Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مخابرات خراسان رضوی اعلام کرد فردا یکشنبه در ارتباط اینترنتی این استان اختلال ایجاد می شود.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی مخابرات خراسان رضوی شبکه ارتباط اینترنت در این استان به دلیل عملیات بهینه سازی تجهیزات روز یکشنبه ۲۶ خردادماه از ساعت یک بامداد تا شش صبح دچار اختلال و یا قطعی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش، شهروندان استان خراسان رضوی می توانند تا آن زمان اخبار اختلال خطوط اینترنت را از روی سایت اینترنتی شرکت مخابرات خراسان رضوی به نشانی khorasanr.tci.ir مشاهده کنند.

هم اکنون چهار میلیون و ۵۰۰ مشترک تلفن همراه اول و دو میلیون و ۵۰۰ مشترک تلفن ثابت زیر پوشش شرکت مخابرات خراسان رضوی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اختلال اینترنت بهینه سازی تجهیزات مخابرات خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، توسعه پروژه فیبر نوری اتفاقی بزرگی است که در دولت سیزدهم با سرعت در حال انجام است در این طرح پوشش شهرستان‌ها در اولویت قرار گرفته است از این رو پس از گذشت تقریبا یک سال در بسیاری از استان‌ها این پروژه تکمیل و یا در حال تکمیل است. اما تاکنون این پوشش در تهران به طور جدی آغاز نشده از این رو جهت پیگیری این موضوع با رضا خلیلی معاون شبکه شرکت مخابرات ایران گفت‌وگو کردیم.

خلیلی در پاسخ به این پرسش که پروژه فیبر نوری در استان تهران از چه زمانی آغاز می‌شود گفت: واگذاری سرویس‌های اینترنت پرسرعت باند پهن و بستر فیبر نوری از سال ۹۵ در شرکت مخابرات ایران به خصوص در استان تهران آغاز گردیده و مورد استفاده‌ی مشترکین قرار گرفته است. تاکنون افتتاحیه‌های متعددی در شهرستان‌های مختلف استان تهران برگزار و اخبار آن نیز منتشر شده است.

تسریع در انجام پروژه فیبر نوری با همکاری وزارت ارتباطات

وی در ادامه با اشاره به اینکه تغییر تکنولوژیی در ارائه‌ی سرویس اینترنت از بستر کابل مسی به بستر فیبر نیازمند اجرای حجم گسترده‌ای از فیبرو نصب تجهیزات جدید در شبکه‌ی دسترسی است گفت: این پروژه در گستره وسیعی از کشور از جمله استان تهران آغاز گردیده و در حال ادامه است اما به دلیل حجم بالای عملیات اجرایی، کاری زمان‌بر خواهد بود. این موضوع در دیگر کشور‌های جهان نیز دربازه‌های زمانی چندین ساله برنامه‌ریزی و اجرا گردیده است. البته با برنامه ریزی پروژه‌ پوشش ۲۰ میلیون خانوار در کشور که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گردیده، برنامه‌ریزی و اجرای عملیات سرعت بیشتری پیدا نموده است. 

خلیلی از چالش‌های پیش رو در توسعه این پروژه گفت: با توجه به اینکه اجرای این پروژه با تغییر تکنولوژی همراه هست لذا چالش‌های متعددی را به دنبال دارد مثلا نیاز به تأمین حجم زیادی از تجهیزات جدید در بخش اکتیو و پسیو شبکه، تامین منابع مالی زیاد، اجرای عملیات حفاری وسیع و نصب و راه اندازی تجهیزات، انجام هماهنگی‌های لازم و اخذ مجوز‌های حفاری از شهرداری‌ها و پرداخت هزینه‌های متعلقه، پرداخت هزینه‌های اجرای شبکه‌ی داخلی منازل و هزینه‌های مرتبط با آن (فیبر کشی داخلی و مودم) توسط متقاضیان از جمله این چالش‌ها است.

اعلام هزینه فیبر نوری برای مشترکین متقاضی

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران در ادامه از چگونگی درخواست فیبر نوری توسط مشترکین ادامه داد: پس از ایجاد شبکه‌ی دسترسی از سوی شرکت مخابرات ایران، اجرای عملیات فیبرکشی در داخل منازل و نصب و راه اندازی مودم توسط پیمانکاران اجرایی طرف قرارداد با شرکت مخابرات انجام می‌گردد. اخذ هزینه از مشترکین نیز توسط شرکت‌های پیمانکار صورت می‌پذیرد. میزان هزینه‌ی اجرای فیبر داخل منازل برای آپارتمان حدود ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است و برای خانه‌های ویلایی و بزرگ با توجه به متراژ فیبر کشی افزایش می‌یابد. هزینه‌ی تامین مودم نیز بسته به نوع برند آن از حدود ۵/۱ میلیون تومان به بالا خواهد بود.

وی در ادامه درباره کاهش هزینه‌ها برای مشترکین متقاضی افزود: در رابطه با کاهش هزینه‌ها و به صرفه نمودن این سرویس، حوزه‌ی تجاری شرکت مخابرات ایران به صورت مستمر در حال برنامه‌ریزی و تعریف بسته‌های مختلف سرویس است. در حال حاضر کمپین فیبر در خانه در حال اجرا بوده و بسته‌های پیشنهادی شامل فیبر رایگان و پرداخت هزینه‌ی مودم به صورت نقد و اقساط در حال ارائه است.

خلیلی علت کند بودن توسعه پروژه‌ی فیبر نوری توسط مخابرات دلایل مختلفی برشمرد و افزود: علاوه بر چالش‌های مطرح شده‌ اجرای این پروژه زمان‌بر است و موضوعات مرتبط با اجرا، عوامل مرتبط با تقاضای مشترکین نیز در پیشرفت پروژه موثر است، همچنین مواردی چون پرداخت هزینه‌های اولیه توسط مشترکین، نیازمندی به اخذ سرویس با سرعت‌های بالاتر و ایجاد تغییر در سرویس‌های موجود از بستر مسی به فیبر از دیگر دلایل کندی انجام این اقدام بوده.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • عامل تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس دچار اختلال روانی بود + جزئیات حادثه
  • پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی
  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی