحه، گفت که کمک به اوکراین، اسراییل و تایوام بحران‌های جهانی را تشدید خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز تاکید کرد که این کمک «آمریکا را بیش از پیش ثروتمند و اوکراین را ورشکسته‌تر خواهد کرد.»

کد خبر 6084207

دیگر خبرها

  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • موافقت قاطع مجلس با کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند نیروهای مسلح
  • موافقت با دو فوریت لایحه تمدید مهلت اساسنامه شرکت پست
  • واکنش‌ها به تصویب لایحه کمک نظامی به اوکراین/ از زلنسکی تا پسکوف
  • موافقت مجلس با ۲ فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست
  • مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست موافقت کرد
  • موافقت مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق