Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، آرزو مبصر در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره طی یک ماه گذشته گفت: خوشبختانه شاهد استقبال خوب هنرمندان استان از این جشنواره بودیم به طوری که در این مدت 54 اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد.

وی گفت: هیئت بازبینی اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود پس از بررسی۵۴ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 10 اثر در بخش مسابقه و 3 اثر در بخش جنبی را جهت حضور در اولین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود بدون اولویت معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبصر با اشاره به موضوعات این جشنواره افزود: موضوعات جشنواره نیز شامل سردرود، ‌پایتخت تابلوفرش جهان، شهروند و‌ فرهنگ ایثار و شهادت، شهروند و آسیب‌های اجتماعی، شهروند و محیط زیست و شهروند و مشارکت مسئولانه در صرفه‌جویی منابع انرژی، خفظ فضای سبز و ترافیک است.

وی تمرکز بر مسائل فرهنگی را از رویکرد های اصلی مجموعه شورای شهر و شهرداری سردرود دانست و گفت: خوشبختانه در طول سال های گذشته تلاش کردیم تا با حمایت از فعالیت های فرهنگی قدمی هرچند کوچک در راستای توسعه فرهنگی این شهر برداریم.

ناصر اسماعیل زاده شهردار سردرود نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه اظهار کرد: برگزاری این قبیل برنامه ها می تواند سهم بسزایی در اینجاد نشاط اجتماعی داشته باشد.

وی با اشاره به دیدارهایش با مجموعه های فرهنگی گفت: در دیدار با فعالان فرهنگی و هنری قول داده ام تا هرچه در توان دارم در خدمت فرهنگ   و هنر این خطه فرهنگ خیز و مردم هنرمند ب آن اشم.

امیر مهروند دبیر اجرایی این جشنواره نیز با اشاره به استقبال بی نظیر از این جشنواره اظهار کرد: گروه های مختلف تئاتر از شهرستان های تبریز، مرند، بناب، سردرود ، اهر ، خسروشهر، شبستر و بستان آباد در این جشنواره حضور دارند.

وی از اعطای جایزه ویژه به گروه برگزیده این جشنواره  خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده ورودی جشنواره یک میلیون و جوایز گروه های اول و سوم به ترتیب پنج میلیون ، سه میلیون و دو میلیون تومان است.

مهروند خواستار حمایت جدی اداره کل فرهنگ و ارشد اسلامی از این قبیل جشنواره ها شد و گفت: تا به امروز حمایت ارشاد از ما معنوی بوده و ما امیدوار به حمایت های مادی این نهاد فرهنگی در استانمان هستیم.

وی همچنین با اشاره به روند داوری این جشنواره گفت: اساتید برجشته تئاتر استان پژمان شاه وردی، .هدی صالح یار و رامی راستی داوری این جشنواره را بر عهده دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت تئاتر جامعه جهان شورای اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر